صدور گواهینامه ISO, HSE, CE, GMP

سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

  

مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی
مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران همچنین شرایط و هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران پرسمان اغلب شرکت های پیمانکاری و متقاضیان می باشد. تمامی شرکت های پیمانکاری حتی اشخاص حقیقی برای حضور در مناقصه و پذیرفته شدن اسناد مناقصه باید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ارائه دهند. بنوعی گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران مجوز و گذرنامه ورود پیمانکار به مناقصه می باشد.

اغلب شرکت ها در سالیان گذشته بدون داشتن گواهینامه در مناقصه برنده و شروع بع اجرای پروژه می کردند. حتی بعضا ادعا دارند تمامی پروژه های تحویل شده باعث رضایت کارفرما بوده و در زمینه فعالیت خود جزو شرکت های بزرگ شمرده می شوند.

برخی دیگر از پیمانکاران که اغلب شرکت های مشاوره ای هستند اعلام می کنند که فعالیت شرکت صرفا در زمینه مشاوره و نهایتا خرید تجهیزات برای سازمان ها است. درصورتی که فعالیت ما هیچ گونه ریسک ایمنی ندارد، پس چرا باید ما گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری اخذ نماییم.

بر اساس آئین نامه اجرایی ایمنی امور پیمانکاری، تمامی شرکت ها و مجموعه هایی که به نام پیمانکار شناخته می شوند الزام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شده اند، (جهت دریافت و مشاهده آئین نامه فوق به لینک انتهای صفحه مراجعه کنید).

بنابراین کارفرمایان موظف شده اند با پیمانکاری وارد قرارداد شوند که دارای گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری باشد. آئین نامه فوق صرف نظر از نوع فعالیت پیمانکار برای تمامی شرکت های پیمانکاری حتی اشخاص حقیقی که پیمانکار نامیده می شوند قابل اجرا می باشد.

گواهینامه HSE اداره کار چیست؟
مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی، گوهی نامه HSE اداره کار در حقیقت همان گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران است که، توسط اداره کار صادر می شود. اغلب متقاضیان به لحاظ مبحث  ایمنی عنوان شده توسط کارفرما (مناقصه گر) فکر می کنند باید گواهینامه HSE ارائه دهند. یا اینکه اداره کار گواهینامه HSE ارائه می دهد، در صورتی که اداره کار مباحث ایمنی کارگاهی پیمانکار را بررسی و در نهایت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران صادر می کند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران با گواهینامه HSE، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری متفاوت است. در حقیقت شرکت ها باید دارای یکی از دو گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه) یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (مجوز از اداره کار) باشند، تا بتوانند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اخذ نمایند.

تایید صلاحیت ایمنی همانند مدرک فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) است، لذا متقاضی که درخواست مدرک کارشناسی ارشد دارد باید مدرک کارشناسی (لیسانس) خود را ارئه دهد تا بتواند مدرک کارشناسی ارشد دریافت نماید.

پیمانکار هم برای گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی باید گواهینامه رتبه یا گواهینامه صلاحیت از اداره کار داشته باشد تا بتواند گواهینامه ایمنی اداره کار را دریافت نماید. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی (گواهینامه HSE اداره کار) همانند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار صادر می شود.

نکته مهم اینکه متقاضیان باید مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی خود را به اداره کار استان محل ثبت آدرس مندرج در  اساسنامه ثبتی خود ارجاء دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی چیست:
مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی درخواست اغلب متقاضیان می باشد، برخی متقاضیان مخصوصا شرکت هایی که آدرس اساسنامه در استانی غیر از تهران است با مطالعه دقیق مطلب و تکمیل مدارک خود می توانند اقدام به گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایند. جهت نواقص مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی می توانید از همکاری شرکت هوداک سیستم فرتاک بهره مند شوید.

مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی به دوبخش مدارک برای بارگزاری در سامانه و مدارک برای تشکیل پرونده فیزیکی تقسسیم بندی می شوند. پیشنهاد می شود متقاضیان برای سرعت بخشیدن به روند دریافت گواهینامه ابتدا مدارک خود را تکمیل و نواقص را برطرف نمایند سپس اقدام به بارگزاری در سامانه کنند.

شرکت هوداک سیستم فرتاک بر مبنای اطلاعات و روابط ایجاد شده می تواند با سرعت بیشتری اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای متقاضیان تهرانی نماید. لذا با مطالع دقیق لینک مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی (انتهای صفحه) هم دسترسی کامل به فایل PDF تدوین شده، ضمن اینکه هزینه کارسازی مرکز در نامه ذکر شده.

مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی جهت بارگزاری در سامانه به شرح ذیل می باشد:

تصویر تمامی صفحات شناسنامه و پشت و رو کارت ملی مدیر عامل و تصویر مدرک تحصیلی.

تصویر گواهی صلاحیت پیمانکاری (رتبه یا گرید) یا صلاحیت پیمانکاری اداره کار(مجوز اداره کار).

تصویر تاییدیه صلاحیت مسئول ایمنی در صورت وجود ( این تاییدیه توسط اداره کار صادر می گردد).

تصویر جدول بیست اداره دارایی، تصویر لیست بیمه و برگه پرداخت پروژه.

مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی جهت تشکیل پرونده :
مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی که باید به صورت فیزیکی جهت تشکیل پرونده تکمیل گردد به شرح ذیل می باشد:

تصویر اساسنامه شرکت.

تصویر آگهی تاسیس و تغییرات.

تصویر گواهینامه دوره کارفرمایی.

کپی برابر اصل اجاره نامه (دارای کد رهگیری ) یا کپی سند ملکی دفتر مرکزی.

کپی برابر اصل روزنامه رسمی مربوط به تاسیس شرکت و تغییرات و اساسنامه شرکت.

کپی قرارداد پروژه (های) جاری.

کپی آخرین لیست بیمه پرسنل و برگه پرداخت مربوط به قرارداد (های) در حال اجرا (ممهور به مهر شرکت شود).

فرم تکمیل شده اطلاعات شرکت در سر برگ شرکت ممهور به مهر و امضاء مدیر عامل.

فرم تکمیل شده ی تعهد نامه در سربرگ شرکت ممهور به مهر و امضاء مدیر عامل.

فرم تکمیل شده تقاضای تایید صلاحیت ایمنی در سربرگ شرکت ممهور به مهر و امضاء مدیر عامل.

فرم تکمیل شده ی اعلام زمینه فعالیت و . . .  در سربرگ شرکت ممهور به مهر و امضاء مدیر عامل.

فرم تکمیل شده ی ثبت نام دوره آموزشی در سربرگ شرکت ممهور به مهر و امضاء مدیر عامل.

فرم تکمیل شده ی لیست تجهیزات ایمنی پروژه در سربرگ شرکت ممهور به مهر و امضاء مدیر عامل.

جهت دریافت مدارک کامل و ریز مدارک فایل PDF انتهای مطلب را دانلود نمایید.

گواهینامه مسئول ایمنی و دوره کارگری:
جزو مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی می بایست تصویر گواهینامه مسئول ایمنی که توسط اداره کار صادر شده باشد همچنین تصویر گواهی نامه دوره کارگری نیز وجود داشته باشد. در صورتی که مسئول ایمنی دارای مدرک تحصیلی مرتبط (مدرک ایمنی بهداشت حرفه ای از دانشگاه) نباشد باید دو گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک ارائه دهد.

مدارک لازم جهت اخذ گوهاینامه دوره مسئول ایمنی و دوره کارگری به شرح ذیل می باشد.

کپی برابر اصل مدارک تحصیلی.

کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی .

دو عدد عکس پرسنلی 4*3.

کپی برابر اصل آخرین قرارداد با سرپرست ایمنی.

کپی صورت جلسه آخر کمیته ی حفاظت فنی و بهداشت کار.

سوابق کاری سرپرست ایمنی.

دوره های آموزشی طی شده در رابطه با HSE توسط سرپرست ایمنی ( دوره 40 ساعته ایمنی بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک).

در صورت ثبت نام فیش واریزی دوره های ارزیابی ریسک و اصول ایمنی عمومی.

دوره عمومی کارگری برای کلیه پرسنل مندرج در لیست بیمه کارگاه به مدت 1 روز 8 ساعته.

دوره ارزیابی ریسک برای سرپرست ایمنی.

دوره اصول ایمنی عمومی برای سرپرست ایمنی که تحصیلات مرتبط ندارد.

مزایای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک:
گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی (گواهینامه HSE اداره کار) تقریبا توسط تمامی پیمانکاران برای حضور در مناقصه درخواست می گردد. شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند بر اساس روابط و اطلاعات کارشناسان خود، در کوتاه ترین زمان ممکن و بر اساس اطلاعات متقاضی شرایط کارسازی و صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را تسهیل نماید.

مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی طی مقاله فوق و فایل PDF قابل دانلود توضیح داده شده. شرایط دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای شرکت های پیمانکاری که نواقص در مدارک دارند تقریبا غیر ممکن است.

شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند در سریع ترین زمان ممکن گواهینامه دوره کارفرمایی، دوره مسئول ایمنی و دوره کارگری برای متقاضیانی که در این زمینه نواقص دارند اخذ نماید.

چنانچه شرکتی گواهینامه ISO خود را از مجموعه هوداک سیستم فرتاک اخذ نموده باشد می تواند از مشاوره رایگان مرکز استفاده نماید.  همینطور نحوه بارگزاری مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای مشتریانی که گواهینامه ایزو از شرکت دریافت نموده اند رایگان می باشد.

شرکت هوداک سیستم فرتاک برای متقاضیانی که فورس زمانی دارند و با ما قرار داد دارند، نامه موقت دوماهه جهت حضور در مناقصه صادر میکند. لذا متقاضیان می توانند بدون گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی در مناقصه شرکت نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی و شرایط اخذ گواهینامه همچنین هزینه های مرتبط با شرکت ارتباط برقرار نموده و با کارشناس مربوطه مذاکره نمایید.



:: برچسب‌ها: گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی, گواهی ملی, شرکت هوداک سیستم فرتاک, گواهینامه HSE, دوره اصول ایمنی,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک

  

اخذ فوری رتبه انفورماتیک
مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک سوال بسیاری از متقاضیان گرفتن رتبه انفورماتیک می باشد. رتبه انفورماتیک جزو مهمترین مدارک شرکت های حوزه فعالیت IT (کامپیوتری) جهت حضور در مناقصه می باشد. شرکت های انفورماتیکی می توانند بر مبنای نوع فعالیت ثبت شده در اساسنامه همچنین مدارک قابل ارائه یک یا چند گواهینامه رتبه انفورماتیک در زیر شاخه های مختلف دریافت کنند.

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک توسط کابران در موتور جستجوگر گوگل سرچ می شود تا توسط اطلاعات به دست آورده متقاضی اقدام به گرفتن رتبه نماید. مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک برای اطلاع متقاضیان از مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک می باشد. لذا متقاضی با مطالعه دقیق این مقاله می تواند خود اقدام به اخذ رتبه نماید.

کلیه مدارک و مستندات قابل ارائه برای گرفتن رتبه انفورماتیک طی فایل PDF انتهای مقاله قابل دانلود می باشد. بنابراین ابتدا متن مقاله مطالعه گردد تا شرایط اخذ رتبه انفورماتیک را متوجه شویذ سپس مدارک مورد نیاز برای گرفتن رتبه انفورماتیک را تکمیل و اقدام نمایید.

رتبه انفورماتیک به چه شرکت هایی تعلق می گیرد:
شرکت ها و موسسات خدمات کامپیوتری می توانند رتبه انفورماتیک بگیرند، دلیل اخذ رتبه انفورماتیک حضور در مناقصات و کسب درآمد بیشتر می باشد. شرکت هایی که در سامانه ثبت شرکت ها ثبت و اساسنامه به تایید رسیده باشد می توانند برای رتبه انفورماتیک اقدام نمایند. رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر می شود.

شرکت های فعال در 15 شاخه می توانند گواهینامه رتبه انفورماتیک دریافت نمایند. زیر شاخه شرکت های انفورماتیکی به شرح ذیل می باشد:

ارائه و پشتیبانی خدمات سخت افزاری، تولید و ارائه رایانه های غیر Mainfram، تولید و ارائه دستگاه های جانبی، تولید و ارائه قطعات و ملزومات، تولید و پشتیبانی نرم افزار ساخت مشتری، ارائه و پشتیبانی نرم افزر های پایه، شبکه داده رایانه و مخابراتی، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیکی، آموزش و پژوهش، خدمات پشتیبانی، سیستم های ویژه، سیستم های اتوماسیون صنعتی.

شرکت ها برای دریافت رتبه انفورماتیک بین گروه 7 انفورماتیک الی گروه 1 انفورماتیک دسته بندی می شوند.

شرایط اخذ رتبه انفورماتیک چیست :
شرکت ها برای گرفتن رتبه انفورماتیک می بایست مدارک قابل استعلام و مجاز ارائه دهند. بر اساس مدارک ارائه شده و همچنین بر اساس آئین نامه شورای عالی انفورماتیک کارشناس ساجات، امتیازات شرکت متقاضی اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری در حوزه انفورماتیک را بررسی می کند. سپس چنانچه امتیازات شرکت متقاضی بالای 600 امتیاز باشد می تواند رتبه انفورماتیک اخذ نماید.

محاسبه امتیازات بر مبنای لیست بیمه، اظهار نامه مالیاتی و مدارک کارشناسان امتیاز آور همچنین سوابق بیمه مدیر عامل محاسبه می گردد. لذا چنانچه سود اظهار نامه مالیاتی که مشمول مالیات بر درآمد می شود بالاتر اعلام شده باشد و تعداد نفرات داخل لیست بیمه بالای 10 نفر باشند، شرکت متقاضی امتیاز بالایی به دست می آورد و حتی ممکن است در چند شاخه گواهینامه رتبه انفورماتیک دریافت نماید.

متقاضیان باید مدارک خود را در سامانه  ساجات به آدرس اینترنتی https://sajat.mporg.ir/ آپلود نمایند سپس پیگیر پرونده باشند تا بتوانند گواهینامه رتبه انفورماتیک دریافت نمایند. مهمترین نکته اینکه مدیر عامل شرکت متقاضی رتبه انفورماتیک باید در لیست بیمه باشد و مدرک تحصیلی کارشناسی ارائه دهد.

زمینه فعالیت جهت اخذ رتبه انفروماتیک:
مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک، زمینه فعالیت ثبت شده در موضوع اساسنامه برای اخذ رتبه انفورماتیک بسیار مهم می باشد. بنابراین زمینه فعالیت ثبتی می بایست بر مبنای موضوع ذکر شده ذیل باشد:

انجام امور انفورماتیکی شامل طراحی و تولید و ارائه پشتیبانی نرم افزارهای یارانه ای اعم از سفارش مشتری و بسته های نرم افزاری، واردات و پشتیبانی نرم افزار، فعالیت در زمینه سیستم های ویژه رایانه ای شامل اتوماسیون صنعتی و کارت های هوشمند، نظارت و مشاوره بر اجرای پروژه های انفورماتیکی، فعالیت در زمینه شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه، اطلاع رسانی نظیر اینترنت و خرید و فروش و واردات و صادرات تجهیزات رایانه ای و دستگاه های جانبی رایانه و قطعات و ملزومات رایانه و ارائه خدمات پشتیبانی تجهیزات سخت افزاری رایانه و ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزاری رایانه ای و آموزش و پژوهش در زمینه موضوع فعالیت شرکت می بایست مکتوب گردد.
شرکت هایی که زمینه فعالیت فوق را دارند چنانچه امتیازات بالای 1200 را بتوانند با توجه به مدارک ارائه شده به دست آورند می توانند در سه زمینه سخت افزار، نرم افزار و پشتیبانی اقدام به اخذ گواهینامه نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک:
مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک همچنین شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک جزو مهمترین سوالات و پرتکرار ترین سوالات متقاضیان می باشد. لذا مدارک فیزیکی برای مورد نیاز برای صدور گواهی نامه رتبه بندی شرکت ها به شرح ذیل می باشد.

نامه درخواست رتبه بندی، برچسب آدرس، تصویر صفحات 1و 2، 10 و 15 اظهار نامه مالیاتی، لیست بیمه شرکت مورد تایید سازمان تامین اجتماعی، لیست پرداخت حقوق مورد تایید بانک، اساسنامه و مدارک ثبتی شرکت، روزنامه رسمی و روزنامه تغییرات، مدارک تحصیلی مدیر عامل، مدارک تحصیلی کارشناسان امتیاز آورو لیست قراردادهای ثبتی مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک می باشد.

شرایط اخذ رتبه به این صورت است که، متقاضی باید مدارک درخواستی را در سامانه ساجات آپلود نماید و با کارشناسان ساجات ارتباط بگیرد جهت تاییدیه مدارک و پیگیری تا صدور گواهینامه رتبه شرکت های انفورماتیکی.

لیست کامل مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک طی لیست در لینک زیر قابل دانلود می باشد و مدارک کامل جهت دریافت رتبه انفورماتیک اعلام شده. لذا با مطالعه دقیق نامه در صورت داشتن شرایط و مدارک می توانید از مشاوره رایگان شرکت هوداک سیستم فرتاک استفاده نمایید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: رتبه بندی انفورماتیک, گواهی ملی, گواهینامه استاندارد, گواهینامه معتبر, مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

رتبه بندی شرکت های کامپیوتری، اخذ رتبه انفورماتیک

  

اخذ رتبه انفورماتیک

رتبه بندی شرکت های کامپیوتری، اخذ رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه همینطور شورای عالی انفورماتیک در 15 شاخه انجام میگیرد. رتبه بندی در زمینه اخذ گرید انفورماتیک، رتبه انفورماتیک یا گواهینامه صلاحیت پیمانکاری انفورماتیک توسط شرکت های کامپیوتر (IT) صورت می پذیرد.

شرکت هایی که در حوزه سخت افزار، نرم افزار، پشتیانی، خرید تجهیزان و نصبو همچنین شبکه فعالیت می کنند برای حضور در مناقصه نیاز پیدا می کنند به ارائه گواهینامه رتبه انفورماتیک (گواهینامه صلاحیت پیمانکاری).

شرکت های فوق باید توسط شورای عالی انفورماتیک طبقه بندی شوند و در صورت مجاز بودن مدارک اعلام شده گواهینامه رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه صادر می گردد. حال اینکه برای اخذ رتبه انفورماتیک چه مدارکی نیاز است و رتبه بندی شرکت های انفورماتیکی در چه رشته هایی و چگونه انجام می شود.

گواهی نامه رتبه چیست:
رتبه بندی شرکت های کامپیوتری، اخذ رتبه انفورماتیک توسط شورای عالی انفورماتیک بر اساس ائین نامه اعلام شده توسط شورا انجام می شود. گواهی نامه رتبه بر اساس مدارک و مستندات ثبتی شرکت ها و توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به نام گواهینامه صلاحیت پیمانکار صادر می شود.

سازمان برنامه و بودجه بر اساس نوع فعالیت ثبتی شرکت ها، شرکت های فنی مهندسی را ارزیابی و دسته بندی می کند. شرکت های فعال در حوزه ساخت وساز، آب و فاضلاب، مشاوره، شرکت های کامپیوتری، شرکت های نفت و گاز و تاسیساتی توسط ساجات دسته بندی و گواهینامه صلاحیت پیمانکاری صادر می گردد. شرکت های نامبرده شده می بایست دارای مدارک مجاز درخواستی باشند تا به پرونده رسیدگی شود و گواهی نامه رتبه صادر شود.

ارتقاء گواهینامه رتبه توسط ساجات پس از سپری شدن یک سال از تاریخ صدور گواهینامه می باشد.

مدت زمان اخذ رتبه انفورماتیک:
مدت زمان صدور رتبه (گواهینامه صلاحیت پیمانکاری) بستگی به زمینه فعالیت شرکت ها همچنین مدارک شرکت ها داشته. در نهایت در صورتی که تمامی مدارک درخواستی تکمیل و نیاز به تغییر موضوع اساسنامه نباشد حدود دوماه کاری زمان می برد تا گواهی نامه رتبه صادر شود.

متقاضیان جهت اخذ رتبه انفورماتیک پس از بررسی مدارک توسط گروه فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک و تکمیل بودن مدارک درخواستی می توانند طی مدت دوماه پس از بارگزاری مدارک موفق به اخذ گواهینامه انفورماتیک شوند.

رتبه بندی شرکت های کامپیوتری، اخذ رتبه انفورماتیک بسیار راحت تر از گرفتن گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه، گرید) در دیگر شاخه های فنی مهندسی می باشد. لذا شرکت های فعال در حوزه خدمات کامپیوتر به راحتی می توانند اقدام نمایند جهت اخذ رتبه انفورماتیک.

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک:
رتبه بندی شرکت های کامپیوتری، اخذ رتبه انفورماتیک توسط شرکت ها و موسساتی که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت قانونی رسیده باشند و در موضوع فعالیت درج شده در اساسنامه، در زمینه انفورماتیک باشد توسط سازمان برنامه و بودجه صادر می گردد.

در واقع ساجات شرکت های انفورماتیکی را بر اساس تقسیم بندی کمی و کیفی در حوزه فناوری اطلاعات بررسی می کند، (پارامتر های ذکر شده در آئین نامه شورای عالی انفورماتیک بیان شده) احراز صلاحیت می کند.

احراز صلاحیت شرکت های انفورماتیکی برای حضور پیمانکاران فعال در حوزه انفورماتیک از طریق شورای عالی انفورماتیک جهت حضور در مناقصات انجام می شود. نکته مهم اینکه احراز صلاحیت بر اساس دو پارامتر نیروی انسانی (میزان حقوق و دستمزد پرداختی) و درآمد مشمول بر مالیات (سود اعلام شده در اظهار نامه مالیاتی) انجام می شود.

گروه رتبه بندی شرکت های کامپیوتری، اخذ رتبه انفورماتیک:
شرکت های کامپیوتری توسط ساجات بین گروه 7 رتبه انفورماتیک الی گروه 1 رتبه انفورماتیک تقسیم بندی می شوند. مسلما گروه رتبه 1 انفورماتیک بالاترین درجه اعتبار برای شرکت ها و گروه 7 انفورماتیک دارای پایین ترین درجه اعتبار گواهینامه می باشد.


گواهینامه رتبه انفورماتیک اعتباری یک ساله داشته و مجددا شرکت ها می توانند با ارائه اظهار نامه مالیاتی رتبه انفورماتیک را ارتقاء و تمدید نمایند. رشتهه بندی گواهینامه انفورماتیک توسط ساجات بر اساس 15 زمینه فعالیت به شرح ذیل انجام میشود.

ارائه و پشتیبانی خدمات سخت افزاری، تولید و ارائه رایانه های غیر Mainfram، تولید و ارائه دستگاه های جانبی، تولید و ارائه قطعات و ملزومات، تولید و پشتیبانی نرم افزار ساخت مشتری، ارائه و پشتیبانی نرم افزر های پایه، شبکه داده رایانه و مخابراتی، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات.

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک:
رتبه بندی شرکت های کامپیوتری، اخذ رتبه انفورماتیک بر اساس مدارک قابل ارائه شرکت ها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می شود. اولین چالش متقاضیان اخذ رتبه انفورماتیک مدارک قابل ارائه می باشد و اغلب سوال می کنند چه مدارکی برای اخذ رتبه انفورماتیک نیاز است.

در ستون سمت راست مقاله مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه انفورماتیک طی یک مقاله جداگانه شرح کامل داده شده. منتها مهمترین مدارک برای گرفتن رتبه انفورماتیک مدرک تحصیلی مدیر عامل و مدرک تحصیلی دو نفر کارشناس امتیاز آور می باشد.

شرایط اخذ رتبه انفورماتیک به این صورت است که، متقاضی باید کل مدارک درخواستی را تکمیل در سامانه https://sajat.mporg.ir/ بارگزاری نماید. سپس چنانچه نواقصی روی پرونده نباشد و مدارک توسط کارشناس ساجات تایید گردد، پرونده برای صدور رتبه به واحد فنی ارجاء سپس گواهینامه رتبه انفورماتیک صادر می شود.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهی نامه رتبه چیست, رتبه انفورماتیک, سازمان برنامه و بودجه, گواهی ملی, گواهی صلاحیت پیمانکاری,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000

  

مراحا اخذ گواهینامه ایزو 22000
مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000 همچنین مدارک لازم برای گرفتن (اخذ) گواهینامه ایزو 22000 درخواست متقاضیان جهت صادرات محصولات می باشد. شرکت های تولید و بسته بندی مواد غذایی برای سهولت فروش کالای تولید شده در بازار داخلی همچنین بازار بین المللی نیاز به گرفتن و ارائه گواهینامه ایزو 22000 معتبر دارند. حتی برخی شرکت ها (کارخانجات تولید مواد غذایی) جهت تاییدیه گرفتن از سازمان غذا دارو، سازمان دامپروری و کشتارگاه نیاز به اخذ گواهینامه ISO 22000 دارند.

در مورد استاندارد ISO 22000، تاریخچه استاندارد ISO 22000 طی مقاله قبلی توضیحات داده شده. با مطالعه مقاله گواهینامه ایزو 22000، اطلاعات تکمیلی در مورد استاندارد 22000 و نحوه تدوین استاندارد اطلاعات کاملی به دست می آورید.

حال توسط مقاله فوق در مورد مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000 بحث و بررسی صورت می پزیرد. مقاله فوق توسط تیم مشاوران شرکت هوداک سیستم فرتاک تدوین و در دسترس عموم قرار دارد.

مقدمه در مورد گواهینامه ISO 22000:
مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000 بستگی به اهداف تعریف شده سازمان ها همینطور استراتژی مشخص شده توسط مدیران تصمیم گیرنده سازمان دارد. استاندارد ایزو 22000 برگرفته از استاندارد HACCP می باشد که در سال 2005 میلادی توسط سازمان ISO تدوین و منتشر شد. از سال 2005 میلادی نهادهای صدور گواهینامه ایزو، گواهی نامه ISO 22000 را جایگزین گواهینامه HACCP کردند. آخرین ویرایش استاندارد ایزو 22000 مربوط به سال 2018 میلادی می باشد که و مراجع صادر کننده گواهینامه، گواهینامه ایزو 22000 را با ویرایش ISO 22000:2018 صادر می کنند.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000 را می توان طی 15 مرحله خلاصه کرد که چنانچه تولید کننده یا شرکتی اقدام به پیاده سازی این 15 مرحله نماید، بدون دغدغه می تواند گواهینامه ایزو 22000 از نهاد های معتبر بین المللی دریافت کند.

15 مرحله در مورد نحوه دریافت گواهینامه FSSC 22000 و رشد تجارت خود.

خلاصه مقاله مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000:
ISO 22000 الزامات مربوط به سیستم مدیریت ایمنی غذا را توصیف می کند و مشخص می کند که یک سازمان باید نشان دهد که می تواند خطرات ایمنی مواد غذایی را کنترل کند.

غذای ناامن می تواند پیامدهای شدیدی برای سلامتی داشته باشد، بنابراین برای سازمان هایی که در زنجیره تامین مواد غذایی هستند بسیار مهم است که برای اطمینان از ایمن بودن فرآیندها و محصولات خود قدم بردارند. امروزه بسیاری از محصولات غذایی از مرزهای ملی عبور می کنند و این امر نیاز به یک استاندارد جهانی برای مدیریت ایمنی مواد غذایی را برجسته می کند. ISO 22000 با ارائه رهنمودهایی که سازمان می تواند برای شناسایی و کنترل خطرات مربوط به ایمنی مواد غذایی کمک کند ، این نیاز را برآورده می کند.

سازمان ها برای اخذ گواهینامه ایزو 22000 می بایست ابتدا مشخص نمایند، هدف از گرفتن گواهینامه ایزو 22000 چیست؟ چنانچه به گواهینامه ISO 22000 معتبر نیاز دارند، باید الزامات استاندارد ISO 22000 را رعایت کنند، حسابرسی شوند سپس نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو، اقدام به صدور گواهینامه می کند.

در ادامه مقاله در مورد مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000 همچنین شرایط استقرار الزامات ایزو 22000 توضیح داده شده. متقاضیانی که نیاز به دانلود رایگان مستندات ایزو 22000 دارند، لطفا به قسمت دانلود رایگان مستندات مراجعه نمایند.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله اول:
انطباق با محصول : اطمینان حاصل کنید که محصول شما با ایمنی غذا، کیفیت غذا و مقررات مطابقت دارد. رعایت قوانین کشوری که محصول در آن تولید می شود و مقصد مورد نظر بسیار مهم است.

بیایید یک مثال بزنیم؛ با فرض اینکه شما قصد فروش میوه های خشک را دارید. شما تمام خطرات ایمنی غذا مانند باقی مانده سموم دفع آفات، فلزات سنگین، مایكوتوكسین ها و غیره را در نظر می گیرید. با كیفیت غذایی، هم میوه خام و هم محصول نهایی را در نظر می گیرید به عنوان مثال (مقدار قند، اندازه، رنگ و طعم آن).

طبق الزامات نظارتی، باید کلیه قوانین مربوط را رعایت کنید. اینها می توانند قوانینی را برای پردازش محصول، مواد افزودنی یا برچسب گذاری راهنمایی کنند. یک مثال عملی می تواند اعلام مواد حساسیت زا بر روی برچسب ها باشد.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله دوم:
محل غذا و انطباق فرآیند : تمام مراحل و فرآورده های غذایی باید مطابق با قوانین و مقررات غذایی دولت باشند. این امر به این منظور است که همه مواد غذایی، از جمله نوشیدنی ها، برای مصرف انسان بی خطر هستند و هیچ آسیبی به مصرف کنندگان نمی رسانند. بدانید کدام قوانین و مقررات غذایی در مورد تجارت شما اعمال می شود.

نسخه هایی از کلیه قوانین و مقررات مربوط به مواد غذایی را تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که الزامات هر قانون و مقررات مربوط به مواد غذایی را خوانده، درک کرده و از آن پیاده سازی کرده اید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا نحوه انجام موارد بالا، از متخصصان شرکت هوداک سیستم فرتاک کمک بگیرید.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله سوم:
با الزامات مشتری مطابقت داشته باشید : قبل از شروع کار و شروع مراحل صدور گواهینامه ISO 22000، ابتدا مطمئن شوید که نیازهای مشتریان خود را درک کرده و با آنها مطابقت دارید.

آیا از مشتریان خود درخواست یا اعلانی دریافت کرده اید که نیاز به مجوز شناخته شده مواد غذایی دارند؟

لیستی از تمام نیازهای مشتری خود تهیه کنید.

اطمینان حاصل کنید که این الزامات را رعایت می کنید.

اگر این الزامات برای شما نا مشخص است، مستندات ایزو 22000 (روش اجرایی) را بخواهید.

در آخر، اطمینان حاصل کنید که مشتریان خود را مرتباً از پیشرفت خود مطلع می کنید.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله چهارم:
سایر استانداردهای مربوطه را رعایت کنید : به جز قوانین و مقررات ایمنی غذا، ممکن است سازمان شما نیاز به رعایت سایر استانداردهای مربوطه داشته باشد. پیشنهاد می شود همزمان با پیاده سازی مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مراحل استاندارد ISO 9001 پیاده سازی و اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 نمایید.

ببینید کدام استانداردهای ایمنی غذا برای تجارت شما اعمال می شود. به عنوان مثال، استاندارد آب آشامیدنی، استانداردهای میکروبیولوژیکی و غیره. نسخه هایی از تمام استانداردهای ایمنی غذا را دریافت کنید.

اطمینان حاصل کنید که الزامات هر یک از استانداردهای ایمنی غذا را می خوانید، می فهمید و اجرا می کنید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا در مورد نحوه انجام موارد بالا مشکل دارید، از مشاور ایزو  کمک بگیرید.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله پنجم:
آموزش ایمنی مواد غذایی ضروری است : کارکنان شما به آموزش ایمنی مواد غذایی احتیاج دارند. آموزش ایمنی مواد غذایی در هر شکل و اندازه ای ارائه می شود. اعم از آموزش مقدماتی ایمنی غذا برای همه متصدیان مواد غذایی گرفته تا دوره های پیشرفته تر برای سرپرستان، مدیران، تیم های HACCP، مدیران QA و QC و مدیریت عالی. اطمینان حاصل کنید که نیازهای آموزشی FSSC 22000 را درک کرده اید.

لیستی از کلیه کارمندان و نیازهای آموزشی را تهیه کنید.

تصمیم بگیرید که چگونه و چه کسی دوره آموزشی را ارائه دهد.

بفهمید چه زمانی باید آموزش داخلی انجام دهید و چه زمانی بهتر است از ارائه دهندگان آموزش با تجربه ایمنی غذا استفاده کنید.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله ششم:
درک کنید ISO 22000 چیست : صدور گواهینامه 22000 سیستم ایمنی غذا بنیاد یک طرح کامل صدور گواهینامه برای حسابرسی و صدور گواهینامه از سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی غذا را ارائه می دهد.

این طرح از استانداردهای بین المللی و مستقل مانند ISO 22000 ، ISO 9001 ، ISO / TS 22003 و مشخصات فنی برای برنامه های پیش نیاز خاص بخش (PRP) مانند ISO / TS 22002-1 برای صنایع غذایی استفاده می کند.

در ادامه مقاله در مورد 9 مرحله باقی مانده توضیح داده می شود، منتها چنانچه متقاضی درخواست اخذ فوری گواهینامه ایزو 22000 داشته باشد نیاز به بررسی و پیاده سازی این 15 مرحله نبوده. لذا می تواند بدون دغدغه ممیزی، گواهی نامه ایزو 22000 معتبر دریافت نماید.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله هفتم:
با استاندارد ISO 22000: 2018 مطابقت داشته باشید : ایزو 22000 برای اطمینان از همسو بودن کلیه مقررات ایمنی غذا، جلوگیری از شیوع ایمنی مواد غذایی و تأکید بر اهمیت سیستم های مدیریتی در مدیریت ایمنی مواد غذایی ایجاد شده است.

استاندارد اصلی ایمنی مواد غذایی توسط سازمان ایزو به نام ISO 22000 منتشر شد و به ISO 22000: 2005 معروف شد که از آن زمان به ISO 22000: 2018 به روز شده و در ژوئن 2019 منتشر شد.

استاندارد جدید یک ساختار سطح بالا را که با ISO 9001 مطابقت دارد، تصویب کرد. این استاندارد در کل دارای 10 بند است. این یک PDCA را در کل استاندارد تصویب می کند و روی یک رویکرد مبتنی بر ریسک تمرکز دارد.

ISO 22000: 2018 بر سیستم های مدیریتی، که شامل سیاست ها و رویه ها هستند، تأکید می کند. مرجع استاندارد لیستی از برنامه های پیش نیاز (PRP) است که باید اجرا شود اما چگونگی اجرای این PRP ها را بیان نمی کند. برای این کار می توان از استانداردهای فنی یا سایر استانداردهای GMP استفاده کرد.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مرحله هشتم:
استاندارد فنی مربوطه را انتخاب و مطابقت دهید : FSSC 22000 همراه با ISO 22000: 2018 و الزامات اضافی از استانداردهای فنی زیر استفاده می کند. تعیین استاندارد فنی مربوط به سازمان شما بسیار مهم است. در زیر لیستی از استانداردهای فنی ISO آورده شده است:

ISO / TS 22002-1: 2009، تولید مواد غذایی.

ISO / TS 22002-2: 2013، پذیرایی.

ISO / TS 22002-3: 2011، کشاورزی.

ISO / TS 22002-4: 2013، تولید بسته بندی مواد غذایی.

ISO / TS 22002-6: 2016، تولید خوراک خوراک و دام.

PAS 221: 2013، خرده فروشی – سوپرمارکت ها.

NEN / NTA 8059: 2016، حمل و نقل و ذخیره سازی (ISO 22002-5 در 19 اکتبر).

مراحل اخذ گواهینامه ISO 22000، مراحل بعدی:
داشتن یک سیاست کلی ایمنی غذایی برای سازمان شما، که توسط مدیریت عالی تهیه شده است.

تعیین اهدافی که تلاش شرکتهای شما را برای پیروی از این خط مشی پیش ببرد.

برنامه ریزی و طراحی سیستم مدیریت و مستند سازی سیستم.

حفظ سوابق عملکرد سیستم.

ایجاد گروهی از افراد واجد شرایط برای تشکیل تیم ایمنی مواد غذایی.

تعریف رویه های ارتباطی برای اطمینان از برقراری ارتباط موثر با مخاطبین مهم خارج از شرکت (نظارتی ، مشتریان ، تأمین کنندگان و دیگران) و ارتباطات داخلی موثر.

داشتن یک برنامه اضطراری.

برگزاری جلسات بررسی مدیریت برای ارزیابی عملکرد FSMS.

تأمین منابع کافی برای عملکرد موثر FSMS از جمله پرسنل آموزش دیده و واجد شرایط، زیرساخت کافی و محیط کار مناسب برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی.

پیروی از اصول HACCP.

ایجاد سیستم ردیابی برای شناسایی محصول.

ایجاد یک سیستم اقدام اصلاحی و کنترل محصول ناسازگار.

حفظ یک روش مستند برای رسیدگی به برداشت محصول.

کنترل دستگاه های نظارت و اندازه گیری.

ایجاد و نگهداری و برنامه حسابرسی داخلی.

به روز رسانی و بهبود مستمر FSMS.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: ایزو, گواهی نامه استاندارد, ایزو معتبر, iso22000, گواهینامه ایزو 22000,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

اخذ گواهینامه ISO 45001

  

گواهی-نامه-ایزو-45001

اخذ گواهینامه ISO 45001 همینطور فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 45001 توسط شرکت ها همچنین سازمان ها سوال می شود. نکته مهم اینکه استاندارد ایزو 45001 جایگزین OHSAS 18001 شده و حتی اشخاص حقیقی به اسم خودشان می توانند اقدام کنند جهت اخذ گواهینامه ISO 45001.

شاید از خود بپرسید استاندارد ایزو 45001 چیست و آیا سازمان ها و شرکت ها می توانند گواهینامه ISO 45001 اخذ نمایند. مقاله فوق جهت الزامات اخذ گواهینامه ISO 45001 برای شرکت ها تدوین و منتشر شده، بنابراین چنانچه می خواهید بدانید استاندارد ISO 45001 چیست ؟، پس لطفا مقاله گواهینامه ISO 45001 را مطالعه نمایید.

اگر شما با استفاده از الزامات استاندارد ISO 45001: 2018 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OHSMS) را پیاده سازی می کنید، احتمالاً در نظر دارید هنگام اجرای آن گواهینامه ISO 45001 خود را دریافت کنید. در این صورت، ممکن است از خود بپرسید که برای آماده شدن یا موفقیت برای حسابرس صدور گواهینامه پس از اجرای ایزو 45001، چه کارهایی باید انجام شود.

مشاوران شرکت هوداک سیستم فرتاک به شما کمک می کنند که به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید اقدامات لازم جهت اخذ گواهینامه ISO 45001 را طی نمایید. سپس با کمترین هزینه ممکن و بر اساس اهداف تعیین شده سازمانی بتوانید گواهینامه ایزو 45001 دریافت نمایید.

گواهینامه ISO 45001 چیست؟
گواهینامه ISO 45001 یک روش عالی برای نشان دادن تعهد شما در زمینه رفاه کارمندان، تأمین کنندگان و مشتریان است. روند ارزیابی مستقل تأیید می کند که سازمان شما یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای را پیاده سازی کرده است، اعتماد به نفس ذینفعان را افزایش می دهد ، نام تجاری شما را افزایش می دهد و به شما یک مزیت رقابتی می دهد.

مشاوران باتجربه QMS ما می توانند شما را از طریق فرآیند پیاده سازی و صدور گواهینامه ISO 45001، تولید سیستم مدیریت OH&S برای شما و انجام ارزیابی مستقل برای تأیید اینکه سازمان شما بتواند اقدام به اخذ گواهینامه ISO 45001 انجام نماید.

اقدامات ما در زمینه:

سیستم مدیریت OH&S قوی را پیاده سازی نمایید.

برنامه ریزی مناسب و ارزیابی ریسک را انجام دهید.

آموزش بهداشت و ایمنی کافی برای کارمندان ارائه می شود.

آگاهی کارمندان از سیاست های ایمنی و بهداشت را افزایش دهید.

مزایای سیستم های مدیریت OH&S خود را به ذینفعان اعلام کنید.

توانایی شما برای پاسخگویی به شرایط اضطراری را تقویت می کند.

فرآیندهای نظارت بر عملکرد و بهبود مستمر ایجاد شده است.

در QMS ، ما زمان کمتری را برای ایجاد مسیرهای پیچیده اسناد و زمان بیشتری را صرف ساختن سیستم های مدیریتی می کنیم که برای تجارت شما کار می کنند. امروز برای اطمینان از نیازهای خود با ما تماس بگیرید.

تفاوت بین اجرا و صدور گواهینامه چیست؟
برای سازمان ها بسیار مفید خواهد بود که مطلع باشند تفاوت بین اجرا و صدور گواهینامه ایزو 45001 چیست. پیاده سازی فرآیندی است که شما برای ایجاد کلیه قوانین، سیاست ها، فرایندها و رویه های لازم برای تأمین الزامات ISO 45001: 2018 و تأمین نیازهای سازمان خود طی می کنید. سپس با اطمینان از اینکه همه افراد سازمان شما می دانند چه کاری باید انجام دهند، اقدام به اخذ گواهینامه ISO 45001 می نمایید.

صدور گواهینامه جدا از اجرا است، این برای بسیاری از افراد بسیار تعجب آور است که می دانند در ISO 45001: 2018 نیازی نیست که یک نهاد صادر کننده گواهینامه شخص ثالث ممیزی انجام دهد و تأیید کند که سازمان با موفقیت الزامات استاندارد را اجرا کرده است.

دلایل بسیار خوبی برای داشتن یک ممیز شخص ثالث برای حسابرسی استاندارد ایزو 45001 وجود دارد، از جمله مزیت داشتن شخصی در خارج از سازمان شما برای شناسایی راه های بهبود آنچه ریسک های سازمان است و سازمان نتوانسته ریسک ها را به درستی شناسایی کند.

اجرای الزامات سیستم ایمنی و بهداشت سازمان ISO 45001 یعنی اینکه سازمان، بایستی روش های پیاده سازی، چک لیست ها و فرآیند های خود را بر مبنای استراتژی تعریف شده و چارت سازمانی تغییر دهد. بنابراین آموزش کارکنان بر مبنای استاندارد ایمنی بهداشت شغلی اهمیت ویژه ای دارد.

صدور گواهینامه ایزو 45001 یعنی اینکه یک سازمان ثالث به عنوان نهاد حسابرسی و صدور گواهینامه، فرآیندهای سازمان متقاضی را بازرسی می کند. بنابراین چنانچه کلیه فرآیند ها به درستی انجام شده باشد اقدام به صدور گواهی نامه ایزو 45001 پس از تایید حسابرسی.

نحوه ممیزی ISO 45001:
جهت اخذ گواهینامه ISO 45001 مواردی وجود دارد که باید قبل از ورود حسابرسان برای انجام ممیزی نهایی گواهینامه، تکمیل شوند. لذا شرح نحوه ممیزی توسط حسابرسان در زیر عنوان شده است.

تمام فرایندها برای اخذ گواهینامه ISO 45001 اجرا شده، همانطور که همه فرایندها مستند نیستند، شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام فرایندهای مورد نیاز در OHSMS وجود دارند. انتظار می رود که شما هر فرآیند را تعیین کنید (قوانین فرایند را تنظیم کنید)، هر فرآیند را پیاده سازی کنید (اطمینان حاصل کنید که قوانین شناخته شده اند و نظارت می شوند) و هر فرآیند را حفظ می کنید (اطمینان حاصل کنید که وقتی قوانین تغییر می کند، مردم می دانند و افراد جدید از آنها مطلع می شوند) وجود فرآیندهای ناقص قابل قبول نیست.

شناسایی ریسک های استاندارد حل و فصل شد، برای حسابرسی باید سوابق کافی جهت نشان دادن نحوه کار فرایندهای خود داشته باشید. به همین دلیل، ممیزان صدور گواهینامه از شما می خواهند که برای مدت زمانی از ریسک های خود برای جمع آوری سوابق لازم جهت اثبات شناسایی ریسک ها استفاده کرده باشید. این بازه زمانی برای هر سازمان صدور گواهینامه متفاوت است، اما اغلب از حداقل 4 ماه تا 8 ماه حتی برخی از آنها تا 12 ماه متفاوت است.

همه فرآیندهای ممیزی شده، یکی از فرایندهای کلیدی برای ارزیابی عملکرد ریسک های شما، ممیزی داخلی است. حسابرسان صدور گواهینامه انتظار دارند که شما قبل از اینکه آنها بیایند و حسابرسی های خود را انجام دهند، این بررسی حسابرسی داخلی را برای همه فرآیندهای خود انجام داده باشید.

بررسی مدیریت به پایان رسید، ارزیابی مهم دیگر ISO 45001 بررسی مدیریت است. انتظار می رود که شما حداقل یک بررسی مدیریت OHSMS برای بررسی اثربخشی و کارایی و ارزیابی تخصیص منابع انجام داده باشید.

جهت اخذ گواهینامه ISO 45001 اقدامات اصلاحی انجام شده، به احتمال زیاد در این مدت از طریق ممیزی داخلی، بررسی مدیریت و نظارت بر فرآیند، ناسازگاری در فرآیندها پیدا کرده اید. با یافتن این ناسازگاری ها، انتظار می رود که اقدامات اصلاحی را برای حذف ناسازگاری و جلوگیری از تکرار آن انجام داده باشید.

9 راه پیش رو برای اخذ گواهینامه ISO 45001:
متقاضیان جهت اخذ گواهینامه ISO 45001 باید 9 مرحله قدم بردارند تا بتوانند گواهینامه ایزو خود را حسابرسی و دریافت نمایند. پیاده سازی و به دست آوردن گواهینامه برای سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی (OH&S) می تواند مشکل باشد و شما ممکن است به سرعت تحت تأثیر بسیاری از الزامات استاندارد ISO 45001 قرار بگیرید. برای کمک به درک بهتر، در 9 مرحله زیر جزئیات چند سوال مهم در مورد عناصر اساسی سیستم شما مطرح شده است.

اولین مرحله اینکه باید پشتیبانی مدیریت را بدست آورید، برای کمک به روند فروش خود بهتر است جلسات مشترک برگزار نمایید و به یک هدف واحد برسید.
مرحله دوم از الزامات قانونی خود مطلع شوید، آیا قوانین بهداشت و ایمنی برای صنعت خود دارید؟ جهت بدست آوردن اطلاع در مورد الزامات قانونی به بخش 6.1.3 دستورالعمل اجرایی استاندارد مراجعه نمایید.
مرحله سوم: محدودیت سیستم مدیریت OHSAS خود را با توجه به خط مشی، اهداف و برنامه هایی که سیستم OHSAS شما را راهنمایی می کند، تعیین نمایید.
مرحله چهارم: فرآيندها و رويه ها را تعريف كنيد، چه فرآيندها و رويه هايي براي كنترل خطرات OH&S در شركت شما بايد تعريف شود؟ چگونه می توانید تمام خطرات و ریسک های مرتبط با آنها را شناسایی کنید تا بتوانید از کنترل های مناسب اطمینان حاصل کنید؟ چه ارزیابی ریسکی لازم است انجام دهید؟ به چه کنترل های عملیاتی و روش های آمادگی اضطراری نیاز دارید؟ چه چیزهایی را یادداشت خواهید کرد، و با آموزش و آگاهی مناسب چه چیزهایی را می توان کنترل کرد؟
مرحله پنجم جهت اخذ گواهینامه ISO 45001 این است که باید، فرایندها و رویه های استاندارد را پیاده سازی کنید.
مرحله ششم آگاه سازی و آموزش کارمندان سازمان می باشد.
مرحله هفتم جهت پیاده سازی و اخذ گواهینامه ISO 45001 این است که شما باید نهاد صادر کننده گواهینامه را مشخص کنید.برای اخذ گواهینامه ISO می خواهید به چه شرکتی اطمینان کنید؟ شرکت هوداک سیستم فرتاک شما را راهنمایی می کند.
در مرحله هشتم باید از سیستم مدیریت OHSAS برای حفظ سوابق بهره ببرید.
مرحله نهم ممیزی داخلی است که باید توسط مشاور ایزو انجام شود. برای مشاوره می توانید از همکاران و کارشناسان ما استفاده نمایید.

تاریخچه استاندارد ایزو 45001:
45001 یک استاندارد ISO برای سیستم های مدیریت بهداشت و ایمنی کار (OH&S) است که در مارس 2018 منتشر شد. هدف ISO 45001 کاهش آسیب های شغلی و بیماری ها، از جمله ارتقاء سطح سلامت کارکنان و محافظت از سلامت جسمی و روانی است.

این استاندارد بر اساس OHSAS 18001، کنوانسیون ها و دستورالعمل های سازمان بین المللی کار از جمله ILO OSH 2001 و استانداردهای ملی کشور های عضو است که تدوین و منتشر شده است. ISO 45001 از ساختار سطح بالای سایر استانداردهای ISO مانند ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015 پیروی می کند که ادغام این استانداردها را آسان تر می کند.

ISO 45001 در اکتبر 2013 در ISO ارائه شد. کمیته ISO / PC283، ایجاد شده در سال 2013 مسئولیت مستقیم فرآیند استاندارد سازی را بر عهده داشت. حداقل 70 کشور در روند تهیه پیش نویس شرکت کردند. کارهای آماده سازی تا دسامبر 2015 به طول انجامید سپس از 2015 تا 2017 پیش نویس اول موفق به کسب تأیید کافی از اعضای ISO نشد و در پیش نویس دوم اصلاح شد، که تصویب و به پیش نویس نهایی اصلاح شد. در رای گیری نهایی 62 رای موافق 9 رای ممتنع و چهار رای مخالف از فرانسه، هند، اسپانیا و ترکیه به دست آورد بنابراین این استاندارد در 12 مارس 2018 منتشر شد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: اخذ گواهینامه ISO 45001, ایزو 45001, iso 45001, iso, ایزو,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001

  

اخذ-گواهینامه-ISO-14001

فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001، نحوه اخذ گواهی نامه ایزو 14001، مراحل دریافت گواهینامه ISO 14001، شرایط اخذ گواهینامه ایزو 14001 بیشترین سرچ در موتور جستجوگر گوگل توسط متقاضیان اخذ گواهینامه ISO 14001 می باشد.

ایزو 14001 جزو خانواده استاندارد بین المللی ایزو 14000 می باشد، ایزو 14000 در ارتباط با مباحث مدیریت محیط زیست تدوین شده. شرکت ها، سازمان ها یا موسسات با کمک استاندارد ایزو 14001 تلاش در به حداقل رساندن نارسایی ها و صدمات به محیط زیست دارند.

مهمترین موضوع درخواست کنندگان استاندارد ایزو 14001 این هست که چگونه می توانیم گواهینامه ایزو 14001 دریافت نماییم. بنابراین توسط گوگل و با سرچ فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 چیست ؟، دنبال نهاد هایی هستند که مشاوره و صدور گواهینامه ایزو 14001 انجام می دهند.

مقاله فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک منتشر و سعی شده اطلاعات تکمیلی در مقاله مکتوب گردد تا خواننده با مطالعه دقیق مقاله بتواند نهاد صادر کننده معتبر گواهینامه ISO 14001 را تشخیص دهد و با حداقل هزینه اقدام به دریافت گواهینامه ایزو 14001 نماید.

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 14001 معتبر باید ابتدا اقدام نمایند جهت استقرار الزامات استاندارد ایزو 14001، بنابراین در ستون سمت راست مستندات استقرار ایزو 14001 مکتوب شده. لذا متقاضی می تواند به راحتی مستندات ایزو 14001 را دانلود نماید و خود اقدام به پیاده سازی نماید.

شرکت هوداک سیستم فرتاک میتواند با توجه به تخصص کسب شده طی سالیانه متمادی، تجربه کاری و استفاده از نیروهای متخصص، در کمترین زمان ممکن گواهینامه ایزو 14001 معتبر برای سازمان های درخواست کننده اخذ نماید.

تاریخچه انتشار استاندارد ایزو 14001:
فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001، استاندارد ایزو 14001 الزامات سیستم مدیریت زیست محیطی (EMC) را بیان می کند که، توسط سازمان بین المللی استاندارد ISO تدوین و منتشر شد. با توجه به تخریب زادگاه موجودات زنده در 44 اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 1989 قطعنامه محافظت از آب و هوا تصویب شد.

موسسه استاندارد انگلستان BS 7750 در آوریل 1996 استاندارد ایزو 14001 را با عنوان سیستم مدیریت محیط زیست منتشر کرد. سال 1994 نسخه نهایی سیستم مدیریت زیست محیطی منتشر و نهاد های صدور گواهینامه ایزو گواهینامهEnvironmental Management System  اختصارا EMS صادر می نمایند.

سایر کشور های دنیا پس از انتشار BS 7750 توسط سازمان های استاندارد داخلی خود اقدام به انتشار استاندارد محیط زیست نمودند. مثلا سازمان استاندارد فرانسه استاندارد AFNOR 30-200 و سازمان استاندارد ایرلند جنوبی استاندارد IS 310 را منتشر و اجرایی کرد.

سازمان بین المللی استاندارد ایزو، سال 1993 میلادی توسط تشکیل کمیته فنی 207 با ریاست کشور کانادا اولین حرکت را برای تدوین استاندارد ISO 14001 انجام داد. سپس سال 1996 برای اولین بار استاندارد EMS توسط سازمان ایزو با نام استاندارد ISO 14001 منتشر شد.

استاندارد ایزو 14001 سال 2004 میلادی برای اولین بار ویرایش شد، اولین ویرایش با استاندارد ISO 14001:1996  تعیر آن چنانی صورت نپذیرفته بود. سازمان استاندارد، استاندارد ISO 14001:2004 را در تطابق با استاندارد ISO 9001 تدوین و منتشر کرد.

سپس پس از ویرایش استاندارد ایزو 9001 در سال 2015 میلادی پس از ده سال استاندارد ایزو 14001 ویرایش و نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو، گواهینامه ایزو 14001 را با ویرایش 2015 میلادی صادر می کنند.

مراحل اخذ گواهینامه ISO 14001:
مراحل پیاده سازی و به طور کلی فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 معتبر داخل سازمان ها به شرح ذیل می باشد.

پشتیبانی مدیریت: مدیران ارشد می بایست برای استقرار الزامات استاندارد محیط زیست آمادگی داشته و استراتژی مشخصی بیان شده باشد.

الزامات قانونی را شناسایی کنید: پس از کسب پشتیبانی مدیران، حرکت به مرحله دوم به معنای اطمینان از درک دقیق مفاهیم قانونی این استاندارد است. تعریف دامنه ISO 14001 به معنای تعریف محدودیت آن است. این به شما کمک می کند تا مناطقی از تجارت خود را که ممکن است تحت تأثیر مسائل زیست محیطی قرار نگیرند، قرار دهید.

رویه های EMS را تعریف کنید: خط مشی ، فرایندها و رویه ها عواملی هستند که کسب و کار شما برای جلوگیری از تأثیر منفی بر محیط زیست، بدان نیاز پیدا می کند.

جهت اطلاع از فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 در قدم بعدی باید رویه های ISO 14001 را پیاده سازی نمایید.

آموزش و آگاهی: تمامی کارکنان سازمان باید تحت آموزش قرار گیرند و درک درستی نسبت به استاندارد و روش های استقرار استاندارد ایزو 14001 داشته باشند.

مهمترین فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 مشخص کردن نهاد صادر کننده گواهی نامه ایزو می باشد. نهاد صادر کننده شرکتی است که، فرآیندهای EMS سازمان ها را مطابق با الزامات ایزو 14001 بررسی می کند.

مرحله بعدی برای بررسی فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 اندازه گیری و نگهداری سوابق فرآیندهای محیطی موثر بر محیط زیست است.

ممیزی داخلی توسط حسابرس یا مشاور ایزو به شما اطمینان می دهد فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 و ایجاد مستندات برای ممیزی شخص ثالث به درستی انجام شود.
مزایای اخذ گواهینامه ISO 14001:
با گذراندن فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 و دریافت گواهینامه ISO 14001 می توانید به ذینفعان، مشتریان و کارکنان خود ثابت کنید که از تعهدات زیست محیطی خود آگاه هستید و به دنبال کاهش تأثیرات زیست محیطی خود هستید. بسیار مهم است که خطرات مرتبط با محیط زیست را شناسایی کنید زیرا چالش های قابل توجهی برای مشاغل ایجاد می کند.

استاندارد ISO 14001 تضمین می کند که شما چنین خطراتی را دنبال می کنید و اقدامات شناسایی خطرات زیست محیطی را انجام می دهید. به این معنی که از تجارت شما محافظت می شود. همچنین اثبات شده است که به شرکت ها کمک می کند تا الزامات قانونی و نظارتی را رعایت کنند.

داشتن گواهینامه ISO 14001 به مشتریان بالقوه اطمینان می دهد که شما گام هایی را برای به حداقل رساندن تأثیر سازمان خود بر محیط برداشته اید. این مهم است زیرا بازار به طور فزاینده در مورد مسائل سبز باهوش می شود و مشتریان بالقوه سوالات بیشتری در مورد فرآیندهای تولید و بسته بندی های سازگار با محیط زیست می پرسند.

کارمندان نیز علاقه مندی بیشتری به همه موارد سبز نشان می دهند و نیروی کار شما از داشتن فرصتی برای درگیر شدن با ISO 14001 لذت می برد.

شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصات به گواهینامه ISO 9001، گواهینامه ISO 14001 و گواهینامه ISO 45001 نیاز دارند تا بتوانند در مناقصات حضور مستمر داشته باشند. بنابراین مهمترین مزیت پیمودن فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 و دریافت گواهی نامه ایزو 14001 برای شرکت های پیمانکاری، شرکت در مناقصات می باشد.

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 14001:
مدت زمان طی کردن فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 کاملا بستگی به اهداف مدیران سازمان و استراتژی مشخص شده است. شرکت ها به طور کلی اهداف متفاوتی جهت اخذ گواهینامه ایزو 14001 دارند، بنابراین مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 14001 متفاوت است.

چنانچه سازمانی درخواست استقرار الزامات استاندارد ISO 14001 را داشته باشد، بعد اقدام نماید جهت اخذ گواهینامه ایزو 14001 باید به طور کامل فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 را طی نماید. مدت زمان اجرای فرآیند الزامات سیستم مدیریت زیست محیطی بستگی به سیاست گذاری مجموعه و شناسایی ذینفعان، آموزش کارکنان و ممیزی داخلی دارد. بنابراین می توان گفت مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 14001 با توجه به طی کردن فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 حدود 3 الی 5 ماه برای سازمان های کوچک و برای سازمان های بزرگ تا یک سال زمان بر می باشد.

چنانچه مجموعه ای فقط درخواست اخذ گواهینامه ایزو 14001 داشته باشد، شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند در مدت زمان کوتاهی حدود یک الی دو ماه اقدام به ممیزی و صدور گواهینامه ایزو 14001 نماید. در صورتیکه سازمان نیاز به ممیزی نداشته باشد، می تواند به راحتی و بدون حضور حسابرس گواهینامه ایزو 14001 معتبر دریافت نماید.

برخی شرکت های پیمانکاری یا حتی مدیران کسب و کارهای کوچک هستند که برای اهداف خاصی همانند حضور در مناقصه یا برندینگ اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 14001 می کنند. پیشنهاد می شود به صورت همزمان گواهینامه ایزو 45001 و ایزو 9001 توسط اینگونه شرکت ها اخذ گردد.

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو برای مجموعه های فوق بسیار حائز اهمیت بوده و به هیچ عنوان نمی خواهند درگیر مستند سازی، پیاده سازی و ممیزی شوند. بنابراین اینگونه شرکت ها می توانند فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 به سرعت طی نمایند و در مدت زمان کوتاهی اقدام به خرید گواهینامه ایزو نمایند.

آماده سازی ممیزی صدور گواهینامه ISO 14001:2015:
قبل از اینکه سازمانی در روند ممیزی صدور گواهینامه ISO 14001 درگیر شود، بسیاری از افراد نگران نحوه آماده شدن برای این مرحله نهایی سازگاری هستند. حال اینکه ما 9 قدم اساسی که باید به درستی برداشته شود تا بدون استرس ممیزی نهایی را طی نمایید مکتوب می کنیم.

قدم اول) اجرای استاندارد: نوشتن اطلاعات مستند مورد نیاز و تنظیم فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 باید اولین قدم برای دستیابی به گواهینامه ISO 14001 باشد.

قدم دوم) معمولاً ممیزی های صدور گواهینامه از دو مرحله مختلف تشکیل می شود. در مرحله 1، حسابرسان قبل از مراجعه به تاسیسات، اطلاعات مستند سازمان شما را بررسی می كنند تا مطابق با ISO 14001 مطابقت داشته باشند.

در مرحله 2، حسابرسان بررسی می کنند که آیا فعالیت ها با ISO 14001 سازگار است یا خیر. آنها شواهد حسابرسی را براساس مشاهدات، مصاحبه ها و بررسی اطلاعات مستند جمع آوری می کنند.

قدم سوم) برنامه ریزی فعالیت های کلیدی قبل از ممیزی صدور گواهینامه : شما باید برای هر فعالیتی، منجمله حسابرسی داخلی و بررسی مدیریت، برنامه ای تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای انجام و تکمیل هر مرحله از پروژه را به درستی، خواهید داشت. یک روش خوب برای انجام این کار نوشتن یک طرح پروژه در ابتدای اجرا است.

قدم چهارم) اسناد و مدارک خود را به دقت بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مستند خود را به روز کرده اید و هیچ کس در سازمان از اسناد منسوخ استفاده نمی کند.

قدم پنجم) عملکرد صحیح فرآیندهای خود را بررسی کنید: خیلی واضح به نظر می رسد، اما برخی از افراد هنگام انجام آزمایش در سازمان قبل از انجام ممیزی صدور گواهینامه، این مرحله را فراموش می کنند. اطمینان از پیگیری کلیه مراحل و انجام فرایندهایی که سازمان قبلاً برنامه ریزی کرده است، برای یک ممیزی موفق در صدور گواهینامه حیاتی است.

قدم ششم) اطمینان از اثربخشی روند اقدام اصلاحی: بررسی کنید که همه موارد ناسازگار ضبط و تحلیل شده باشد و اقدامات اصلاحی به طور موثری انجام شده باشد و اصلاحات قبل از انجام ممیزی گواهینامه پایان یابد. همچنین توصیه می شود که بررسی های داخلی و خارجی قبلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به یافته ها پرداخته شده است.

قدم هفتم) کارمندان را برای مرحله فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 آماده نمایید. همه کارمندان درون سازمان برای درک اینکه تعهداتشان در رابطه با حفاظت از محیط زیست چیست، باید سیاست محیطی سازمان را درک کنند.

قدم هشتم) اطمینان حاصل کنید که محل کار تمیز و منظم است، همه چیز باید در جای مناسب باشد، بنابراین وقت خود را صرف سازماندهی میز، دفتر، انبار و غیره کنید.

قدم آخر) فضای خوبی ایجاد کنید: به حسابرس از دیدگاه مثبت نگاه کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد، ترس را از بین ببرید. حسابرسان به شما کمک می کنند سازمان و فرایندهای خود را بهبود ببخشید. ایجاد یک فضای حرفه ای و آرام به کارمندان کمک می کند تا از ترس خود خلاص شوند و همچنین از یک روند حسابرسی عالی بهره مند شوند.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: iso 14001+اخذ ایزو 14001+تاریخچه استاندارد+مدت زمان اخذ گواهینامه 14001+مراحل اخذ گواهینامه ایزو 14001,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است؟

  


فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است، نحوه اخذ گواهی نامه ISO 9001، روند دریافت گواهینامه ایزو 9001 یا اخذ گواهینامه ایزو 9001 سوال بیشمار شرکت ها یا سازمان ها می باشد.

مجموعه فنی مهندسین هوداک سیستم فرتاک به شما کمک می کند در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه گواهینامه ایزو 9001 بگیرید.

فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است موضوع مقاله فوق می باشد که متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو می توانند با مطالعه دقیق مقاله بر مبنای نیاز سازمانی خود، مرجع صدور معتبر استاندارد ایزو انتخاب و گواهینامه ایزو 9001 دریافت نمایند.

موضوعات مقاله فوق شامل : اطلاعات در مورد سازمان ایزو، اطلاعات در مورد گواهینامه ایزو، اطلاعات در مورد فرآیند دریافت گواهینامه ایزو، مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو 9001 و اعتبار سنجی گواهینامه ایزو 9001 می باشد.

اطلاعات در مورد سازمان ایزو:
سازمان بین المللی ISO سال 1947 به منظور یکپارچه سازی تدوین استاندارد در سرار جهان همینطور ایجاد شرایط بهتر جهت تجارت بین المللی در ژنو سوئیس بنا شد. سازمان ایزو با عضویت 25 کشور فعالیت خود را شروع کرد و به دنبال پیوستن تدریجی دیگر کشور ها گسترش پیدا کرد. ساختار سازمان ایزو شامل یک مجمع در راس، دارای یک شورا، دبیر خانه، هیئت مدیره فنی، کمیته پشتیبانی شورا، گروه های مشاوره می باشد. توسعه دانش فنی، ایجاد یک زبان واحد بین المللی همچنین تسهیل در شرایط بازرگانی بین کشور ها ضرورت ایجاد سازمانی به نام سازمان استاندارد ایزو می باشد.

استاندارد ایزو توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین و منتشر می شود، سازمان ایزو در حال حاضر چیزی حدود 22000 استاندارد تدوین و منتشر نموده. نکته مهم اینکه تمامی این استاندارد های تدوین شده قابلیت صدور گواهینامه ایزو نداشته، بلکه برخی مستندات و روش های اجرای استاندارد مورد نظر هست. نشان استاندارد ISO حائز اهمیت بوده لذا اغلب شرکت ها و سازمان ها دنبال اخذ گواهینامه ایزو هستند.

اطلاعات در مورد گواهینامه ایزو:
فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است، گواهینامه ایزو مدرک یا سرتیفیکیت معتبر جهت تایید روند پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو، همچنین تایید ممیزی، توسط  نهاد صادر کننده، صادر می گردد. شرکت ها یا سازمان ها علی الخصوص شرکت های پیمانکاری جهت ورود به مناقصه نیاز به تاییدیه استاندارد بین المللی مجموعه خود دارند که، گواهینامه ایزو استشهادیه صادر شده توسط یک نهاد ثالث می باشد.

گواهینامه ایزو بیان کننده رعایت استاندارد مشخص ISO در مجموعه متقاضی است. استاندارد ایزو به موضوعات مدیریتی سازمانی می پردازد، همانند ایزو 9001 که سیستم مدیریت کیفیت برای سازمان را تدوین می کند. عدد نمایش داده شده در گواهینامه ایزو پس از علامت ISO بیان کننده گواهینامه استاندارد صادر شده می باشد. مثلا عدد 9001 پس از علامت (نشان) ISO نماین گر پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001 توسط مجموعه دارنده گواهینامه ایزو 9001 می باشد. گواهینامه های ایزو هر کدام در دسته یا خانواده خاصی قرار دارند، همانند گواهینامه ایزو 9001 یا گواهی نامه ISO 14001.

فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001

روند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است؟

فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است چالش اغلب متقاضیان اخذ گواهی نامه ISO می باشد. متقاضیان زمانی که در موتور جستجوگر گوگل برای اخذ گواهی نامه ایزو سرچ می کنند، با شرکت ها و مجموعه های بیشماری آشنا می شوند که هر یک ادعا می کنند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند. حتی فرآیند دریافت گواهینامه ایزو توسط شرکت های صادر کننده ISO متفاوت می باشد. برخی صادر کنندگان ایزو سعی می کنند با بزرگ نمایی مشتریان بیشتری جذب کنند و در نهایت مبلغ بالاتری جهت صدور گواهینامه ایزو 9001 در یافت می کنند.

فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است، به طور اصولی مجموعه متقاضی ISO باید ابتدا الزامات استاندارد ایزو را طی استقرار در مجموعه خود پیاده سازی نموده سپس ممیز نهاد صادر کننده مراحل پیاده سازی را تایید، سپس گواهینامه ایزو صادر می شود. منتها آیا واقعا تمام شرکت هایی که دارای گواهینامه ایزو هستند این راه را می پیمایند؟

فرآیند دریافت گواهینامه ایزو بسیار راحت است، بنابراین با ما همراه شوید.

مراجع صادر کننده گواهینامه ISO 9001:
فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است، نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو به طور کلی Certificate Body اختصارا CB نامیده می شود. تمامی مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو می توانند مدرک ISO 9001 به صورت اکریدیت صادر کنند. نکته مهم اینکه گواهینامه ایزو 9001 توسط سازمان ISO صادر نمی شود، بلکه سازمان ایزو تدوین کننده استاندارد ایزو می باشد. مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو 9001 باید مورد تایید سازمان استاندارد و انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF باشد.

بنابراین گواهی نامه ISO معتبر که توسط نهاد صادر کننده اصلی صادر شده باشد، باید دارای هولوگرام IAF، لوگو سازمان استاندارد اعتبار دهنده و در نهایت لوگو مرجع صدور باشد. مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو 9001 بیشماری در ایران فعالیت می کنند که هر یک اعتبارات گوناگونی دارند، مهمترین دغدغه مشتریان اعتبار گواهینامه ایزو است.

فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است، نهاد صادر کننده گواهینامه چنانچه معتبر باشد فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 شامل: پیاده سازی و استقرار الزامات ایزو 9001، ممیزی و بازرسی توسط ممیز نهاد صادر کننده، تایید مراحل پیاده سازی توسط ممیز سپس صدور گواهینامه توسط مرجع صدور می باشد.

اعتبار سنجی گواهینامه ایزو 9001:
گواهینامه ایزو 9001 جزو اصلی ترین گواهینامه های اخذ شده توسط سازمان ها می باشد، بنابراین اعتبار گواهینامه ISO9001 برای کلیه متقاضیان حائز اهمیت می باشد. گواهینامه استاندارد اعتبار خود را از سازمان صادر کننده دریافت می کند. چنانچه گواهینامه ایزو 9001 توسط نهادی صادر شده باشد که مورد تایید انجمن اعتبار دهنده IAF باشد، به منزله این هست که گواهینامه ایزو دریافتی اعتبار بین المللی دارد. نکته مهم اینکه اغلب مراجع صادر کننده ISO در ایران مورد تایید انجمن IAF نیستند و متقاضیان می توانند با هزینه کمتری توسط مرکز هوداک سیستم فرتاک از این نوع گواهینامه ها در یافت کنند.

اخذ گواهینامه معتبر ISO 9001 توسط شرکت مهندسین هوداک سیستم فرتاک برای متقاضیان فراهم شده، لذا شرکت ها می توانند با هزینه کمتری گواهینامه ISO 9001 توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک دریافت کنند.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: ایزو 9001, iso, iso 9001, ایزو, هوداک سیستم فرتاک,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

 

گواهینامه-تایید-صلاحیت-پیمانکاری
اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا نحوه دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری سوال تمامی شرکت های پیمانکاری می باشد. حتی افراد به عنوان فرد حقیقی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایند، لذا اولین سوالی که به ذهن افراد خطور می کند اینکه، نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟

توسط مقاله فوق پرداخته می شود به سوالات اغلب پیمانکاران همانند اینکه:
گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ و نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟ روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟ همچنین چه مسیری را طی کنید تا در سریعترین زمان ممکن بتوانید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایید.

الفاظی همانند گواهی نامه صلاحیت اداره کار، مدرک صلاحیت از اداره کار، گواهینامه صلاحیت از اداره کار، مجوز از اداره کار، گواهینامه مجوز اداره کار، گواهینامه از اداره کار برای مناقصه، گواهینامه پیمانکاران برای حضور در مناقصه و همچنین کلمات دیگری توسط متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری درخواست می گردد.
متقاضیان با مطالعه دقیق مطلب فوق همینطور لینک های سمت راست مطلب می توانند اطلاعات کامل و جامع در مورد گواهینامه صلاحیت پیمانکاری کسب نمایند. همچنین مجموعه شرکت هوداک سیستم فرتاک فیلم های آموزشی و پادکست هایی در مطالب جایگزینی کرده که با گوش دادن و دیدن ویدیو ها می توانید جواب سوالات خود را به دست آورید.

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست؟
شرکت های پیمانکاری مخصوصا پیمانکارانی که قدمت زیادی در حوزه فعالیت خود دارند وقتی که می خواهند در مناقصات شرکت نمایند، توسط مسئول مناقصه با درخواست ارائه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی روبرو می شوند. در حال حاضر اولین سوالی که در ذهن و زبان پیمانکاری جاری می شود اینکه، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ پیمانکار مستاصل شده،  و تا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ارائه ندهد نمی تواند در مناقصه شرکت نماید، هراسان دنبال راهی می باشد که بداند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ و چگونه می تواند در زمان کوتاهی اقدام به اخذ و ارائه گواهی نامه نماید.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری که توسط برخی پیمانکاران یا مناقصه گران گواهی نامه صلاحیت از اداره کار عنوان می شود، توسط اداره کار استان ها صادر می گردد. در حقیقت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اداره کار استان ها را مامور رسیدگی به صلاحیت پیمانکاران در حوزه فعالیت های خدماتی معرفی کرده.

شرکت هایی که در حوزه های خدماتی شامل: خدمات عمومی، فضای سبز، چاپ وتکثیر اوراق، تعمیر و نگهداری ماشین آلات اداری، انتظامی، کارخانجات تولیدی وکترینگ ها فعالیت می کنند، می بایست توسط اداره کار استان خودشان تایید صلاحیت شوند.

تایید صلاحیت شرکت های خدماتی یعنی اینکه یک سازمان بالادستی (اداره کار) به عنوان متولی صلاحیت انجام پروژه و اتمام پروژه پیمانکار را بر اساس مدارک ارائه شده تایید نماید. بنابراین شرکت های پیمانکاری در حوزه هایی که عنوان شد تا زمانی که اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نکنند، نمی توانند در مناقصات حضور داشته باشند.

نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
پس از اینکه پیمانکار متوجه شد گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ حال سوال برایشان به وجود می آید که نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟

مهمترین نکته ای که پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید توجه کنند اینکه موضوع اساسنامه ثبت شده در ثبت شرکت ها باید بر اساس نوع فعالیتی که اداره کار مشخص کرده باشد. و نکته بعدی اینکه پیمانکار باید توسط اداره کار استانی اقدام نماید که در اساس نامه ثبتی ذکر شده. بنابراین پیمانکار نمی تواند شرکت فیزیکی را در یک استان بنا کند و ادرس ثبت شرکت در استان دیگری باشد.

پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید در اولیتن قدم بداند چه مدارکی نیاز دارد تا بتواند صلاحیت خود را به اداره کار ثابت نماید. بنابراین مقاله مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را مطالعه نمایید. با مطالعه دقیق مقاله فوق و رجوع به انتهای مقاله تمامی مدارکی که پیمانکار نیاز به احراز صلاحیت خود دارد طی فایل PDF قابل دانلود می باشد.

قدم بعدی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری احراز هویت مدیر عامل شرکت در سامانه تعریف شده است(ادرس سامانه احراز هویت در سمت راست مقاله قابل مشاهده است). برای احراز هویت مدیر عامل به اطلاعاتی شامل:

کارت ملی، شماره موبایل ثبت شده با اطلاعات خودش، شمار شبا کارت بانکی متعلق به مدیر عامل، نیاز دارد. سپس شماره احراز هویت برای مدیر عامل و روی خط موبایل ثبت شده ارسال می گردد که در قدم بعدی به آن نیاز پیدا می کنید.

ورود به سامانه اداره کار

ارسال پرونده تایید صلاحیت پیمانکار به دفتر انجمن:

قدم بعدی پس از تکمیل مدارک و احراز هویت، اسکن مدارک و بارگذاری فایل اسکن تهیه شده در سامانه اداره کار می باشد(آدرس سامانه در ستون سمت راست قابل مشاهده می باشد). لذا پس از باگذاری مدارک می بایست بعد از چند روز پنل کاربری ایجاد شده را بررسی و در صورتیکه تمامی مدارک تایید شده باشد، پرونده فیزیکی جهت بررسی و اقدامات بعدی به دفتر انجمن معرفی شده توسط اداره کار ارجاء داده شود.

دفاتر انجمن باید مورد تایید اداره کار استان ها باشند، در استان های کوچک دفتر انجمن معرفی نشده و به صورت مستقیم خود اداره کار به پرونده رسیدگی می کند.

پیمانکار باید هزینه دفتر انجمن را پرداخت نماید سپس دفتر انجمن پرونده را بررسی می کند و در صورت تکمیل مدارک بازرس جهت تایید دفتر فیزیکی پیمانکار ارسال می کند. پس از تایید بازرس دفتر انجمن پیمانکار باید هزینه تشکیل پرونده و هزینه بازرسی را پرداخت نماید، بعد دفتر انجمن پرونده را به اداره کار جهت تعیین زمان بازرسی ارسال می کند.

اداره کار استان زمان بازرسی را مشخص می کند و در زمان اعلام شده بازرس اداره کار جهت بررسی محیط، مسائل ایمنی و فیزیکی شرکت پیمانکار، به آدرس اعلام شده در پرونده مراجعه می کند. در صورتیکه بازرس شرکت را تایید نماید گزارش بازرسی همراه با پرونده ارسال می گردد اداره کار و در نهایت اداره کار گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را صادر می کند.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اعتباری سه ساله داشته که پیمانکار موظف است، طی مدت فعالیت تمامی قراردادهای ثبتی خود را در سامانه اداره کار اعلام و رونوشت تهیه نماید و سالیانه اقدام به ممیزی و تمدید گواهینامه نماید.

پس از انقضاء مدت سه ساله پیمانکار باید مجددا اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نماید.

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
اغلب پیمانکاران به دلیل عدم اطلاعات سایتی، و عدم اطلاعات در مورد مسیر هایی که باعث کوتاه شدن زمان بازرسی و صدور گواهینامه می شود، درگیر بروکراسی اداری می شوند. بنابراین مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری بسیار طولانی شده که باعث از دست رفتن بسیاری از قرار داد ها می شود.

معمولا مدت زمانی که پیمانکار درگیر پروسه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار می شود، حدود شش ماه تا دو سال می باشد(بر اساس گفته متقاضیان). لذا متقاضیان دنبال راهی هستند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی گواهینامه صلاحیت اداره کار را اخذ نمایند.

گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک با توجه به تجربه کاری همچنین مسیر های به دست آورده می تواند مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را کوتاه تر نماید. همچنین شرکت می تواند در نواقص پرونده همینطور احراز هویت مدیر عامل کمک نماید تا در زمان کوتاه تری مدارک شرکت ها تکمیل شود.

از زمانی که مدارک پیمانکاران تکمیل و تحویل شرکت هوداک سیستم فرتاک نمایند تا زمانی که گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری صادر گردد، در شرایط عادی حدود یک ماه زمان می برد. حتی پیمانکاران می توانند برای حضور در مناقصه بدون محدودیتی اقدام نمایند تا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار صادر گردد.

بنابراین پس از عقد قرارداد با شرکت هوداک سیستم فرتاک، ما می توانیم در مدت زمان یک هفته مشکل شما جهت حضور در مناقصه را رفع نماییم.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهینامه استاندارد, کواهی ملی, اخذ فوری گواهینامه, شرکت هوداک سیستم فرتاک,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه انجام می شود ؟ برای استعلام گواهینامه صلاحیت اداره کار باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟ چطور باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را استعلام کنیم ؟ سایت رهگیری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ؟ سایت اداره کار برای استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری؟ نحوه ی استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ؟ سایت استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟

سوال های ذکر شده در بالا تماما چالش پیمانکاران یا کارفرمایانی است که می خواهند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را استعلام و از صحت و سقم گواهینامه صادر شده مطمئن باشند. متقاضیان توسط موتور جستجوگر WWW.GOOGLE.COM  دنبال سایت های مشابهی هستند تا بتوانند استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را اخذ نمایند.

مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک جهت استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری تدوین و منتشر شده. در مقاله فوق سعی شده ابتدا گریزی زده شود به صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار، سپس نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار، مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی و در نهایت نحوه استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟
گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا گواهی نامه تایید صلاحیت اداره کار توسط برخی متقاضیان گواهینامه مجوز اداره کار نیز نامیده می شود. گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار بر اساس مدارک مثبته اعلام شده پیمانکاران صادر می گردد. بنابراین به اسم گواهینامه صلاحیت اداره کار نیز شناخته می شود.

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی همانطور که از اسمش پیدا است برای مشخص کردن صلاحیت انجام پروژه شرکت های خدماتی توسط اداره کار صادر می شود. گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری با گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه) یا گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری کاملا متفاوت می باشد. اداره کار استان ها شرکت های پیمانکاری که در زمینه خدماتی، کترینگ، تعمیر ماشین آلات اداری، فضای سبز، نگهبانی، تولیدی، چاپ و تکثیر فعالیت می کنند مجوز کار صادر می کند به نام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

بنابراین شرکت هایی که در اساسنامه خود یکی از موضوعات یا تمامی موضوعات را ذکر کرده باشند، می توانند توسط اداره کار استان خود اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند. متقاضیان دقت نمایند امور مربوطه باید از اداره کار استانی پیگیری و انجام شود که آدرس ثبتی در اساسنامه ذکر شده است.

ورود به سامانه اداره کار

نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

شرکت هوداک سیستم فرتاک در زمینه مشاوره اخذ گواهینامه ایزو، اخذ گواهینامه CE، اخذ گواهینامه رتبه، اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی و همچنین کارسازی و اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری فعالیت می کند. بنابراین روزانه تماس های بیشماری توسط متقاضیان با شرکت برقرار می شود. عمده سوالات مشتریان این است که نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است.

طی سایت های مختلفی که توسط شرکت اداره می شود بارها عنوان شده که برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید از ادراه کار استانی که ادرس ثبتی اساسنامه اعلام شده اقدام نمایید. منتها مجددا طی تماس های بیشماری از شهرستان های مختلف سوالاتی در مورد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری می پرسند.

اولین قدم برای گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری این است که مدیر عامل یا یکی از اعضاء هیئت مدیره اقدام به احراز هویت نماید و کد احراز هویت داشته باشند. مهمترین نکته اینکه فرد درخواست کننده گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید اطلاعاتی کاملی در مورد ثبت نام در سایت داشته باشد. بنابراین چنانچه در این زمینه مشکل دارید می توانید از تیم فنی شرکت کمک بگیرید.

بارگزاری مدارک درخواستی در سایت، تشکیل پرونده فیزیکی، ارسال پرونده توسط دفتر انجمن به اداره کار استان و در نهایت بازرسی و صدور گواهینامه توسط اداره کار، روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
مهمترین سوال متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری این است که، چه مدارکی برای اخذ مدرک لازم است؟ برای اطلاع از لیست کامل مدارک لطفا به ستون سمت راست مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری مراجعه نمایید.

مهمترین مدرکی که پیمانکار برای گرفتن مدرک اداره کار نیاز دارند شامل:

اساسنامه ثبتی در اداره ثبت شرکت ها، دفتر فعال فیزیکی، لیست بیمه مورد تایید سازمان تامین اجتماعی، طرح طبقه بندی مشاغل، لیست حقوق دستمزد، مدارک اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل مجموعه می باشد. نکته مهم اینکه مدرک تحصیلی مدیر عامل برای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار مهم نمی باشد.

پس از جمع آوری مدارک مرتبط پیمانکار باید مدارک را به صورت فایل اسکن در آورد و در سامانه https://prkar.mcls.gov.ir/Login بارگذاری نماید. سپس پیگیری نماید جهت تکمیل فرآیند و در صورت تمکیل مدارک، پرونده فیزیکی باید به یکی از دفاتر انجمن معرفی شده توسط اداره کار ارسال گردد.

استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چالش اصلی پیمانکاران همچنین کارفرمایان جهت بررسی مدارک ارائه شده توسط پیمانکار می باشد. تماس های بیشماری توسط مسئولین مناقصات همچنین خود پیمانکاران با شرکت ایجاد شده و تماما سوالاتی در مورد نحوه استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دارند.

وزارت کار و رفاه اجتماعی سایت https://svcc.mcls.gov.ir/Contractors.aspx را جهت بررسی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری همچنین گوهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران معرفی می کند. منتها اغلب پیمانکاران وقتی مشخصات خود را در سامانه وارد می کنند، در نتایج جستجو شرکت خود را پیدا نمی کنند.

در صورتیکه نام شرکت ارائه دهنده گوهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری در نتایج سرچ نمایان نشود، پیمانکار یا کارفرما می بایست توسط اداره کار و با توجه به مشخصات فنی گواهینامه از اداره کار استان اقدام به استعلام گواهینامه نماید.

اخیرا برخی افراد سودجو از عدم اطلاعات پیمانکاران سوء استفاده می کنند و گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری فیک را به عنوان گواهینامه اصلی میفروشند. لذا هنگام دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری حتما از اداره کار استان مربوطه استعلام گرفته شود.

متاسفانه به دلیل باگ های سیستمی و سایتی اداره کار، اخیرا شرکت هایی که گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار دریافت کرده اند، نمی توانند گواهینامه خود را در سایت مربوطه استعلام بگیرند.

مزایای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط ما:
کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک آماده جوابگویی به سوالات متقاضیان در مورد نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری هستند. مشاوره در مورد نحوه اخذ، مدارک درخواستی همچنین استعلام گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط همکاران ما به صورت رایگان ارائه می گردد.

کارسازی اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط شرکت با توجه به مسیر های ایجاد شده به پیمانکاران کمک می کند تا در مدت زمان کمتری اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند. با توجه به سابقه کاری در زمینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی و اخذ رتبه انفورماتیک، لذا متقاضیان می توانند از تجربیات کارشناسان شرکت استفاده نمایند تا در زمان کوتاهتری بتوانند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایند.

چنانچه با شرکت ما جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری قرار داد بسته شود، می توانید از مزایای رایگان ما همچون:

نامه موقت اداره کار جهت حضور در مناقصات، تسریع در روند امور اداری بازرسی و صدور گواهینامه توسط اداره کار و بررسی و تکمیل سایت استفاده نمایید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهی استاندارد, شرکت هوداک سیسنم فرتاک, گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری, نحوه اخذ گواهینامه, گواهی ملی,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری

  

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری سوال اغلب پیمانکاران برای حضور موفق در مناقصه می باشد. شرکت های پیمانکاری در حوزه تولیدی و خدماتی زمانی می توانند در مناقصات شرکت کنند که گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ کرده باشند. گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری جزو آن دسته از گواهی نامه هایی است که، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت های پیمانکار صادر می شود. بنابراین به نام گواهینامه ملی توسط مجموعه هوداک سیستم فرتاک شناخته می شود.

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری درخواست بیشماری توسط پیمانکاران دارد، بلحاظ اینکه پیمانکاران الزام هستند برای ورود در مناقصه و پذیرفته شدن توسط سازمان مناقصه گر، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ارائه دهند. گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اعتبار سه ساله داشته و توسط اداره کار استان ها برای متقاضیان بر اساس بازرسی ها و تاییدیه مدارک پیمانکار صادر می شود.

گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری جزو دغدغه های اصلی اغلب پیمانکاران می باشد، بلحاظ اینکه اطلاعات کاملی در مورد نحوه اخذ گواهینامه همچنین مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ندارند.

مجموعه مهندسین هوداک سیستم فرتاک بر مبنای رسالت خود یعنی، مشاوره و اطلاع رسانی توسط سایت های خود و همین سایت اطلاعاتی در مورد مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری مکتوب نموده.

متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اطلاع از مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری با مطالعه دقیق مقاله می توانند اطلاعات کاملی از نحوه دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری به دست آورند.

لازم به ذکر می باشد لیست مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری طی فایل PDF انتهای مقاله قابل دانلود می باشد. تمامی مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، همچنین هزینه کارسازی شرکت هوداک سیستم فرتاک داخل نامه مکتوب شده.

مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از زمانی که مدارک کامل باشد توسط شرکت حدود یک ماه برآرود می شود. ضمن اینکه شرکت هایی که با مجموعه هوداک سیستم فرتاک وارد قرار داد می شوند، می توانند یه نامه جهت حضور در مناقصه دریافت کنند.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟
مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری، تایید صلاحیت پیمانکاری به نام های متفاوتی همانند صلاحیت از اداره کار، مدرک مجوز اداره کار، گواهینامه مجوز از اداره کار، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی وغیره توسط متقاضیان نام برده می شود. گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی بر مبنای زمینه فعالیت درج شده در اساسنامه شرکت ها و توسط اداره کار استان ها صادر می شود.

اداره کار استان ها تحت نظارت اداره کار استان و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجوز بازرسی از شرکت متقاضی و بررسی مدارک شرکت متقاضی را دارند. بنابراین شرکت هایی که آدرس ذکر شده در  اساسنامه آنها در شهری غیر تهران باشد باید در همان استان و از طریق اداره کار همان استان اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نماید.

مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری طی مقاله فوق به صورت کامل بیان شده، لذا متقاضیانی که در شهرستان حضور دارند به راحتی می توانند با مطالعه دقیق مقاله فوق اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی (صلاحیت اداره کار) نمایند.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دارای اعتباری سه ساله است، شرکت های پیمانکاری در حوزه خدمات می بایست برای حضور در مناقصات گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ارائه دهند. نکته مهم اینکه شرکت های پیمانکاری فقط در شش صنف تعریف شده می توانند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار اخذ نمایند.

معمولا شرکت ها در اساسنامه موضوعات فنی مهندسی ذکر می کنند ولی در مناقصات خدماتی شرکت می کنند، لذا چنانچه شرکتی امور خدماتی انجام میدهد باید دقیقا بر اساس نوع فعالیت خود موضوع اساسنامه را درج نماید. پیمانکاران برای حضور در مناقصه باید حتما شرکت خود را ثبت کرده باشند و دارای لیست بیمه و کد پیمان باشند.

شرکت های پیمانکاری در حوزه فعالیت (خدمات عمومی، انتظامی، کترینگ و پخت وپز آشپزخانه، فضای سبز، تعمیر و نگهداری ماشین آلات اداری، نصب و نگهداری پله برقی و آسانسور، تاسیسات اداری، خدمات نگهبانی، حمل و نقل و چاپ و تکثیر) برای حضور در مناقصه باید گواهینامه صلاحیت از اداره کار اخذ نمایند. نکته مهم اینکه شرکت های پیمانکاری فوق باید دارای اساسنامه با یکی از موضوعات ذکر شده در بالا باشد. شرکت های فنی مهندسی باید رتبه پیمانکاری یا گواهینامه صلاحیت پیمانکاری بگیرند.

مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری چالش تمامی پیمانکاران برای گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری است. گواهینامه فوق می بایست توسط اداره کار استان صادر شود و اعتباری سه ساله داشته. چنانچه مدت اعتبار گواهینامه به اتمام برسد، پیمانکار موظف است مجددا صفر تاصد مراحل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را طی نماید. نکته مهم اینکه شرکت ها از زمانی که گواهینامه را دریافت می کنند باید پس از عقد قرارداد با سازمان ها، قرارداد خود را در دبیرخانه اداره کار استان خود ثبت نمایند.

مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری به شرح ذیل می باشد.

اساسنامه شرکت که مورد تایید اداره ثبت شرکت ها باشد.

تمامی مدارک ثبت شرکت و تغییرات و روزنامه رسمی شرکت.

اجاره نامه یا سند مالکیت شرکت (شرکت باید دارای ساختمان اداری با موقعیت اداری یا تجاری باشد) و (سند مالکیت باید به نام مدیر عامل اگر اجاره ای است، اجاره باید به اسم شرکت و دارای هولوگرام رسمی باشد).

طرح طبقه بندی مشاغل (چنانچه مجموع نفرات تحت لیست بیمه شرکت یک نغر باشد یا اینکه تعداد نفرات تحت لیست بیمه N تعداد باشد، شرکت حتما باید طرح طبقه بندی مشاغل مورد تایید اداره کار داشته باشد).

لیست بیمه مورد تایید سازمان تامین اجتماعی (لیست بیمه باید بر مبنای طرح طبقه بندی مشاغل باشد).

پرداخت حقوق کارکان مورد تایید بانک (پرداخت حقوق باید به شماره حساب رسمی کارکنان واریز شود و مورد تایید بانک باشد).

گواهینامه کارفرمایی (مدیرعامل یا یکی از اعضاء هیئت مدیره باید دارای گواهینامه دوره 20 ساعته کارفرمایی مورد تایید اداره کار باشند).

تعهد نامه محضری بابت نداشتن پروژه در دست کار.

مدارک تحصیلی مدیرعامل، کارت ملی و مدارک شناسایی مدیر عامل و دوقطعه عکس (برای گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری مدرک تحصیلی ملاک نیست)

نامه درخواست عضویت در سربرگ شرکت جزو مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری میباشد.

دیگر مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
لیست تجهیزات خریداری شده برای شرکت که باید در سربرگ اداری باشد (لیست تجهیزات جزو مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری ضرورت نداشته).

اظهار نامه مالیاتی سال گذشته شرکت متقاضی (شرکت هایی که تازه تاسیس هستند نیاز به اظهار نامه ندارند)

مفاصاحساب قراردادهای تمام شده (چنانچه قرارداد در دست اجرا باشد باید نامه حسن انجام کار از کارفرما ارائه دهند).

نامه درخواست گواهینامه از انجمن صنفی شرکت های خدماتی و پشتیبانی (نامه باید در سربرگ اداری شرکت باشد).

ارائه سند عضویت در انجمن (پیمانکار باید هزینه عضویت در انجمن را پرداخت نماید).

ارائه سند تشکیل پرونده و بازرسی (پرداخت هزینه تشکیل پرونده و بازرسی بر عهده شرکت متقاضی می باشد).

شرایط اخذ گواهینامه اینطور است که، متقاضی باید تمامی مدارک را برابر با اصل نماید سپس در سامانه اداره کار اسکن و آپلود نماید. فیش های پرداختی نیز باید در سامانه آپلود شود. پس از تکمیل سایت متقاضی اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید به اداره کار استان یا دفتر انجمن برای تحویل پرونده به صورت فیزیکی مراجعه نماید.

برای تایید شرایط و مدارک پیمانکار ممکن است بازرسی توسط بازرس دفتر انجمن در بار اول انجام شود. سپس پرونده برای حضور بازرس اداره کار به اداره کار استان ارسال می گردد، سپس چنانچه بازرس شرکت پیمانکار را تایید نماید گزارش بازرسی جهت صدور گواهینامه به اداره کار ارسال و با ابلاغ کمیته فنی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی صادر می گردد.

نکته مهم اینکه در گواهینامه های صادر شده توسط اداره کار موضوع فعالیت شرکت ذکر می گردد، لذا چنانچه پیمانکار خواهان حضور در مناقصات مختلفی است باید در اساسنامه موضوعات مختلفی ذکر گردد.

شرکت مهندسین هوداک سیستم فرتاک آماده ارائه خدمات جهت اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای شرکت های متقاضی می باشد. متقاضیان با استفاده از لینک ذیل می توانند نامه مدارک و شرایط اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری را دانلود و استفاده نمایند.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری, گواهی صلاحیت پیمانکاری, شرکت هوداک سیستم فرتاک, گواهینامه های استاندارد,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

استاندارد IFS food چیست؟

  

اخذ-گواهینامه-IFS-FOOD
استاندارد IFS food چیست؟ International Featured Standard (IFS) food استاندارد معتبر انجمن GFSI برای تایید ایمنی و کیفیت محصولات غذایی و فرآیند تولید محصولات غذایی است. سیستم ارزیابی استاندارد IFS غذا به کاهش نیاز به ممیزی های مکرر کمک می کند، که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

استاندارد بین المللی غذا (IFS) یک استاندارد ایمنی غذایی رایج با یک سیستم ارزیابی یکنواخت است که برای صلاحیت و انتخاب تامین کنندگان استفاده می شود. استاندارد IFS food  به خرده فروشان کمک می کند تا از ایمنی غذایی محصولات خود اطمینان حاصل کنند و سطح کیفیت تولید کنندگان محصولات غذایی با مارک خرده فروشی را کنترل می کند.

مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک در مورد استاندارد IFS food، نحوه اخذ گواهینامه IFS food و در نهایت مزایای اخذ گواهینامه IFS food منتشر شده است. با مطالعه دقیق مقاله اطلاعات تکمیلی در مورد اینکه استاندارد IFS food چیست؟ به دست می آورید. ضمن اینکه در ستون سمت راست نحوه اخذ گواهینامه IFS food همچنین نهاد های صادر کننده گواهینامه IFS food را شناسایی می کنید.

استاندارد IFS food چیست؟ International Featured Standard (IFS) food استاندارد معتبر انجمن GFSI برای تایید ایمنی و کیفیت محصولات غذایی و فرآیند تولید محصولات غذایی است. سیستم ارزیابی استاندارد IFS غذا به کاهش نیاز به ممیزی های مکرر کمک می کند، که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

استاندارد بین المللی غذا (IFS) یک استاندارد ایمنی غذایی رایج با یک سیستم ارزیابی یکنواخت است که برای صلاحیت و انتخاب تامین کنندگان استفاده می شود. استاندارد IFS food  به خرده فروشان کمک می کند تا از ایمنی غذایی محصولات خود اطمینان حاصل کنند و سطح کیفیت تولید کنندگان محصولات غذایی با مارک خرده فروشی را کنترل می کند.

مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک در مورد استاندارد IFS food، نحوه اخذ گواهینامه IFS food و در نهایت مزایای اخذ گواهینامه IFS food منتشر شده است. با مطالعه دقیق مقاله اطلاعات تکمیلی در مورد اینکه استاندارد IFS food چیست؟ به دست می آورید. ضمن اینکه در ستون سمت راست نحوه اخذ گواهینامه IFS food همچنین نهاد های صادر کننده گواهینامه IFS food را شناسایی می کنید.

کیفیت و ایمنی در تولید مواد غذایی با گواهینامه IFS Food:
استاندارد IFS food چیست؟ غذای استاندارد بین المللی استاندارد (ISF Food) می باشد که توسط ابتکار جهانی ایمنی غذا (GFSI) به رسمیت شناخته شده است. استاندارد IFS food توسط ذینفعان صنایع غذایی برای اطمینان از پردازش و بسته بندی مواد غذایی بی کیفیت و با کیفیت تولید شده است. IFS Food چارچوبی را برای شفافیت جهانی و استاندارد سازی صنعت فراهم می کند.

IFS یک استاندارد کلیدی در اروپا است، تمام خرده فروشان عمده در آلمان، فرانسه، ایتالیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیاز به گواهینامه  IFS دارند و این استاندارد در سطح بین المللی همچنان رشد می کند. استاندارد IFS food می تواند توسط تولید کنندگان صنایع غذایی، عمده فروشان، توزیع کنندگان، نمایندگان و کارگزاران صنایع غذایی صادر گردد. بنابراین چنانچه مجموعه ای وارد کننده صنایع غذایی باشد بدون در نظر گرفتن مجموعه تولید و بسته بندی می تواند گواهینامه IFS food را به عنوان توزیع کننده اخذ نماید.

سیستم ارزیابی استاندارد IFS غذا به کاهش نیاز به ممیزی های مکرر کمک می کند، که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه سازمان ها می شود. این برنامه همچنین به بهبود درک فرآیندهای کیفیت و ایمنی در سازمان و کل زنجیره تأمین سازمان کمک می کند و استانداردهایی را ارائه می دهد که یکنواختی و شفافیت را ارائه می دهند.

تفاوت بین استاندارد IFS food و استاندارد BRC چیست؟
استاندارد IFS food چیست؟، IFS Food استانداردی برای سنجش ایمنی مواد غذایی و کیفیت فرآیندها و محصولات تولیدکنندگان مواد غذایی است. استاندارد جهانی BRC برای ایمنی مواد غذایی الزامات شرکت های غذایی را که در پردازش مواد غذایی و تهیه محصولات اصلی دخیل هستند تعیین می کند.

استاندارد IFS توسط بسیاری از خرده فروشان اروپایی به رسمت شناخته شده است، در صورتیکه استاندارد BRC توسط کنسرسیوم خرده فروشی انگلستان به عنوان یک استاندارد غذایی بین المللی تحت نظارت انجمن GFSI تدوین و به رسمیت شناخته می شود.

شرکت های مواد غذایی که تمایل به صادرات محصول به کشور انگلستان را دارند باید گواهینامه BRC اخذ نمایند و تولید کنندگانی که خواهان صادرات محصول به اتحادیه اروپا را دارند باید گواهینامه IFS اخذ نمایند. در نهایت استاندارد BRC در مورد ایمنی مواد غذایی تدوین شده و استاندارد IFS FOOD برای نسخه غذایی تدوین و منتشر شده است.

استاندارد BRC و IFS FOOD اهداف مشترکی دنبال می کنند همانند:

اطمینان از ایمنی یکپارچه محصول برای همه تأمین کنندگان این زنجیره.

مدیریت خطرات.

افزایش رضایت مشتری.

انجام الزامات قانونی مربوطه (قانون مواد غذایی).

حمایت از مصرف کننده.

استاندارد IFS چیست؟
IFS استاندارد بین المللی برای حسابرسی محصولات غذایی با مارک خرده فروش و عمده فروش است. همچنین توسط اتحادیه بزرگ تجارت ایتالیا پشتیبانی می شود.

استاندارد IFS در تمام مراحل پردازش مواد غذایی پس از مرحله کشاورزی برای تأمین کنندگان اعمال می شود. این الزامات مربوط به سیستم مدیریت کیفیت و سیستم HACCP (تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی) است که توسط برنامه های پیش نیاز دقیق پشتیبانی می شود. استاندارد IFS food  مجموعه ای از GMP (روش ساخت خوب) ، GLP (آزمایشگاه آزمایشگاه خوب) و GHP موارد بهداشتی خوب است). IFS با معیارهای ابتکار جهانی ایمنی غذا توسط CIES مطابقت دارد.

چرا گواهینامه IFS برای تجارت من خوب است؟
استاندارد IFS food چیست؟، مهمترین خرده فروشان اروپایی نیاز به گواهینامه IFS از تأمین کنندگانی دارند که در زنجیره تأمین آنها گنجانده شده است. اما IFS یک استاندارد بین المللی است و برای تامین کنندگان خارج از اروپا نیز قابل استفاده است.

این استاندارد سازمان شما را قادر می سازد:

مدارک مربوط به تعهد را ارائه دهند، و در صورت حادثه ایمنی غذایی، دفاع قانونی را در چارچوب مفهوم مراقبت های لازم انجام دهند.

ساخت و راه اندازی سیستم مدیریتی که بتواند به شما در تأمین هر چه بهتر الزامات کیفیت، ایمنی غذا و انطباق قانونی به شما کمک کند، (با اشاره خاص به قوانین قابل اجرا در کشورهایی که محصول نهایی مصرف می شود).

ابزاری برای بهبود عملکرد ایمنی مواد غذایی و ابزاری برای نظارت و اندازه گیری موثر عملکرد ایمنی غذا فراهم می کند.

کاهش ضایعات محصول، بازسازی محصول و فراخوان محصول را تسهیل می کند.

چگونه می توانیم اقدام به اخذ گواهینامه IFS food کنیم؟
شرکت هایی که خوب برنامه ریزی می کنند اغلب از یک مزیت برخوردار می شوند و آمادگی بیشتری برای دریافت گواهینامه دارند. مهم است که شما و شرکتتان مثبت، متعهد باشید و تاریخ های مشخصی را برای اجرا و ارزیابی تعیین کنید.

برای اخذ گواهینامه IFS FOOD باید شرایط ذیل را داشته باشید:

ایجاد سیستم مدیریت کیفیت.

شناسایی الزامات قانونی.

شناسایی و مستند سازی خطرات خاص ایمنی غذا و اقدامات کنترل مربوطه (سیستم HACCP).

شناسایی روشهای ساخت خوب و بهداشتی، از جمله برنامه کنترل آفات، برنامه نگهداری تجهیزات و ساختمان، برنامه خانه داری و نظافت و کلیه الزامات استاندارد خاص.

هرگونه اصلاح ساختاری مورد نیاز را پیاده سازی کنید.

سخن پایانی در مورد استاندارد IFS food چیست؟
استاندارد IFS FOOD توسط کشور های اتحادیه اروپا همسو با کشور ایتالیا جهت نسخه غذایی تدوین و مورد تایید انجمن ابتکار ایمنی غذایی GFSI می باشد. صادر کنندگان محصولات غذایی مخصوصا به کشور های اتحادیه اروپا جهت اطمینان به مصرف کننده باید لوگو IFS را دریافت و روی محصولات درج نمایند. تولید کنندگان محصولات غذایی از محصول کشاورزی گرفته تا محصول سفره باید گواهینامه IFS را دریافت نمایند. در حقیقت با داشتن لوگو IFS مصرف کننده در مورد مسائل ایمنی مواد غذایی اطمینان حاصل کرده و به این نتیجه می رسد که مصرف محصول غذایی هیچگونه خطری برای مصرف کننده ندارد.

متقاضیان اخذ گواهینامه IFS FOOD برای وروئد به بازار های بین المللی مخصوصا اتحادیه اروپا باید حتما گواهینامه IFS FOOD را داشته باشند. جهت اخذ گواهینامه IFS FOOD همچنین نهاد های صادر کننده IFS FOOD با شرکت هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: استاندارد IFS food چیست, گواهی محصول, استاندارد معتبر, استاندارد بین المللی غذا, انجمن GFSI,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا

  

اخذ-گواهینامه-BRC

BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا  به عنوان استاندارد جهانی شناخته می شود که، تولید کنندگان همچنین صنایع بسته بندی مواد غذایی جهت صادرات محصول به آن نیاز پیدا می کنند. BRC اختصار کلمه British Retail Standard به معنای استاندارد خرده فروشی انگلیس، که در سال 1996 تحت نظارت یک برنامه صدور گواهینامه جهانی ایمنی غذا GFSI شناخته شده است.

BRC گواهینامه استاندارد ایزو برای سازمان ها شناخته نمی شود، در حقیقت BRC گواهینامه محصولات غذایی است که بحث ایمنی مواد غذایی را دنبال می کند. BRC کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس است، این شرکت در سال 1996 توسط خرده فروشانی که می خواستند استانداردهای ایمنی مواد غذایی را در سراسر زنجیره تامین هماهنگ کنند، تاسیس شد.

کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس در ژانویه 1992 با ادغام انجمن خرده فروشان انگلیس و کنسرسیوم خرده فروشی تشکیل شد. BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا  توسط کنسرسیوم خرده فروشی مواد غذایی  در سال 1998 اولین نسخه استاندارد مواد غذایی را برای تأمین کنندگان مواد غذایی تولید کرد. این نه تنها در سراسر انگلستان بلکه در سراسر جهان به طور گسترده ای پذیرفته شده است.

بررسی اجمالی BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا:
BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا استاندارد جهانی می باشد که توسط متخصصان صنایع غذایی همانند خرده فروشان، تولید کنندگان و سازمان های خدمات غذایی تهیه شده است. استاندارد BRC اولین بار در سال 1998 تدوین و منتشر شد و نهاد های صدور گواهینامه تحت نظارت انجمن GFSI اقدام به حسابرسی و صدور گواهینامه BRC می کردند.استاندارد های متمرکز بر BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا شامل موارد ذیل می باشد.

تشویق توسعه فرهنگ ایمنی محصول؛ گسترش الزامات نظارت بر محیط برای انعکاس اهمیت روزافزون این روش؛ تشویق سایت ها برای توسعه بیشتر سیستم های امنیت و دفاع غذایی. افزودن وضوح به الزامات مربوط به مناطق پرمخاطره، پر خطر و محیط های با مراقبت بالا . ایجاد شفافیت بیشتر برای سایت های تولید کننده غذای خانگی و اطمینان از کاربرد جهانی و علامت گذاری BRC در ابتکار جهانی ایمنی مواد غذایی (GFSI).

استاندارد جهانی BRC (کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس) برای ایمنی غذا جهت اطمینان از انطباق تامین کننده و اطمینان از توانایی خرده فروشان در تضمین کیفیت و ایمنی محصولات غذایی که آنها می فروشند، ایجاد شد.

استاندارد BRC چیست؟
خرده فروشان اصلی در انگلستان به دلیل مسئولیت مستقیم در صورت بروز حادثه، نگران امنیت غذایی بودند. برای کنترل اوضاع، خرده فروشان از کلیه تأمین کنندگان مواد غذایی درخواست کردند که دارای گواهینامه استاندارد ویژه ای باشند تا از مطابقت آنها با خواسته های کیفی و ایمنی و الزامات قانونی اطمینان حاصل کنند.

سپس اولین بار در سال 1998 این استاندارد با مشارکت ذینفعان بین المللی در زنجیره تأمین به طور مرتب بهبود یافت. امروزه BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا ابزار جهانی است که بر اساس جدیدترین استانداردها و روش های ایمنی مواد غذایی منتشر شده است.

الزامات موجود در استاندارد مربوط به سیستم مدیریت کیفیت ISO 22000 و سیستم HACCP است که توسط برنامه های پیش نیاز دقیق پشتیبانی می شود. این مجموعه ای از الزامات GMP (روش ساخت خوب)، GLP (آزمایشگاه خوب) و GHP (بهداشت خوب) پیروی می کند.

ایمنی غذا هنگام کار در زنجیره تأمین غذا از اهمیت حیاتی برخوردار است. استاندارد جهانی BRC برای صدور گواهینامه ایمنی غذایی به برند شما علامت شناخته شده بین المللی از کیفیت، ایمنی و مسئولیت مواد غذایی را می دهد.

مزایای BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا:
چرا صدور گواهینامه برای تجارت من خوب است؟ بیشتر خرده فروشان، صاحبان مارک های اروپایی، جهانی و همچنین سازندگان مواد غذایی بریتانیایی و بسیاری از تهیه کنندگان مواد غذایی، دارای گواهینامه استاندارد جهانی BRC برای ایمنی مواد غذایی هستند.

استاندارد جهانی BRC برای ایمنی مواد غذایی سازمان شما را قادر می سازد تا:

مدارک مربوط به تعهد ایمنی مواد غذایی را ارائه دهید، و در صورت حادثه ایمنی غذایی، دفاع قانونی را در چارچوب مفهوم (مراقبت های لازم) ارائه دهید.

توسط BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا یک سیستم مدیریتی ایجاد کنید تا بتواند به شما کمک کند، با رعایت قوانین خاص در کشورهایی که محصول نهایی مصرف می شود، بهتر شرایط کیفیت  ایمنی غذا و رعایت قانون را اجرا می کنید.

ابزاری برای بهبود عملکرد ایمنی مواد غذایی و ابزاری برای نظارت و اندازه گیری موثر عملکرد ایمنی مواد غذایی فراهم می کنید. کاهش ضایعات محصول، بازسازی محصول و فراخوان محصول را تسهیل می کنید.

ایمنی غذا در هر مرحله از زنجیره تامین مواد غذایی مهم است. BRC از مصرف کنندگان محافظت می کند، از تعهدات قانونی پیروی می کند و از نام تجاری شما محافظت می کند.


بخش های اجرایی BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا:
آخرین ویرایش BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا توسط کنسرسیوم خرده فروشان انگلیس به 9 بخش مهم تقسیم شده است که شامل موارد ذیل می باشد.

تعهد مدیریت: تعهد در سطح ارشد در توسعه فرهنگ ایمنی غذایی خوب ضروری است و بنابراین برای موثر بودن هر سیستم ایمنی غذایی و اطمینان از کاربرد کامل و توسعه مداوم این سیستم ها ضروری است.

طرح ایمنی مواد غذایی HACCP: تجزیه و تحلیل خطر موثر باعث می شود که شرکت تولید کننده خطراتی را که ممکن است تهدیدی برای ایمنی، کیفیت و یکپارچگی محصولات آنها باشد، شناسایی و مدیریت کند.

سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی: این بخش تضمین می کند که این شرکت در زمینه سیستم های مدیریتی مدون و مستند کاملاً مستند کار می کند.

استاندارد های بخش تولید: این موضوع مناسب بودن، تمیزی و کنترل سایت را شامل می شود و شامل موضوعاتی مانند شرایط کارخانه، تمیز کردن، تجهیزات، کنترل آفات، کنترل بدن خارجی و دفاع غذایی همچنین امنیت سایت است.

کنترل محصول: ایجاد کنترل محصولات مانند مدیریت آلرژن، جلوگیری از تقلب در مواد غذایی و آزمایش محصول در تحویل مطمئن محصولات معتبر و ایمن مهم است.

شرایط پیاده سازی BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا:
در بالا به 5 روش پیاده سازی الزامات BRC پرداخته شد. آخرین ویرایش BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا طی 9 روش تدوین شده بود که 4 روش دیگر به شرح ذیل می باشد.

کنترل فرآیند: این الزامات اطمینان حاصل می کند که برنامه مستند HACCP به صورت روزانه همراه با رویه های موثر برای تولید مداوم محصول با کیفیت صحیح به بهره برداری می رسد.

پرسنل: آموزش، لباس های محافظ و اقدامات بهداشتی در این بخش آورده شده است.

بررسی مناطق پرخطر: مناطق پر خطر، با مراقبت بالا و با دقت بالا در محیط تولید شناسایی و اقدامات اصلاحی انجام شود. بخش خاصی از استاندارد مربوط به محصولاتی است که در معرض آلودگی پاتوژن بالقوه هستند و بنابراین برای اطمینان از ایمنی محصول به کنترل های اضافی نیاز دارند.

الزامات محصولات معامله شده: یک بخش اضافی داوطلبانه از استاندارد برای شرکت هایی که محصولات غذایی را خریداری می کنند و به فروش می رسانند، که معمولاً در محدوده استاندارد قرار دارند و در امکانات سایت ذخیره می شوند، اما در سایت مورد ممیزی تولید، پردازش یا بسته بندی نمی شوند.

توضیحات تکمیلی در مورد BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا:
در مقاله فوق سعی شد در مورد استاندارد BRC همچنین شرایط پیاده سازی (استقرار) الزامات استاندارد BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا توضیحات تکمیلی مکتوب گردد. مهمترین دغدغه متقاضیان اخذ گواهینامه BRC اعتبار نهاد صادر کننده است. در بخش های بعدی همینطور مقالات بعدی ستون سمت راست در مورد مرجع صادر کننده گواهینامه BRC توضیحات تکمیلی، مکتوب می گردد. منتها متاسفانه بلحاظ تحریم ها نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو که در ایران فعالیت می کنند مورد تایید انجمن GFSI نیستند.

بنابراین BRC گواهینامه سیستم ایمنی غذا صادر شده توسط نهاد های صدور داخل ایران اصطلاحا نانواکریدیت بوده و اعتبار اصلی را ندارد. لذا مراقب فریبکاری افراد سودجو باشید و هزینه بالایی جهت اخذ گواهینامه BRC پرداخت نکنید.

متقاضیان اخذ گواهینامه BRC می توانند گواهینامه ایمنی مواد غذایی را از شرکت هوداک سیستم فرتاک با حداقل قیمت در کمترین زمان ممکن دریافت نمایند. مهمترین نکته اینکه چنانچه اعتبار گواهینامه اخذ شده از شرکت مورد تایید کارفرما نباشد، شرکت هزینه واریزی شما را به حساب شرکت متقاضی برمی گرداند.

جهت اطلاعات تکمیلی در مورد استاندارد BRC و نحوه اخذ گواهی نامه BRC با ما در تماس باشید.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: BRC, استانداردBRC چیست, مزایای BRC, گواهی محصول,


سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001

  

Standard-ISO-29001
گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 نامیده می شود. ISO 29001 الزامات سیستم مدیریت کیفیت را برای طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.

گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 الزامات سیستم مدیریت کیفیت را برای سازمانهای عرضه کننده کالا و خدمات به صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.

این سند به عنوان مکمل ایزو 9001:2015 نوشته شده است. الزامات و راهنمای تکمیلی ISO 9001: 2015 برای مدیریت خطرات و فرصت های مرتبط با صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی و ارائه چارچوبی برای همسویی نیازها با استانداردهای مکمل در صنایع مرتبط تولید شده است.

مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک تدوین شده. شرکت های پیمانکاری که درخواست پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 29001 را دارند یا متقاضی اخذ گواهینامه ایزو 29001 هستند، با مطالعه مقاله فوق اطلاعات جامعی در مورد استقرار الزامات استاندارد ISO 29001 همچنین اخذ گواهینامه ایزو 29001 به دست می آورند.

گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 نامیده می شود. ISO 29001 الزامات سیستم مدیریت کیفیت را برای طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.

گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 الزامات سیستم مدیریت کیفیت را برای سازمانهای عرضه کننده کالا و خدمات به صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.

این سند به عنوان مکمل ایزو 9001:2015 نوشته شده است. الزامات و راهنمای تکمیلی ISO 9001: 2015 برای مدیریت خطرات و فرصت های مرتبط با صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی و ارائه چارچوبی برای همسویی نیازها با استانداردهای مکمل در صنایع مرتبط تولید شده است.

مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک تدوین شده. شرکت های پیمانکاری که درخواست پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 29001 را دارند یا متقاضی اخذ گواهینامه ایزو 29001 هستند، با مطالعه مقاله فوق اطلاعات جامعی در مورد استقرار الزامات استاندارد ISO 29001 همچنین اخذ گواهینامه ایزو 29001 به دست می آورند.

درباره ISO 29001:2020 ویرایش جدید:
استاندارد ISO 29001 سال 2010 همسو با الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2008 جهت کمک به صنایع مرتبط همانند نفت وگاز، پتروشیمی منتشر شد. گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 توسط کمیته فنی ISO/TC 67، مواد، تجهیزات و سازه های دریایی برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی، با همکاری کمیته فنی کمیته فنی استاندارد اروپا CEN / TC 12، تهیه شده است.  ساختارهای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی، مطابق با توافق نامه همکاری فنی بین ISO و CEN تدوین و سال 2010 میلادی منتشر شد.

ISO 29001:2020 نسخه اول ISO / TS 29001: 2010 را لغو و جایگزین می کند، که از نظر فنی تجدید نظر شده است. تغییرات اصلی در مقایسه با نسخه قبلی به شرح زیر است:

همسو شدن با ISO 9001: 2015.

الزامات و رهنمودهای تکمیلی مربوط به صنعت نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی در ویرایش جدید گنجانیده شده است.

نهاد های صادر کننده ایزو، از سال 2020 گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 را با ویرایش جدید یعنی ISO 29001:2020 صادر می کنند.

ایزو 29001 نفت و گاز چیست؟
ایزو 29001 به عنوان یک نتیجه مستقیم از همکاری بین ISO و صنعت نفت و گاز بین المللی (به رهبری موسسه نفت آمریکا – API) توسعه یافته است،  ایزو 29001 به طور خاص بر روی زنجیره تأمین نفت و گاز تمرکز دارد. استاندارد ISO 29001 بر اساس استاندارد ISO 9001 ساخته شده است و شامل الزامات تکمیلی تأکید بر پیشگیری از نقص و کاهش تغییرات و ضایعات ارائه دهنده خدمات است.

این الزامات به طور جداگانه برای اطمینان از شفاف بودن و قابل کنترل بودن آنها ساخته شده است. ایزو 29001 همچنین سازگاری جهانی و اطمینان خاطر بهتر در کیفیت عرضه کالا و خدمات را از ارائه دهندگان فراهم می کنند. این امر به ویژه هنگامی مهم است که خرابی کالا یا خدمات تأثیرات شدیدی برای شرکت ها و صنایع درگیر داشته باشد.

استاندارد ISO 29001  برای کلیه سازمانهایی است که در زنجیره تأمین صنعت نفت و گاز کار می کنند. صدور گواهینامه ISO 29001  به استاندارد سازی و بهبود خدمات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی را تضمین می کند.

اخذ گواهینامه ISO 29001:2020 توسط هوداک سیستم فرتاک:
برای سازمانهایی که در صنعت نفت و گاز کار می کنند، صدور گواهینامه ISO 29001 فرصتی مهم برای استانداردسازی و بهبود است. گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد و توسط ISO و صنعت بین المللی نفت و گاز به رهبری موسسه نفت آمریکا (API) توسعه یافت.

به طور فزاینده ای، سازمان های درون زنجیره تأمین برای نشان دادن تعهد خود به کیفیت همچنین کمک به ایمن سازی قراردادهای تجاری جدید، به گواهینامه ISO 29001 نیاز دارند. صدور گواهینامه ISO 29001 بهبود مستمر را فراهم می کند. تأکید بر پیشگیری از نقص و کاهش تغییرات و اتلاف در زنجیره تأمین، از جمله تأمین کنندگان خدمات دارد.

شرکت هوداک سیستم فرتاک خدمات انطباق سیستم های مدیریتی را برای انطباق با استاندارد ISO 29001، منجله تجزیه و تحلیل شکاف ISO 29001 و خدمات ارزیابی و صدور گواهینامه ISO 29001 ارائه می دهد. ما بیش از 10 سال یک مرجع آموزش و مشاور استاندارد پیشرو در بازار بوده ایم، بنابراین برای کمک به نیازهای ISO 29001 شما ایده آل هستیم.

چرا مدیریت نفت و گاز برای سازمان مهم است؟
با توجه به اینکه صنعت نفت و گاز یکی از صنایع خطرناک است، الزامات سیستم مدیریت کیفیت و متخصصین واجد شرایط در این زمینه نقش مهمی دارند. در مواردی سوء استفاده از مایعات و گازهای خطرناک، مشکلات جدی می تواند برای افراد در این زمین ایجاد کند. از این رو، سطح بالایی از قابلیت اطمینان عملیاتی برای این صنعت اساسی است، تا امنیت و حفظ فعالیت های ایمنی افراد را تضمین کند. علاوه بر این برای شرکت ها مفید است زیرا از ارائه بهترین خدمات، همچنین کیفیت اطمینان خاطر ایجاد می کنند برای سازمان های بالا دستی. یک روش مناسب برای دستیابی به این هدف، اخذ گواهینامه ISO 29001 است و با مهارت خود، بزرگی شرکا را تضمین می کنید و بدنامی شرکت را بهبود می بخشید.

گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 چیست؟
گواهینامه ISO 29001 یک استاندارد کیفی است که روش صحیحی را که باید برای ایجاد رابطه در صنعت نفت، پتروشیمی و گاز قابل احتراق ایجاد شود تضمین می کند.

اصلی ترین مزیت اجرای استقرار الزامات استاندارد ایزو 29001 در کسب و کار شما، تنظیم در سطح بهره وری است . سیستم مدیریت نفت و گاز یک گواهینامه است که درجه دیگری از مهارت کسب و کار شما، به ویژه در شبکه تولید آن نظر سازمان های مناقصه گر را کسب می کند. مشخصات بی شماری وجود دارد که باید به عنوان یک جز استاندارد ISO رعایت شود و این مراحل توصیف انتقال کیفیت است.

استاندارد ایزو 29001  کل چارچوب مدیریت را روشن و به طرز باورنکردنی قابل کنترل می سازد. پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 29001  یک پشتیبانی کلی از ثبات و اطمینان از تأیید در بازار را تضمین می کند. در واقع، کل بازارها به دنبال استاندارد ISO مورد نیاز در چنین صنعتی هستند. صدور گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 به سازمان ها کمک می کند تا اطمینان خاطر مصرف کننده را جلب نمایند.

گواهینامه ISO 29001:
گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 مشخص کننده سیستم مدیریت کیفیت برای انجمن های عرضه محصولات و مدیریت برای مشاغل نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی است. گواهینامه ISO 29001 در نتیجه همکاری بین انستیتوی نفت آمریکا (API) و تابلوی تخصصی ISO / TC 67 ایجاد شده است.

استاندارد صدور گواهینامه ISO 29001 به گواهینامه ISO 9001 بستگی دارد و نیازهای تقویت کننده شامل پیش بینی نقص و کاهش انحراف و اتلاف از سازمان های متخصص را شامل می شود. تمام پیش نیازهای گواهینامه ISO 29001 غیر انحصاری است و برنامه ریزی شده است که برای همه انجمن ها مهم باشد و توجه کمی به نوع، اندازه و محصول ارائه شده داشته باشد.

گواهینامه ISO 29001 برای شرکت های پیمانکاری است که در زمینه تحقیق، تولید، خطوط لوله و حمل و نقل، تصفیه روغن و بنزین گازی و سازمان هایی که دولت های تخصصی و تقویت کننده ای به این مشاغل می دهند، کاربرد دارد. اخذ گواهینامه ISO 29001 به همین ترتیب درخواست سازندگان و خریداران تجهیزات در صنعت نفت و گاز نیز می باشد.

الزامات صدور گواهینامه ISO 29001 چیست؟
ترتیب و اتصال رویه ها را به عنوان SOP تعریف کنید تا اطمینان حاصل کنید که فعالیت و کنترل این روشها با موفقیت کنار گذاشته شده است.

دارایی ها و داده های مورد نیاز را برای کمک به تمرینات انجام شده در این روش ها تعریف کنید.

رویکردها و تکنیک های منتقل شده به انجمن، اهمیت دیدار با مشتری، ضروریات قانونی و اداری را تعریف کنید.

شناسایی دارایی ها با توجه به پیش نیازهای صریح که به هیئت مدیره  سازمان در رسیدن به اهداف تعیین شده و نتایج مورد نظر کمک می کند.

نظارت و ممیزی رویه هایی که شامل تمرینات مختلفی است که با تنظیم ساختار و بهبود شروع می شود تا درک مطلب از مفهوم سازی به ویترین.

آموزش کلیه کارکنان سازمان به جهت درک درست از استاندارد ایزو 29001.

انتخاب نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر، شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند به شما مشاوره رایگان بدهد جهت انتخاب درست نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو.

مزایای گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 چیست؟
  پایبندی به ضروریات اقدامات جهانی انجمن های منطقه و نفت و گاز.

  مدیریت فعالیت ها با تعهد بهزیستی و امنیت در داخل یک صنعت پر خطر.

  تقویت اطمینان از شرکا و از طریق سیاست های استراتژیک سالم و ایمن.

  گسترش، هم برای انجمن و هم برای ارائه دهندگان آن از طریق سازگاری و سریعتر در واکنش به تغییر بازارها.

  هوشیاری با کیفیت بالاتر در میان کارگران با کمک مجموعه ای از روش های قابل پیش بینی و کاملاً مشخص.

 ایجاد ارتقاء  ظرفیت های مقتدرانه، سازمان را قادر می سازد که از قدرت بالاتری برخوردار باشد.

  توانایی دستیابی به نتایج پیشنهادی با ترتیب بهتر رویه ها.

کاهش هزینه ها و گسترش بهره وری در چارچوب استاندارد ایزو 29001.

چه شرکت هایی می توانند گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 اخذ نمایند:
گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 برای شرکت های پیمانکار در حوزه مربوطه که شامل اکتشاف، تولید و تصفیه فرآورده های نفتی و گاز طبیعی است. در طراحی، ساخت، نصب و سرویس تجهیزات که در فعالیت های فرآوری فرآورده های نفتی و گاز طبیعی انجام می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت های بالادستی همانند شرکت های حفاری و سازمان ها می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 29001 نمایند.

شرکت های بازرگانی وارد کننده یا صادر کننده تجهیزات نفتی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 29001 نمایند.

در مورد نحوه اخذ گواهینامه صنایع نفت و گاز ISO 29001 در ستون سمت راست توضیحات داده شده.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهینامه iso 29001, ایزو 29001, ایزو, شرکت هوداک سیستم فرتاک,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

مزیت استاندارد ها چیست؟

  

مزیت استانداردها
سازمان ISO برای پاسخ به یک سوال اساسی تاسیس شد : مزیت استاندارد ها چیست. این کار با موارد واضحی مانند وزن و اندازه گیری آغاز شد و طی 50 سال گذشته به یک خانواده استاندارد تبدیل شده است که از کفش هایی که می پوشیم، شبکه های Wi-Fi که ما را به صورت نامرئی به یکدیگر متصل می کنند، پوشش می دهد.

با پرداختن به همه اینها و موارد دیگر ، استانداردهای بین المللی بدان معنی است که مصرف کنندگان می توانند اطمینان داشته باشند که محصولات شان ایمن، قابل اعتماد و با کیفیت هستند. استانداردهای ISO در مورد ایمنی جاده ها، ایمنی اسباب بازی ها و بسته بندی پزشکی ایمن، تنها برخی از مواردی است که کمک می کند جهان به مکانی امن تر تبدیل شود.

مقررات نظارتی و دولت ها برای کمک به تدوین مقررات بهتر روی استانداردهای ایزو حساب می کنند، زیرا می دانند به لطف مشارکت متخصصان مستقر در سطح جهانی مبنای مطلوبی دارند. سازمان بین المللی ISO تقریبا 23719 استاندارد تدوین و منتشر کرده و همه در فهرست استاندارد های ISO گنجانیده شده.

استاندارد های ایزو تقریباً همه جنبه های زندگی روزمره را لمس می کند و برای مشاغل بزرگ و کوچک کار می کند، می توانید استانداردها را در عمل مشاهده کنید. با داشتن استانداردهای بین المللی در مورد کیفیت هوا، آب و خاک، میزان انتشار گازها و تشعشعات و جنبه های زیست محیطی محصولات، فراتر از سود اقتصادی، از سلامت کره زمین و مردم محافظت می کنید.

استاندارد ها چگونه به مشاغل کوچک و متوسط کمک می کنند:
مزیت استاندارد ها چیست، استانداردها چگونه به مشاغل کوچک و متوسط کمک می کنند استانداردهای ISO به مشاغل در هر اندازه و بخشی کمک می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند، بهره وری را افزایش دهند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. در سراسر جهان، شرکت های کوچک و متوسط موتور حیاتی نوآوری و ایجاد شغل هستند.

استانداردهای بین المللی ISO به مشاغل در هر اندازه و بخشی کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند، بهره وری را افزایش دهند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. با اخذ گواهینامه ISO، اطمینان مشتری را نسبت به ایمن و قابل اعتماد بودن محصولات خود جلب کنید، با کمترین هزینه، شرایط مقررات را برآورده کنید، هزینه ها را از تمام جنبه های کسب و کار خود کاهش دهید و دسترسی به بازار در سراسر جهان را به دست آورید.

مزیت استانداردها چیستاستانداردها به عنوان نقشه راه برای تنظیم بهتر:

مزیت استاندارد ها چیست، استانداردها به عنوان نقشه راه برای تنظیم بهتر مسیر، سازگار، شفاف و هدفمند هستند.  استانداردهای ISO مبنای محکمی برای توسعه مقررات ملی و بین المللی فراهم می کنند، که باعث صرفه جویی در وقت و کاهش موانع تجارت بین المللی می شود.

سازگار، شفاف و هدفمند. استانداردهای ISO اشتراکات زیادی با اصول تنظیم بهتر دارند.

نهادهای نظارتی و دولتها با توافق کارشناسان مستقر در سطح جهانی، برای کمک به تدوین مقررات بهتر، بر استانداردهای ISO حساب می کنند.

استانداردهای ISO مبنای محکمی را فراهم می کنند که می تواند در تدوین مقررات ملی و بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

آنها نه تنها به صرفه جویی در وقت کمک می کنند، بلکه ابزارهای اساسی برای کاهش موانع تجارت بین الملل هستند.

مزیت استانداردها

ایمنی، کیفیت و ارزش پول برای مصرف کنندگان:

مزیت استاندارد ها چیست، ایمنی، کیفیت و ارزش پول برای مصرف کنندگان با مشارکت مصرف کنندگان در کار تدوین استانداردها از طریق کمیته سیاست های مصرفی سازمان ایزو، متوجه می شوید که چگونه سازمان ایزو  مزایای استانداردهای ISO را تا حد ممکن گسترش می دهد.

استانداردهای بین المللی ISO نیاز های مصرف کننده را لمس می کند. از اینکه مصرف کننده می تواند از کارت بانکی خود در خارج از کشور استفاده کنید. یا اینکه استاندارد ISO کمک میکند مصرف کننده اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی های خریداری شده برای کودک، لبه تیز ندارند و ایمن هستند. استانداردهای ISO با پیگیری شرکت های سراسر جهان، مشخصاتی را برای اطمینان از عملکرد محصولات و خدمات مطابق انتظار مصرف کننده  ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به بهبود رضایت مشتری کمک می کنند.

در جهانی که صدای مشتری به طور فزاینده ای برجسته است، این یک نیاز اساسی کسب و کار است. به همین دلیل نمایندگان مصرف کننده نقش اساسی در تدوین استاندارد دارند. کمیته ایزو در زمینه سیاست های مصرف کننده (COPOLCO) منابعی را برای مشارکت مصرف کنندگان فراهم می کند.

مزیت استانداردها چیست استاندارد ضرورتی انکار ناپذیر برای مصرف کننده:

مزیت استاندارد ها چیست، استاندارد ها هم اکنون عضو جدایی ناپذیر زندگی جوامع بشری می باشند بطوری که روش های علمی را جایگزین روش های سنتی قبلی کرده اند. امروزه کیفیت و اطمینان از ایمنی محصولات خواسته و میل تمامی انسان ها است، زیرا موضوع مرگ و زندگی انسان ها در میان است. چنانچه محصولی کیفیت نامطلوب داشته باشد یا فاقد استاندارد باشد، باعث از دست رفتن مشتریان و کاهش منابع اقتصادی برای تولید کننده می شود.

سود حاصل از رعایت کردن استاندارد محصولات برای تولید کننده بیشتر از مصرف کننده است. بلحاظ اینکه مصرف کالای استاندارد برای مصرف کننده گان حائز اهمیت می باشد. مهمتر اینکه تولید کننده با رعایت موارد استاندارد سبب می شود، هزینه های انبار داری و ساخت ابزار، ماشین آلات و یا تولید و بسته بندی مواد غذایی کاهش یابد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: مزیت استاندارد, گواهینامه های استاندارد, شرکت هوداک سیستم فرتاک, اخذ ایزو, ISO,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

استاندارد ها چگونه ساخته می شوند؟

استاندارد-شرکت هوداک سیتم فرتاک

استاندارد ها چگونه ساخته می شوند، مانند یک سمفونی، بسیاری از افراد برای ایجاد استاندارد نیاز به همکاری دارند. نقش ISO مانند نقش یک رهبر ارکستر است، در حالی که ارکستر متشکل از کارشناسان و موسسات استاندارد کشور های عضو است که توسط سایت IAF.NU  معرفی شده اند.

سازمان های عضو این فرایند را با تهیه پیش نویس که نیاز بازار در یک منطقه خاص را برآورده می کند، آغاز می کنند. سپس این مورد برای اظهارنظر و بحث بیشتر به اشتراک گذاشته می شود.

روند رای گیری کلید توافق تدوین استاندارد است، اگر این امر محقق شود، پیش نویس تبدیل به یک استاندارد ISO می شود. اگر توافق حاصل نشود، پیش نویس بیشتر اصلاح می شود و دوباره رأی گیری انجام می شود تا حصول نتیجه.

از اولین پیشنهاد تا انتشار نهایی ، تدوین استاندارد معمولاً حدود 3 سال طول می کشد.

هر روز کاری سازمان استاندارد سازی بین المللی ایزو حدود بیست و شش جلسه فنی در سراسر جهان برگزار می شود.  بنابراین استاندارد ایزو هر روزه توسط اعضاء و شرکت کنندگان در بحث توسعه، در حال رشد است.

اصول اصلی در توسعه استاندارد ISO:
می خواهید بدانید استاندارد ها چگونه ساخته می شوند، پس در ادامه مقاله با تیم شرکت هوداک سیستم فرتاک همراه باشید.

پاسخ به نیاز بازار، ISO درمورد تهیه استاندارد جدید تصمیم نمی گیرد، اما به درخواست صنعت یا سایر ذینفعان مانند گروه های مصرف کننده پاسخ می دهد. به طور معمول، یک بخش یا گروه صنعت نیاز به استاندارد را به عضو ملی خود و سپس با ISO تماس می گیرد ، اعلام می کند.

بر اساس نظر کارشناسان بین المللی : استانداردهای ISO توسط گروه های متخصص از سراسر جهان ، كه بخشی از گروه های بزرگتری به نام كمیته های فنی هستند، تدوین می شود.این متخصصان در مورد تمام جنبه های استاندارد ، از جمله دامنه ، تعاریف اصلی و محتوای آن، فعالیت می کنند.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967

 

 



:: برچسب‌ها: استاندارد, ایزو, ISOگواهینامه های استاندارد, شرکت هوداک سیستم فرتاک,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

استاندارد چیست؟

 استاندارد چیست؟

استاندارد روشی قابل تکرار، هماهنگ، موافق و مستند برای انجام کاری است. استانداردها حاوی مشخصات فنی یا سایر معیارهای دقیق طراحی شده برای استفاده مداوم به عنوان یک قاعده، راهنما یا تعریف است. آنها به ساده سازی زندگی و افزایش قابلیت اطمینان و اثربخشی بسیاری از کالاها و خدمات مورد استفاده ما کمک می کنند.

استانداردها از کار جمعی متخصصان در یک زمینه حاصل می شود و در زمان تدوین استانداردها اتفاق نظر ایجاد می کنند. از آنجا که استانداردها در صحنه بین الملل بر اساس یک توافق و ذی نفعان گسترده ایجاد می شود، آنها نمایانگر آنچه می توان توافق کرد، هستند. بنابراین استاندارد منتشر شده تلفیقی است از آنچه گروه آماده انتشار دارد.

استاندارد ISO چیست؟
مقاله استاندارد چیست توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک برای استفاده عموم تهیه و تدوین شده. بنابراین در مقاله استاندارد چیست به استاندارد بین المللی ISO و استاندارد دیگر کشور ها پرداخته می شود. استانداردها لزوماً نباید توسط نهادهای استاندارد، مانند ISO یا IEC تدوین شوند. هر سازمانی می تواند استانداردهای استفاده داخلی یا خارجی را تعیین کند.

استانداردهای ISO به طور بین المللی توسط کارشناسان توافق می شود، استاندارد ISO را به عنوان فرمولی در نظر بگیرید که بهترین روش انجام کاری را توصیف می کند. استاندارد ایزو می تواند در مورد ساخت یک محصول، مدیریت فرآیند، ارائه خدمات یا تأمین مواد باشد. استانداردها طیف گسترده ای از فعالیت ها را پوشش می دهند.

استاندارد ها چگونه کار می کنند:
رعایت استانداردها داوطلبانه است، مگر اینکه آنها یکی از الزامات قانون یا مقررات باشند، یا به عنوان بخشی از یک قرارداد رسمی گنجانده شوند. برای افزایش تجارت جهانی و سازگاری محصولات و خدمات، مهم است که  هر زمان ممکن باشد، استانداردها در سطح جهان هماهنگ شوند تا اطمینان حاصل کنند که واقعاً فرامرزی هستند.

بار ها در شبکه های مدیا شنیده یا گوش کرده ایم که، استاندارد علامت مرغوبیت کالا، اجناس یا خدمات می باشد. بنابراین محصولات یا خدماتی که دارای علامت استاندارد نیستند به هیچ عنوان مناسب نیستند. استاندارد ممکن است توسط یک سازمان دولتی همانند سازمان استاندارد ایران تدوین گردد، استاندارد بین المللی به نام سازمان استاندارد ISO می باشد.

استاندارد ها برای چیست:
استاندارد چیست، استانداردها روش مهمی در حمایت از مصرف کنندگان است. در حالی که حمایت از مشتری اغلب از طریق سیاست های دولت یا سازمان های حمایت از حقوق مصرف کننده قابل مشاهده است، استانداردها یک محیط محافظتی اضافی را ایجاد می کنند که در پس تصور اکثر مصرف کنندگان قرار دارد.

در جوامع روستایی در کشورهای در حال توسعه، مصرف کنندگان عموماً مقایسه ویژگی ها و انتخاب تأمین کنندگان یا محصولات خود از اینترنت را ندارند. بنابراین اطمینان از این که هر کالایی یا خدماتی ارائه می شود برای هدف مناسب، ایمن و دارای ارزش است، بر عهده استاندارد ها است. جنبه مهم تدوین و بررسی استاندارد محصولات تایید ایمن و با دوام بودن محصولات یا خدمات می باشد.

مفهوم استاندارد چیست:
استاندارد چیست : شعار سال 1400 شمسی (تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها) اعلام شده. استاندارد پشتیبان تولید و حامی مصرف کننده است. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران غلامرضا شریعتی اظهار داشت، بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال 1400 شمسی حمایت از تولید با رفع موانع و پشتیبانی تحقق میابد.

حفظ سلامت و ایمنی مهمترین هدف تدوین استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد بین المللی ایزو می باشد. به طور کلی مفهوم استاندارد یعنی ایمن سازی خدمات و تولیدات برای مصرف کنندگان و کمک به سازمان های خدماتی و کارخانجات تولیدی برای حضور بهتر در بازار داخلی و بین المللی.

اهمیت علامت استاندارد چیست:
نشان استاندارد بر پایه گستردگی دامنه تحت پوشش شامل : کارخانه ای، شرکتی، جامعه، ملی و منطقه ای توسط سازمان های استاندارد ملی یا بین المللی صادر می گردد. نشان استاندارد بین جوامع مختلف متفاوت می باشد مثلا نشان استاندارد ایران به شکل دو فلش رو به بالا و رو به پایین توسط مشهور ترین گرافیست ایرانی مرحوم مرتضی ممیز طراحی شده است. علامت استاندارد بین المللی، نشان استاندارد ISO می باشد که اختصار کلمه International Organization for Standard وسط کره زمین طراحی شده است.

اهمیت علامت استاندارد برای کالا، محصول یا خدمات برای استفاده مصرف کننده بسیار مهم بوده، بلحاظ اینکه اطمینان خاطر می دهد به مصرف کننده که کالا ایمن و قابل اطمینان می باشد.

فواید استاندارد چیست:
استاندارد کردن محصولات دارای فواید بسیاری برای مصرف کننده و تولید کننده می باشد، فوایدی که نصیب مصرف کننده می شود شامل :

مرغوبیت محصول و اطمینان خاطر از لحاظ دوام ایمنی و کارایی، سهولت در استفاده و سفارش محصول، پرداخت هزینه کمتر، دسترسی آسان به قطعات و وسایل قابل تعویض در صورت نیاز.

فوایدی که نصیب تولید کننده می شود شامل:

کاهش تنوع، افزایش سطح تولید، صرفه جویی در مصرف مواد انرژی و نیروی انسانی، تقلیل ضایعات، بهبود کیفیت فرآورده، تسهیل و امور انبار داری و حمل و نقل و در نهایت کسترش بازرگانی داخلی و بین المللی.

انواع استاندارد داخلی:
استاندارد چیست : نشان استاندارد ایران به دو مجموعه استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی بنا شده است. استاندارد اجباری طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، اجرای استاندارد کالا ها و آئین کاری را که از لحاظ ایمنی و سلامت عمومی ضرورت داشته، اجباری نماید. استاندارد اجباری توسط موسسه استاندارد نظارت و اجرای صحیح استاندارد در دستور کار می باشد.

استاندارد تشویقی، در مواردي كه توليدكنندگان خود به اهميت و فوايد اجرای استاندارد پی می‌برند و آن را ضابطه اصلی توليد كالای خود قرار می‌دهند. مؤسسه استاندارد با اعمال نظارت بر چنين واحدهايی و كنترل مستمر كيفيت فرآورده آنان اجازه می‌دهد از علامت استاندارد ايران بر روی محصولات خود استفاده نمايند.

علامت استاندارد ایران از کجا آمده:
14 اکتبر (22 مهر ماه) هر سال روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است. علامت استاندارد ایران علامتی می باشد که شناخته شده ترین نشان استاندارد کالای ایرانی و علامتی می باشد که بر روی محصولات ایرانی در ج می گردد تا مطمئن باشیم محصول، حداقل های لازم برای مصرف را دارد. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» نام رسمی ارگانی است که وظیفه تهیه استانداردها را برای کالاهای گوناگون بر عهده دارد و این آرم استاندارد را برای کالاها صادر می‌کند. نام انگلیسی این سازمان به صورت Instituteof Standard and Industrial Research of Iran  است که اگر حروف اول این کلمات را کنار هم بگذاریم به عبارت ISIRI  می رسیم.

در سال 1304 شمسی اولین تحرکات جهت تدوین استاندارد ملی با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها آغاز گردید. در سال 1339 قانون اجازه تاسیس موسسه استاندارد ایران در شش ماده به توصیب مجلس رسید.

آرم استاندارد ایران چگونه ساخته شده:
استاندارد چیست، آرم استاندارد ایران چگونه و توسط چه شخصی طراحی شده؟ پدر گرافیک نوین ایران طراح  آرم استاندارد ایران می باشد. خود مرحوم ممیز، داستان طراحی این آرم را این طور تعریف کرده است: در طراحی نشانه استاندارد توانستم از قلمی استفاده کنم که به خوبی حروف اختصاری ISIRI تبدیل به کلمه ی ایران کند. دوست داشتم کادر فلش مانندی اطراف نوشته را ببندد.

کادری که دو زاویه ی آن کاملاً تیز و دو زاویه ی دیگر منحنی و نرم باشد، تا در نهایت خلاصه، فلش حداکثر و حداقل را که هدف داوری مؤسسه در محصولات است نشان دهد. اما این حد سادگی برای سفارش دهنده کافی نبود؛ با اضافه کردن خطوط بیشتر حالت فلش را نمایان تر کردم.

آرم استاندارد به صورت دو فلش رو به بالا و رو به پایین است و نمایش دهنده ی مفهوم حداقل و حد اکثر می باشد.و اصل مسئله استاندارد نیز همین مفهوم است.

علامت استاندارد

انواع استاندارد چیست:
استاندارد ها صرفا مربوط به کالا نمی شوند، بلکه بسیاری از خدمات را شامل می شوند. باید قبول کرد هر کالا و یا هر نوع خدماتی باید در یک چارچوب مشخص ارایه شود و این چارچوب‌ ها را می‌توان با استاندارد تعریف کرد. اما انواع استاندارد چیست را می توان تعریف کرد در، استاندارد اروپا (نشان CE)، استاندارد آمریکا (نشان ANSI)، استاندارد بین المللی (نشان  ISO)، استاندارد موسسه آلمان (نشان TUV)، استاندارد صنایع غذایی (نشان HALAL).

کشور های دیگر جهان نیز بر حسب استاندارد های تشویقی یا اجباری خود نیز، موسسه استاندارد مربوط به کشور خود را دارند که تماما از استاندارد بین المللی ISO تبعیت می کنند.

استاندارد ایزو-شرکت هوداک سیستم فرتاک

نشان CE چیست:
استاندارد چیست، استاندارد اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در منطقه اقتصادی اروپا تولید یا به فروش می رسند، نشان CE یا استاندارد CE دارند. محصولاتی که واجد دریافت CE مارک می‌شوند، باید از نظر سلامت، امنیت و مضرنبودن برای جسم انسان و طبیعت مورد بررسی قرار گیرند و اگر واجد این شرایط باشند قادر به دریافت علامت CE خواهند بود.

به‌ طور کلی و به عبارت ساده ‌تر نشان ‌CE گویای مطابقت محصول با مقررات جامعه اروپا درخصوص ایمنی، سلامت و حفاظت مصرف‌کننده و محیط‌زیست است. هدف اصلی استاندارد CE، مطابقت محصول با الزامات اساسی مقررات جامعه اروپاست و اجازه می‌دهد که محصولات به ‌طور آزاد در بازار اتحادیه اروپا عرضه شوند.

استاندارد CE - شرکت هداک سیستم فرتاک

استاندارد آمریکا چیست:
مؤسسه ملی استاندارد یا ANSI (American NationalStandards Institute) یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی است که بر نحوه استانداردهایی که برای محصولات، خدمات، روندها، سیستم‌ها و کار کارمندان صادر می‌شود، نظارت می‌کند. یکی دیگر از کارهای این موسسه این است که استانداردهای آمریکا را با استانداردهای جهانی تطبیق می‌دهد تا از آن ‌ها به‌صورت جهانی و در سطحی وسیع‌تر نیز بتوان استفاده کرد.

کار اصلی این موسسه این است که اعتبار استانداردهای تولید شده به‌وسیله نمایندگان موسسات استانداردسازی، آژانس‌های دولتی، گروه‌های مصرف‌کننده، شرکت‌ها و… را تایید می‌کند. این استانداردها تضمین می‌کنند که محصولات دارای عملکرد و ویژگی‌های یکسانی هستند تا مصرف‌کنندگان از محصولاتی با همان مشخصات استفاده کنند و به همان صورت آزمایش شوند.

علامت ANSI

استاندارد ایزو چیست:
استاندارد چیست، موسسه بین‌المللی استانداردسازی (ایزو) یک فدراسیون بین‌المللی متشکل از نهادهای ملی استاندارد است. تعداد این نهادها بیش از 140 است که هر یک از آن‌ ها متعلق به یک کشور هستند. ایزو یک سازمان غیردولتی(NGO)  است که در سال1947 میلادی  تاسیس شد. وظیفه ایزو ارتقای توسعه استانداردسازی و فعالیت‌های مربوط به آن در دنیا می باشد.

مجموع فعالیت‌های ایزو قراردادهای بین‌المللی است که به‌عنوان استانداردهای بین‌المللی انتشار پیدا می‌کند. جالب است بدانید سیستم‌های مدیریتی ایزو از طریق بیش از 430 هزار سازمان در  158کشور به اجرا درمی‌آید. حدود 200 استاندارد ایزو به‌صورت عمومی در دسترس هستند. به‌عنوان مثال استاندارد ایزو9001 استانداردی مربوط به مدیریت کیفیت است.

استاندارد TUV چیست:
یکی از معتبرترین استانداردهای دنیا متعلق به سازمانی است در آلمان که روی سلامتی کالا های صنعتی ارایه شده از جانب شرکت‌ های مختلف نظارت دارد تا استاندارد های ارایه شده برای سلامت انسان و محیط ‌زیست را تامین کنند. سازمان TUV به‌عنوان یک مشاور مستقل بر سلامت کارکرد کالا ها یا محصولاتی مانند محصولات کشاورزی، دودزایی وسایل نقلیه، استاندارد ساخت موتور خودروهای سنگین و سبک و تاسیسات انرژی را نظارت دارد.

بسیاری از زیرشاخه‌ های دارنده TÜV می‌توانند به عنوان سازمان‌ دهندگان و هم‌چنین گسترش‌ دهندگان مقوله انرژی و مفاهیم وابسته به آن عمل کنند و راه‌حل‌هایی برای مشکلات زیست‌محیطی ارایه دهند.

استاندارد حلال چیست:

استاندارد چیست، استاندارد حلال مختص کشور های اسلامی و مسلمان جهان من جمله کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد. از نام استاندارد حلال مشخص است که کاربرد آن در مواد غذایی به خصوص جهت ذبح اسلامی حیوانات و نوشیدنی های حلال است. در سال 2004 استاندارد غذای حلال تدوین و در سال 2006 بنگاه توسعه صنعت حلال ( HDC) برای هماهنگی و یکپارچه شدن توسعه صنعت حلال مالزی تأسیس شد.

البته در کشورهای اسلامی به‌دلیل آن‌که اکثریت جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند، طبیعی است که این محصولات غذایی بر طبق شریعت اسلامی حلال باشند، اما برای بسیاری از مسلمانان ساکن کشورهای غیرمسلمان داشتن چنین استانداردی بر روی موادغذایی لازم است.

استاندارد حلالطرح طبقه بندی استاندارد ها چگونه است:

استاندارد کارخانه ای یا شرکتی استانداردی می باشد که در حوزه کارخانه یا شرکت اعتبار داشته و در آن فعالیت های مختلف شامل: تولید، طراحی، آزمون و خدمات پس از فروش، پرسنل و خط مشی مدیریت مورد توجه قرار می گیرد. استاندارد هایی نظیر ایران خودرو، سایپا، جنرال الکتریک، زیمنس، سامسونگ و… در این حوزه قرار می گیرند.

استاندارد های انجمنی یا صنفی مدارک مکتوبی است که حول یک محور صنعتی، فنی با هدف ایجاد یک زبان واحد بین گروهی تدوین می شود. رشد و توسعه این نوع استاندارد بیشتر در کشور آمریکا بوده که به دلیل کیفیت بالا و تخصصی بودن، اعتبار جهانی پیدا کرده است. برخی مثالها عبارتند از: استانداردهای انجمن آزمون و مواد آمریکا .(ASTM )

استاندارد ملی چیست:
استاندارد چیست، شامل مستندات و مقررات کیفی، تعاریف، روشهای آزمون و … یک کشور در مورد محصولات خود یا محصولاتی است که در آن کشور اجازه فروش پیدا می کنند. این گروه از استانداردها به وسیله سازمان استاندارد آن کشور (موسسه استاندارد ایران) با توجه به شرایط مختلف مانند شرایط اقتصادی، فنی و غیره تهیه می شوند که در تدوین این استاندارد ها تمامی طرفهای ذینفع از قبیل تولید کننده، مصرف کننده، اعضای مراکز علمی و پژوهشی، تجاری، سازمانهای دولتی و امثال آن شرکت دارند. استانداردهای ملی به دو دسته اجباری و تشویقی تقسیم می شوند.

استانداردهای اجباری، در رابطه مستقیم با ایمنی، بهداشت، محیط زیست بوده که اجباری اعلام می شوند.  استانداردهای تشویقی، استانداردهایی هستند که تولید کننده با توجه به توان بالای تولید و همچنین علاقمندی و موافقت خود تمایل به اجرای آن دارد.

استاندارد منطقه ای و بین المللی چیست:
عواملی نظیر موفقیت جغرافیایی، فرهنگ، سیاست، واردات و صادرات و امثال آن برخی از کشورهای همسایه را بر آن می دارد تا اشتراکا مبادرت به تدوین استانداردهای منطقه ای (Regional standard) نمایند. برخی از این استانداردها عبارتند از استاندارد اروپا (EN) یا  استانداردکشورهای عربی(ASMO).

استاندارد بین المللی جهت ایجاد هماهنگی و نیز گسترش همکاری های جهانی در خصوص فعالیت های اقتصادی، فنی، علمی و تحقیقاتی تدوین می شوند. مهمترین آنها عبارتند از: استاندارد ایزو (ISO) و استاندارد کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC).

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: انواع استاندارد داخلی, علامت استاندارد, استاندارد TUV, استاندارد حلال, استاندارد ملی,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

چرا استاندارد مهم است؟

 

 

چرا استاندارد مهم است، کیفیت و استاندارد کالا ها ضرورت داشته به جهت جلب اعتماد مشتریان. مهمترین دلیل الزام کسب نشان استاندارد به واقع جلب اعتماد مصرف کننده همینطور فروش بیشتر می باشد. اغلب ما هنگام خرید اولین موضوعی که در محصول پیگیری می کنیم نشان استاندارد محصول می باشد. اخذ نشان استاندارد برای محصولات غذایی به لحاظ درگیری مستقیم با انسان، محصولات الکتریکی به لحاظ خطرات ناشی از برق گرفتگی و غیره الزامی است. بنابراین می توان به سوال چرا استاندارد مهم است، اینطور پاسخ داد که نشان استاندارد باعث جلب اعتماد مشتریان همچنین فروش بالاتر محصول می شود.

تعریف استاندارد چیست؟
استاندارد دارای دو تعریف تئوری و میدانی می باشد، تعریف دیکته ای استاندارد بیان کننده ویژگی ها و روش های آزمون تولید کالا یا ارائه خدمات می باشد که حاصل اجماع تمامی ذینفعان می باشد. تعریف میدانی زمانی محقق می شود که کالا توسط یک آزمایشگاه و انجام تست های تعریف شده برای کالا انجام شده و کالا به مدت سه سال می تواند از نشان استاندارد استفاده کند. بنابراین استاندارد ذهنی نیست بلکه استاندارد ملموس و عینی هست که توسط سازمان استاندارد ایران صادر می شود. استاندارد در دو نوع نشان استاندارد محصول و نشان استاندارد خدمات بیان می شود.

استاندارد ISO چیست؟
نشان ISO نشان استاندارد سازمان ها، شرکت ها، موسسات حتی کسب و کار های کوچک هست که بیان کننده نظم و قاعده ارائه خدمات در سازمان می باشد. استاندارد ایزو توسط سازمان بین المللی تدوین استاندارد واقع در ژنو سوئیس تدوین و منتشر می گردد. استاندارد ایزو مربوط به سازمان ها بوده و هیچ ربطی به محصول نداشته، به واقع سازمان دارنده استاندارد ایزو بیان کننده نظم و قاعده سازمان در طی مراحل تولید محصول یا ارائه خدمات هست. استاندارد ایزو توسط سازمان استاندارد سازی جهت یکپارچه کردن روال کاری سازمان ها در تمامی دنیا ایجاد شده است.

مراحل اخذ استاندارد ایزو شرکت ها
چرا استاندارد مهم است، استاندارد ایزو برای شرکت ها مهم است بلحاظ اینکه بهتر می توانند با دنیا ارتباط مالی یا خدماتی برقرار نمایند. مجموعه ای که دارای نشان استاندارد ایزو می باشد اطمینان خاطر می دهد به مشتریان که خدمات یا کالای امنی از مجموعه دریافت می کنند. تاییدیه نشان استاندارد ایزو توسط مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو، به نام گواهینامه ایزو شناخته می شود. متقاضیان همانند شرکت های پیمانکاری، سازمان های دولتی یا شبه دولتی، موسسات خصوصی یا کارخانجات تولیدی برای گرفتن گواهینامه ایزو می بایست ابتدا اقدام کنند جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو در مجموعه خود.

چطور می شود نشان استاندارد ایزو گرفت؟
جهت اخذ گواهینامه ایزو اولین قدم انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو است. مراجع بیشماری در حوزه صدور گواهینامه ایزو فعال هستند که تماما ادعا دارند گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند. منتها مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر باید مورد تایید سازمان استاندارد بین المللی ISO باشد. با توجه به سطح سختگیری مرجع صدور باید مستندات استاندارد درخواستی کامل و ارائه گردد، سپس ممیزی و بعد چنانچه عدم تطبیقی مشاهده نشود گواهینامه ایزو صادر می گردد. نکته مهم اینکه برخی مراجع برای صدور گواهینامه ایزو ممیزی انجام می دهند، و اکثر مراکز صدور گواهینامه ایزو بدون ممیزی گواهینامه ایزو صادر می کنند.

نشان استاندارد محصول چیست؟
محصولات غذایی دارای چندین نشان استاندارد بین المللی هستند. نشان استاندارد حلال، استاندارد HACCP، استاندارد GMP، استاندارد GAP، استاندارد BRC، استاندارد IFSFOOD تماما مربوط به استاندارد مواد غذایی می باشد که توسط سازمان ایزو منتشر نشده.

استاندارد محصولات مکانیکی، الکتریکی اغلب نشان استاندارد CE معرفی می شود. CE مارک نشان انطباق محصولات برای حوزه اتحادیه اروپا می باشد. محصولاتی می توانند قادر به فروش باشند در اتحادیه اروپا که دارای نشان استاندارد CE باشند. گواهینامه CE توسط مرجع صدور به نام اختصاری NB صادر می گردد.

چرا استاندارد مهم است؟
چرا استاندارد مهم است توسط متقاضیان اخذ گواهینامه ISO، گواهینامه CE، یا اخذ گواهینامه محصولات سرچ نمی گردد. منتها شاید خواندن مقاله چرا استاندارد مهم است اهرمی باشد برای تولید کنندگانی که میخواهند وارد بازار بین المللی شوند. در حقیقت نشان استاندارد روی محصول زبان مشترک بین المللی هست که مشتری را متقاعد می کند به محصول تولید شده اطمینان کند. بنابراین بهترین جواب برای سوال چرا استاندارد مهم است می توان گفت به دلیل فهم مشترک، فروش بهتر و نگهداری از محیط زیست و کره خاکی. مهمترین شعار زیست محیطی مجموعه هوداک سیستم فرتاک، نگهداری از محیط زیست می باشد.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: استاندارد, ایزو, شرکت هوداک سیستم فرتاک, نشان استاندارد محصول چیست, چرا استاندارد مهم است,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید

 

گواهینامه های معتبر را ارزان بگیرید

گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید شعار قابل لمس شرکت فنی مهندسی هوداک سیستم فرتاک می باشد. فعالیت شرکت در حوزه پیاده سازی و کارسازی در نهایت اخذ انواع گواهینامه های استاندارد شامل گواهینامه استاندارد ISO، گواهینامه استاندارد HSE، گواهینامه استاندارد محصول شامل گواهینامه CE، گواهینامه GLOBAL GAP، گواهینامه GPM همین طور انواع گواهینامه ملی شامل گواهینامه رتبه پیمانکاری، مجوز اداره کار برای شرکت های خدماتی و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی است.

حال اینکه متقاضیان اخذ گواهینامه به چند دسته تقسیم می شوند، شرکت های پیمانکاری به چه گواهینامه هایی نیاز دارند و شعار گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید چگونه توسط تیم هوداک سیستم فرتاک محقق می گردد.

شرکت های پیمانکاری چه گواهینامه هایی نیاز دارند؟
شرکت های پیمانکاری فارق از نوع فعالیت خود باید گواهینامه استاندارد ملی شامل گواهینامه رتبه پیمانکاری، رتبه انفورماتیک، رتبه مشاوره، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری اخذ نماید. نکته مهم اینکه گواهینامه های نامبرده فوق توسط دولت جمهوری اسلامی ایران جهت تایید صلاحیت شرکت ها صادر می گردد، بنابراین به نام گواهینامه ملی نام گذاری می شود.

شرکت های پیمانکاری جهت کسب حداکثر امتیازات برای حضور در مناقصه به گواهینامه های ISO, IMS و گواهینامه HSE-MS نیاز دارند. بنابراین می توان نتیجه گرفت شرکت های پیمانکاری گواهینامه اخذ می کنند تا بتوانند در مناقصات حضور داشته باشند.

شرکت های تولیدی چه گواهینامه هایی نیاز دارند؟
تولید کنندگان محصولات باید گواهینامه استاندارد محصول اخذ نمایند، تولید کننده محصولات همانند تولید محصولات صنعتی یا تولید کننده محصولات کشاورزی (گلخانه ای) نیز باید گواهینامه استاندارد داشته باشد. اغلب تولید کنندگان جهت به دست آوردن سهم بزار فروش همینطور کسب اعتماد خریدار به محصول، اقدام به اخذ گواهینامه محصول می کنند.

گواهینامه استاندارد محصولات شامل گواهینامه CE اروپا برای محصولات صنعتی الکتریکی و پزشکی، گواهینامه GMP  برای تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی دارویی و غذایی، گواهینامه GAP برای محصولات کشاورزی گلخانه ای، گواهینامه BRC سیستم ایمنی غذایی، گواهینامه ROHS جهت محصولات الکتریکی می باشد.

چگونه گواهینامه معتبر ارزان بگیریم؟
شعار شرکت هوداک سیستم فرتاک این است که، گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید. لذا متقاضیان اخذ گواهینامه های استاندارد همینطور گواهینامه جهت مناقصه می توانند از مشاوره و کارسازی شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت اخذ گواهینامه ها استفاده نمایند.

فعالیت شرکت هوداک در زمینه مشاوره جهت پیاده سازی، استقرار الزامات استاندارد بین المللی ISO، کارسازی جهت اخذ گواهینامه های صادر شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و صدور انواع گواهینامه محصولات می باشد. بنابراین متقاضیان اخذ گواهینامه معتبر فارق از نوع فعالیت و گواهینامه درخواستی می توانند به راحتی توسط شرکت به اهداف خود برسند.

گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید، شروع کنیم؟
جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر با تجه به نوع نیاز سازمانی و اهداف سازمانی همین الان شروع کنید. مطموئن باشید قیمت های اعلام شده ما پایین تر از تمامی سازمان های صادر کننده گواهینامه استاندارد و در کمترین زمان ممکن به گواهینامه درخواستی، دسترسی خواهید داشت.

گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید، بنابراین ابتدا با ما ارتباط بگیرید تا توسط مشاوران توضیحات کاملی به شما ارائه گردد، سپس توسط کارشناسان نیاز سنجی می شوید تا اهداف سازمانی جهت اخذ گواهینامه مشخص گردد، بعد توسط فرم های ثبت شده در زیر می توانید اقدام نمایید جهت تکمیل اطلاعات شرکت و در آخر با کمترین هزینه و در کمترین زمان گواهینامه درخواستی به دست شما می رسد.

لیست خدمات قابل ارائه ما به شما
اخذ گواهینامه ISO تحت نظارت انجمن اعتبار سنجی IAF.

اخذ گواهینامه ISO از مرکز ملی استاندارد ایران NACI.

صدور فوری گواهینامه ایزو جهت مناقصه.

کارسازی جهت اخذ فوری گواهینامه رتبه پیمانکاری، تایید صلاحیت اداره کار و تایید صلاحیت ایمنی اداره کار.

ارائه HSEPLAN جهت مناقصه.

کارسازی و صدور گواهینامه CE جهت صادرات محصولات.

پیاده سازی و استقرار الزامات استاندارد ISO.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهینامه معتبر, شرکت هوداک سیستم فرتاک, اخذ گواهینامه استاندارد, ایزو, iso,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها

​نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها، موسسات، شرکت های پیمانکاری، سازمان های دولتی یا خصوصی و در کل نحوه دریافت گواهی نامه ISO برای کسب و کار های کوچک چالش اغلب متقاضیان گواهینامه ISO می باشد.

با توجه به نتایج سرچ گوگل و سایت های بیشماری که در موتور جستجوگر گوگل نمایش داده می شود، متقاضی گواهینامه ایزو نمی داند به چه شرکتی باید اعتماد کند و از چه مجموعه ای باید گواهینامه ایزو بگیرد.

اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو سوال برایشان به وجود می آید که، نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها چگونه است. توسط مقاله فوق می پردازیم به شرایط دریافت گواهینامه ایزو و نحوه گرفتن گواهینامه ایزو برای شرکت ها.

استاندارد ایزو چیست؟
استاندارد ایزو توسط سازمان بین المللی ISO برای یگپارچه شدن استاندارد سازمانی در کلیه سازمان های بین المللی تدوین و منتشر شده. کار تدوین استاندارد ایزو توسط کمیته فنی سازمان ایزو با مشارکت نهاد های استاندارد بین المللی انجام می شود.

استاندارد ایزو طی مجامع روزانه به بررسی استاندارد های تدوین شده و انتشار استاندارد جدید می پردازد. تقریبا روزانه شش جلسه برای تدوین استاندارد در کشور های عضو سازمان ایزو صورت می پذیرد.

استاندارد ایزو کمک می کند سازمان ها مشخصات فنی یا سایر معیار های دقیق طراحی شده برای استفاده مداوم به عنوان یک قاعده داشته باشند. استاندارد ایزو کمک می کند به ساده سازی زندگی و افزایش قابلیت اطمینان در نهایت اثر بخشی کالا ها و خدمات مورد استفاده برای مصرف کننده.

گواهینامه ایزو شرکت ها چیست؟
نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها، گواهینامه ایزو شرکت ها یا سازمان ها بیان کننده رعایت استاندارد داوطلبانه است، برای افزایش تجارت جهانی و سازگاری محصولات یا خدمات برای مصرف کننده نهایی. پیاده سازی الزامات استاندارد ها کمک می کند سازمان اخذ کننده گواهینامه ایزو در سطح بین الملل هماهنگ شود تا اطمینان حاصل شود کالای تولید شده نهایی یا خدمات قابل ارائه مورد تایید مصرف کننده است.

در حقیقت گواهینامه ایزو شرکت ها به عنوان سند (مدرک) قابل استعلام جهت سازگاری، ایمنی و سلامت برای محیط زیست  محصولات (خدمات) شرکت اخذ کننده می باشد. داشتن گواهینامه ایزو ثابت می کند محصول یا خدمات نهایی برای مصرف کننده هیچ گونه مخاطرع ای ایجاد نمی کند، بنابراین مصرف کننده با اطمینان خاطر اقدام به خرید می کند.

اخذ گواهینامه ایزو باعث می شود شرکت ها یا سازمان ها فرآیند های داخلی و برون سازمانی خود را با استاندارد های بین المللی هماهنگ کنند، در نتیجه سبب می شود از دوباره کاری های بیهوده، کاهش هزینه ها و بهره وری را افزایش دهند.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها تصویر 2

چه گواهینامه ایزو نیاز دارید؟

شرکت ها، سازمان ها و کسب و کار کوچک با توجه به نوع فعالیت خود می توانند استاندارد ایزو مورد نیاز خود را طی گواهینامه ISO اخذ نمایند. سازمان بین المللی ایزو حدود 23719 استاندارد بین المللی تدوین و منتشر کرده تا هر کسب و کاری با توجه به نیاز خود اقدام به استفاده نماید.

استاندارد ایزو 9001 جزو محبوب ترین استاندارد ایزو و جزو خانواده استاندارد ISO 9000 می باشد. اغلب شرکت ها و سازمان های بین المللی دارای گواهینامه ایزو 9001 هستند. خانواده استاندارد ایزو 9000 در مورد سیستم مدیریت کیفیت تدوین شده، بنابراین تمامی شرکت ها فارق از نوع فعالیت خود می توانند گواهینامه ایزو 9001 اخذ نمایند.

شرکت های پیمانکاری با توجه به نوع فعالیت خود می بایست گواهینامه IMS مجموع سه استاندارد ISO 9001، ISO 14001 و ISO 45001 اخذ نمایند. پیمانکارانی که کارگاه فعال دارند می توانند گواهینامه HSE-MS نیز اخذ نمایند.

صنایع غذایی می توانند گواهینامه ISO 22000، صنایع نفت و گاز می توانند گواهینامه ISO 29001 و صنایع تجهیزات پزشکی می توانند گواهینامه ISO 13485 اخذ نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت برخی از معروفترین استاندارد ها در صفحه نخست سایت مراجعه نمایید.

شرایط اخذ گواهینامه ایزو چگونه است؟
نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها، متقاضیان برای اخذ گواهی نامه ایزو می بایست شرایط ممیزی جهت گرفتن استاندارد مورد نظر را داشته باشند. مثال اینکه چنانچه مجموعه بخواهد گواهینامه ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست) اخذ نماید، می بایست فرآیند های سازمان برای محیط زیست و کره زمین ایمن باشد. بنابراین مجموعه متقاضی می بایست شرایط ایمن سازی استاندارد ایزو 14001 را رعایت کرده باشد.

نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران هر کدام بر مبنای سیاست های خود، شرایط خاصی برای صدور گواهینامه ایزو بیان می کنند. برخی مراجع صدور به صورت فوری گواهینامه ایزو صادر می کنند، حتی بدون پیاده سازی و ممیزی. نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها در ایران بیشتر بستگی به درخواست کننده ایزو داشته، بلحاظ اینکه متقاضی در ایران می تواند بسته به شرایط مجموعه گواهینامه ایزو بین المللی یا گواهینامه ایزو فیک دریافت نماید.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها به استراتژی تعیین شده توسط مدیران تصمیم گیرنده سازمانی بستگی دارد. چنانچه متقاضی خواهان اخذ فوری گواهینامه ایزو باشد، می تواند به راحتی طی چند روز گواهینامه ایزو اخذ نماید.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها تصویر 3

مراحل اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها:
نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها، شرکت ها و سازمان ها برای گرفتن گواهینامه ایزو ابتدا باید هدف از اخذ گواهینامه ISO را مشخص نمایند. آیا گواهینامه استاندارد ایزو می گیرید برای اینکه فرآیند های خود را بهبود ببخشید، گواهینامه ایزو می گیرید برای اینکه صادرات به کشور های اطراف داشته باشید، گواهینامه ایزو میگیرید جهت حضور در مناقصه.

مراحل هر یک از فرآیند های اخذ گواهینامه ایزو با هم متفاوت است، به نوعی که متقاضی می تواند گواهینامه ایزو طی چند روز اخذ نماید، یا اینکه فرآیند اخذ گواهینامه ایزو چندین ماه زمان بر باشد.

چنانچه بخواهید گواهینامه ایزو معتبر بین المللی اخذ نمایید، مراحل اخذ گواهینامه می تواند کمی پیچیده و زمانبر باشد. یا اینکه بخواهید گواهینامه ایزو صرفا برای صادرات محصول بگیرید مراحل اخذ گواهینامه ایزو بسیار آسان می باشد، منتها ممکن است گواهینامه ایزو اعتبار بین المللی نداشته باشد.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو معتبر:
نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها برای گرفتن گواهینامه ایزو معتبر بستگی به سطح سخت گیری مرجع صادر کننده دارد. منتها به طور کلی با توجه به نوع استاندارد ISO در خواستی متقاضی باید اقدام نماید جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو.

جهت دسترسی به مستندات استاندارد ایزو می توانید در صفحه اصلی سایت، قسمت مستندات گواهینامه ها، با ثبت نام در سایت به صورت رایگان اقدام به کپی مستندات و استفاده جهت پیاده سازی الزامات نمایید.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها جهت گرفتن گواهینامه ایزو معتبر شامل : پیاده سازی و استقرار الزامات ایزو، روش های اجرایی، ایجاد چارت سازمانی مرتبط، ایجاد نظام نامه سازمانی و در نهایت بهبود فرآیند انجام امور سازمانی می باشد. ممیزی توسط تیم بازرسی نهاد صادر کننده ایزو، در نهایت تایید فرآیند های استاندارد سازمانی توسط ممیز و سپس صدور گواهینامه ایزو درخواستی سازمان توسط مرجع صدور، مراحل اخذ گواهینامه ایزو معتبر می باشد.

مراحل اخذ فوری گواهینامه ایزو:
نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها برای حضور در مناقصه یا صادرات کالا به دیگر کشور های همسایه توسط نهاد صادر کننده ایزو غیر معتبر آسان شده. اغلب مراجع صدور ایزو به وجود آمده در ایران توسط خود ایرانی ها ساخته پرداخته شده اند. بنابراین گواهینامه ایزو صادر شده دارای حداقل اعتبار و وجهه بین المللی می باشد.

ایجاد سایت به زبان انگلیسی، تهیه دامنه توسط شرکت های داخلی و در نهایت ایجاد گواهینامه با برنامه فتوشاپ و رجیستری گواهینامه در سایت به وجو آمده، توسط نهاد های صدور گواهینامه ایزو داخلی انجام می گردد.

متاسفانه مراجع صدور گواهینامه ایزو بسیاری در ایران هستند که تماما ادعای صدور گواهینامه ایزو انگلیسی، آلمانی یا کانادایی دارند. در حالی که تمام این گواهینامه های ایزو در ایران و توسط خود ایرانی ها صادر می گردند. صدور فوری گواهینامه ایزو همراه با رجیستری در سایت های معتبر، مشابه مورد ذکر شده می باشد.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها:
نحوه اخذ گواهینامه ایزو شرکت ها در مطالب بالا تا حدودی ذکر شد، جهت کسب اطلاعات دقیق تر بابت مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو و اعتبار گواهینامه ایزو با شرکت هوداک سیستم فرتاک تماس بگیرید.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو شرکت پرسمان اغلب متقاضیان اخذ گواهی نامه ISO می باشد. گواهینامه ایزو نیاز مبرم شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصه است. بنابراین دنبال شرکت هایی هستند تا گواهینامه ایزو در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه ممکن اخذ نمایند.

شرکت های پیمانکاری می توانند گواهینامه ایزو خود را برای حضور در مناقصه از شرکت هوداک سیستم فرتاک اخذ نمایند. صدور فوری گواهینامه ایزو مورد تایید با حداقل هزینه توسط ما امکان پذیر می باشد.

شرکت هایی که خواهان در یافت گواهینامه ایزو معتبر با اعتبار بین المللی هستند، می توانند مراحل اخذ گواهینامه ایزو معتبر را به تیم مهندسین هوداک سیستم فرتاک بسپارند. ما گواهینامه ایزو معتبر مورد تایید NACI (مرکز ملی تایید صلاحیت ایران) را با هزینه 300 دلار به شما می دهیم.

بنابراین جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر هزینه بیشتری انجام ندهید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: استاندارد ایزو چیست, iso, ایزو, اخذ گواهینامه ایزو معتبر, اخذ فوری گواهینامه ایزو,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه

گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه

گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه همانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه پیمانکاری)، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (مجوز اداره کار)، گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری (HSE اداره کار) به نام گواهینامه های ملی نامیده می شود.

پیمانکاران فارق از هرگونه فعالیت عمرانی، زیر ساختی و خدماتی مادامیکه می خواهند حضور داشته باشند در مناقصات باید حتما دو گواهینامه از سه گواهینامه نامبرده شده را داشته، و ارائه دهند.

ارائه گواهینامه های نامبرده شده جهت حضور در مناقصه الزامی بوده، لذا تمامی پیمانکاران درگیر مسائل مربوط به اخذ گواهینامه ملی هستند.

گواهینامه ملی چیست؟
گواهینامه ملی توسط سازمان های دولتی جهت پیمانکاران صادر می گردد، گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه شامل سه گواهینامه می باشد. بلحاظ اینکه گواهینامه های نامبرده شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران صادر می گردد به نام گواهینامه ملی نامیده می شود.

گواهینامه ملی شامل گواهینامه رتبه پیمانکاری توسط سازمان برنامه و بودجه (ساجات)، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط وزارت تعاون و رفاه اجتماعی (اداره کار) و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران توسط اداره کار صادر می گردد. گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه دو تا از سه گواهینامه نامبرده شده می باشد.

پیمانکاران چه گواهینامه هایی باید ارائه دهند جهت مناقصه؟
گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه سه گواهینامه صلاحیت پیمانکاران، تایید صلاحیت شرکت های خدماتی و تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به نام گواهینامه ملی نامیده می شود. پیمانکاران شرکت های فنی مهندسی همانند ساخت و ساز، انبوه سازی، راه سازی، شرکت های مشاوره و شرکت های انفورماتیک باید گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه پیمانکاری) اخذ نمایند.

شرکت های خدماتی در هر زمینه ای باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی اخذ نمایند. تمامی شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصه باید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری اخذ نمایند.

رتبه پیمانکاری چیست؟
شرکت های فنی مهندسی می بایست رتبه پیمانکاری توسط سازمان برنامه و بودجه (ساجات) اخذ نمایند. گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه مخصوصا گواهینامه شرکت های فنی مهندسی همان رتبه پیمانکاری یا گرید پیمانکاری می باشد.

نکته مهم اینکه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه باید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری ارائه دهند که، پیش نیاز اخذ تایید صلاحیت ایمنی اداره کار برای شرکت های فنی مهندسی همان رتبه پیمانکاری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه پیمانکاری در منو قسمت کناری، روی گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست کلیک نمایید.

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟
شرکت های خدماتی شامل کترینگ ها، تعمیر ماشین آلات اداری، تامین نیروی انسانی، انجام کلیه خدمات عمومی، فضای سبز و… باید توسط اداره کار گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (صلاحیت اداره کار) اخذ نمایند.

گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه برای شرکت های خدماتی گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار می باشد، که کلیه شرکت های خدماتی باید اخذ نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار، لطفا در منو کناری روی کلمه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست کلیک نماید.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟
گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه را به طور کلی می توان گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری اعلام نمود. تمامی پیمانکاران فارق از هر گونه خدمات باید برای حضور در مناقصه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری ارائه دهند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری توسط اداره کار استان ها و به شرکت هایی ارائه می گردد که، دارای یکی از دو گواهینامه رتبه یا مجوز اداره کار به عنوان پیش نیاز باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهی نامه HSE اداره کار، در قسمت منو کناری روی گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست کلیک نمایید.

شرکت ها جهت حضور در مناقصه به چه گواهینامه هایی نیاز دارند؟
گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه چالش اصلی برخی پیمانکاران می باشد. توسط مقاله فوق و همچنین مقالات مرتبط سایت که در منو سمت راست می باشد، پیمانکاران می توانند اطلاعات به دست آورند که، جهت به دست آوردن تمامی امتیازات مناقصه به چه گواهینامه هایی نیاز دارند.

گواهینامه رتبه پیمانکاری یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری با توجه به نوع فعالیت پیمانکار ضرورت داشته. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی جزو مدارک اصلی پیمانکاران برای حضور در مناقصه می باشد.در نهایت ارائه گواهینامه ایزو معتبر باعث می شود پیمانکار کلیه امتیازات لازم را به دست آورد.

اخذ گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه توسط هوداک سیستم فرتاک:
مجموعه مهندسی شرکت هوداک سیستم فرتاک به پیمانکاران کمک می کند بتوانند در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه، گواهینامه جهت حضور در مناقصه را به دست آورند. اخذ گواهینامه هایی که توسط سازمان های دولتی همانند اداره کار صادر می شود نیاز به اطلاعات و روابط دارد. بنابراین شرکت هوداک سیستم فرتاک شرکت های پیمانکاری را در کوتاه ترین زمان به نقطه مدنظر می رساند.

اخذ گواهینامه ISO, HSE-MS و IMS جهت حضور در مناقصه نیاز به یک مشاور ایزو دارد، لذا شرکت هوداک سیستم فرتاک مشاور پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر جهت مناقصه می باشد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهینامه ملی چیست, رتبه پیمانکاری چیست, شرکت هوداک سیستم فرتاک,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

  

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی جزو مهمترین مدرک شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصه است. ارائه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران جزو مدارک ورود به مناقصات می باشد. پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری یا باید دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری باشند یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

نکته مهم اینکه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری با گواهینامه صلاحیت پیمانکاری کاملا متفاوت بوده و مهم تر اینکه هر یک از این گواهینامه ها توسط سازمانی مجزا صادر می گردد.

مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک بابت اطلاعات متقاضیان در جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری مکتوب و منتشر شده. بنابراین با مطالعه دقیق این مقاله بسیاری از سوالات متقاضیان پاسخ داده می شود.

تایید صلاحیت پیمانکاری چیست:
تایید صلاحیت پیمانکاری، تعیین صلاحیت پیمانکار، مجوز اداره کار، صلاحیت اداره کار تماما به عنوان گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی توسط اداره کار استان ها تحت نظارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر می گردد.

همانطور که از اسم گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی آشکار می باشد، گواهینامه صلاحیت اداره کار برای شرکت های خدماتی در 7 گروه ذیل توسط اداره کار استان ها صادر می گردد.

امور آشپزخانه، کترینگ ها، تعمیر و نگهداری تجهیزات اداری، نگهبانی، خدمات عمومی، فضای سبز، تاسیسات در شرایط ویژه و سازمان های چاپ و تکثیر اوراق می توانند اقدام نمایند جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

گواهینامه تائید صلاحیت اداره کار توسط اداره کار استان ها صادر و دارای اعتباری سه ساله می باشد، اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای همه ی شرکت ها الزامی می باشد.

صدور گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار:
چالش اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه تائید صلاحیت پیمانکاری این هست که، پیمانکاران برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار باید به کجا مراجعه نمایند. همانطور که طی سطوح بالا اشاره شد مدیران شرکت های پیمانکاری جهت دریافت صلاحیت اداره کار باید به اداره کار استان خود مراجعه کنند. منتها نکته مهم اینکه مکان ثبت شرکت که در اساسنامه شرکت اعلام شده مهم است، مثال اینکه چنانچه مدیر شرکتی در شهرستان باشد ولی شرکت ثبت تهران باشد باید از اداره کار استان تهران اقدام نماید، و این موضوع به صورت بلعکس هم صدق می کند.

اغلب مدیران شرکت های خدماتی بر اساس سابقه فعالیت شرکت هوداک سیستم فرتاک تماس گرفته که روال اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط شرکت انجام شود. چنانچه شرکتی ثبت اساسنامه در تهران باشد، مجموعه هوداک سیستم فرتاک می تواند پرونده را پذیرا باشد. و در غیر اینصورت پیمانکار می تواند از مشاوره رایگان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری استفاده نماید.

مراحل اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار چگونه است:
مراحل انجام پرونده اخذ صلاحیت اداره کار پرسمان تمامی متقاضیان می باشد، نکته مهم اینکه تنها پیمانکارانی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایند که موضوع اساسنامه مربوط به مشاغل ذکر شده در بالا باشد. و اینکه پیمانکار دارای دفتر مرکزی قابل بازرسی و لیست بیمه باشد.

بر اساس مدارک درخواستی اداره کار جهت تشکیل پرونده، مدارک مثبته تکمیل نمایند. پرونده الکترونیک جهت بارگزاری مدارک درخواستی طی سامانه اعلام شده اداره کار تکمیل نمایند. پرونده فیزیکی از مدارک درخواست شده تکمیل و به یکی از دفاتر انجمن مورد تایید اداره کار ارسال گردد. واریز حق عضویت در انجمن اداره کار، واریز حق بازرسی و تشکیل پرونده در محل دفتر انجمن و سپس فیش های واریزی در پرونده درج گردد. ممیزی توسط دفتر انجمن از شرکت ثبت شده متقاضی، ارسال پرونده فیزیکی به اداره کار جهت بازرسی ممیز اداره کار از دفتر ثبت شده در اساسنامه، تایید صلاحیت بازرس اداره کار و در نهایت صدور گواهینامه صلاحیت اداره کار توسط اداره کار.

مدارک و روند صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری طی مقالات بعدی در همین سایت اطلاع رسانی شده. روند پیگیری پرونده تائید صلاحیت پیمانکاری به این صورت می باشد که پیمانکار پس از تکمیل مدارک باید از تمامی مدارک فایل اسکن تهیه نماید و در سامانه اعلام شده اداره کار بارگزاری نماید. ارائه پرونده فیزیکی به دفتر انجمن دیگر روند برای صدور گواهینامه اداره کار می باشد.

دفتر انجمن پس از تایید پرونده و واریز مبالغ توسط پیمانکار پرونده را به اداره کار استان ارسال می کند. تایید نمودن پرونده توسط مدیر اداره کار و ارجاء به واحد بازرسی، پیگیری پیمانکار جهت بازرسی در کوتاه ترین زمان ممکن روند صدور گواهی نامه صلاحیت اداره کار را تسریع می نماید. نکته مهم اینکه بازرسی توسط بازرس اداره کار در دفتر مرکزی به آدرس ثبت شده در اسانامه انجام می شود.

رفع نواقص احتمالی و پیگیری پرونده جهت ارسال به اداره کار با گزارش بازرس در نهایت تایید پرونده توسط کمیته فنی و در آخر اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار.

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:
اغلب متقاضیان وقتی که دنبال روال اداری کارسازی و جمع کردن مدارک جهت اخذ گواهینامه از اداره کار می روند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند که نیاز می دانند این روال توسط یه سازمان یا رابط حاذقی انجام شود.

شرکت هوداک سیستم فرتاک با توجه به تجربه کاری و ارتباط با حداقل هزاران شرکت پیمانکاری و انجام حداقل 500 پرونده صلاحیت اداره کار، از تمامی مراحل پرونده و تودر توهای پرونده اطلاع داشته. بنابراین می تواند در کمترین زمان ممکن گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری متقاضیان را اخذ نماید.

متقاضیان اخذ گواهی نامه تائید صلاحیت پیمانکاری می توانند نامه موقت دوماهه از مجموعه هوداک سیستم فرتاک دریافت نمایند تا بتوانند در مناقصه شرکت کنند.

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری در صورت تکمیل مدارک توسط مجموعه هوداک سیستم فرتاک حدود یک ماه کاری زمان میبرد. بنابراین متقاضیان می توانند در کمترین زمان ممکن به گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری قابل استعلام از اداره کار دست پیدا کنند.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967

 



:: برچسب‌ها: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری, اداره کار, مدارک صدور گواهینامه پیمانکاری,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

 

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری گواهینامه رتبه بندی شرکت های فنی مهندسی یا گواهینامه رتبه شرکت ها نامیده می شود. در سال های نه چندان دور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه) گرید پیمانکاری نامیده میشده، لذا همچنان برخی پیمانکاران گواهینامه صلاحیت پیمانکاری ( رتبه ) را گرید پیمانکاری می نامند.

توسط مقاله فوق می پردازیم به اینکه گرید پیمانکاری توسط چه سازمانی برای شرکت های در خواست کننده صادر می گردد، شرایط و نحوه دریافت رتبه پیمانکاری چگونه است و چه شرکت های نیاز پیدا می کنند به گواهینامه صلاحیت پیمانکاری.

گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک با توجه به تجربه کاری همینطور روابط گسترده می توانند در حداقل زمان ممکن اقدام نمایند جهت اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری ( رتبه ) شرکت های متقاضی. لطفا قبل از هر اقدامی با ما مشورت نمایید.

چرا باید گواهی نامه رتبه بگیریم:
برخی شرکت های فنی مهندسی با توجه به نوع فعالیت خود می بایست مورد تایید قرار گیرند تا بتوانند در مناقصات شرکت نمایند. بنابراین گواهینامه رتبه جزو مدارک الزامی شرکت های فنی مهندسی جهت ورود به مناقصه می باشد.

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری با گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری کاملا متفاوت بوده، حتی نهاد صادر کننده گواهینامه ها نیز متفاوت است. پیمانکاران از هر نوع دسته یا شامل هر گونه فعالیتی قبل از ورود به مناقصه می بایست مورد تایید یک سازمان دولتی قرار گیرند. نکته مهم اینکه گواهینامه صلاحیت پیمانکار با گواهینامه ISO نیز کاملا متفاوت بوده.

گواهی نامه رتبه، گرید پیمانکاری یا گواهینامه صلاحیت پیمانکاری به گروه خاصی از پیمانکاران تعلق می گیرد، لذا تمامی شرکت ها مخصوصا شرکت های خدماتی نمی توانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایند.

چه شرکت هایی می توانند رتبه پیمانکاری بگیرند:
شرکت هایی که در حوزه های پیمانکاری راه و ساختمان، سد سازی، جاده سازی، مرمت و بازسازی، اب و فاضلاب، تاسیسات، نفت و گاز، حفاری چاه عمیق و لایروبی آب راه ها هستند باید گواهینامه رتبه پیمانکاری اخذ نمایند.

شرکت هایی که در حوزه فعالیت انفورماتیک شامل سخت افزار، نرم افزار، نصب دوربین مدار بسته، برنامه نویسی، پشتیبانی و نصب تجهیزات هستند باید توسط شورای عالی انفورماتیک گواهینامه رتبه انفورماتیک اخذ نمایند.

شرکت های پیمانکاری فعال در حوزه مشاوره از هر گروهی می بایست اقدان نمایند جهت اخذ رتبه مشاوره. شرکت های پیمانکاری نامبرده شده جهت ورود به مناقصه ابتدا به ارائه گواهینامه صلاحیت پیمانکاری نیاز پیدا می کنند.

صلاحیت پیمانکاری توسط چه سازمانی صادر می گردد:
متولی صدور مدرک صلاحیت پیمانکاری سازمان برنامه و بودجه کشور ساجات می باشد، بنابراین شرکت های متقاضی گواهی نامه رتبه می بایست توسط ساجات قادام نمایند جهت اخذ رتبه. برخی متقاضیان بلحاظ عدم تجربه کافی، اطلاع نداشتن از شرایط و مدارک اخذ رتبه همچنین فرس بودن زمان اقدام می کنند توسط شرکت های مشاوره ای همانند شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت اخذ گواهینامه رتبه.

ساجات بر اساس نوع فعالیت شرکت های پیمانکاری همینطور امتیازات بدست آمده شرکت های در خواست کننده رتبه همچنین مدارک قابل استعلام، شرکت ها را گروه بندی می کند و گواهینامه صلاحیت شرکت ها را صادر می نماید.

چنانچه نیاز به اطلاعات تکمیلی در مورد ساجات و نحوه اخذ گواهینامه رتبه دارید لطفا به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

اطلاعات در مورد ساجات:
ساجات یک سازمان دولتی است که در سال 1327 شمسی راه اندازی شد، هدف از راه اندازی سازمان برنامه و بودجه کشور یافتن راهی برای انجام پروژه هایی بود که در آن سال سیستم پیچیده رانت بازی از آن عاجز بود.

وظیفه سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه ریزی و نظارت توسعه ای و راهبردی نظام اقتصادی و اجتماعی کشور همچنین تایید صلاحیت شرکت های پیمانکاری جهت انجام پروژه های عمرانی می باشد. ساجات سال در تیر ماه سال 1379 با سازمان اداری استخدامی کشور ادغام و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی دادند. سپس در سال 1386 با ادغام چندین معاونت ریاست جمهوری ادامه فعالیت داد، در مرداد ماه 1395 و در دوره ریاست جمهوری آقای حسن روحانی سازمان مدیریت برنامه ریزی تفکیک و به دو سازمان سانامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی تجزیه گردید.

نحوه اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری:
نحوه اخذ رتبه توسط متقاضیان توسط موتور جستجوگر www.google.com  سرچ می گردد، حال اینکه متقاضیان اخذ رتبه می بایست مدارک مربوط به شرکت همانند ( اساسنامه شرکت، لیست بیمه، پرداخت حقوق و دستمزد، اظهار نامه مالیاتی، قرارداد های در دست اجرا و مدارک شناسایی و تحصیلی اعضاء هیئت مدیره، مدیر عامل و کارشناسان امتیاز آور ) در سامانه ساجات بارگزاری نمایند. شرکت های پیمانکاری بر اساس نوع فعالیت خود می توانند اقدام نمایند جهت اخذ رتبه مربوطه، مثال اینکه شرکت های پیمانکاری رتبه پیمانکاری و شرکت های IT رتبه انفورماتیک می گیرند.

شرکت های پیمانکاری بر اساس نوع فعالیت بر مبنای امتیازات به دست آورده حین بارگزاری مدارک گروه بندی می شوند. گروه رتبه پیمانکاری بین 5 الی 1 می باشد، شرکت های انفورماتیکی بین 7 الی گروه 1 رتبه بندی می شوند.

اخذ فوری گواهینامه صلاحیت پیمانکاری:
شرکت های در خواست کننده رتبه پیمانکاری که برای اولین بار است درخواست اخذ گواهینامه دارند می توانند در زمینه فعالیت پیمانکاری رتبه 5 پیمانکاری یا حداکثر رتبه 4 پیمانکاری اخذ نمایند. شرکت های حوزه فعالیت IT می توانند توسط شورای عالی انفورماتیک رتبه 7 انفورماتیک نهایتا رتبه 5 انفورماتیک اخذ نمایند. جهت ارتقاء رتبه پیمانکاری می بایست حداقل یک سال از فعالیت شرکت پیمانکاری گذشته باشد و مدارک جدید بابت ارتقاء رتبه ارائه دهد.

شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند برای متقاضیان اخذ رتبه انفورماتیک نامه جهت حضور در مناقصه ثبت نماید، همچنین صفر تا صد صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری شورای عالی انفورماتیک در کوتاه ترین زمان ممکن توسط گروه مهندسی هوداک سیستم فرتاک امکان پذیر می باشد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهینامه صلاحیت پیمانکاری, شرکت هوداک سیستم فرتاک, رتبه پیمانکاری, رتبه انفورماتیک, ساجات,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه تولید محصول خوب GMP

  

​گواهینامه تولید محصول خوب GMP برای شرکت ها و تولیدی های فعال در زمینه صنایع غذایی، کودهای شیمیایی و صنایع دارویی بهداشتی که به طور نزدیک با سلامت انسان ارتباط دارند، توسط اتحادیه اروپا تدوین و منتشر شده است.

GMP جزو استاندارد های مهم برای جلوگیری یا کاهش آلودگی محصولات تولید شده توسط شرکت های داخلی یا بین المللی می باشد. بر اساس گواهینامه تولید محصول خوب GMP محصولات در همه حال باید بر مبنای استاندارد مشخص شده و قابل اعتماد تولید شوند.

بنابراین استاندارد GMP ارتباط مستقیم با کارگاه تولید و ساخت و تولید محصولات دارد، لذا استقرار استاندارد GMP می بایست در کارگاه انجام شود.

GMP به نام سیستم تمرین تولید خوب دارای استاندارد هایی برای افزایش قابلیت اطمینان تمامی فرآیندها از تولید محصولات تحت شرایط و سیستم های مورد نظر به تولید محصولتی است که، به طور مستقیم بر سلامت انسان تاثیر می گذارد.

GMP چیست؟
گواهینامه تولید محصول خوب GMP چیست؟ GMP اختصار کلمه Good Manufacturing Practices به نام روش های ساخت خوب نامیده می شود. گواهینامه تولید محصول خوب GMP تایید می کند که، روش های اساسی تولید و پیش نیاز های لازم برای اجرای یک برنامه کنترل ایمنی مواد غذایی HACCP، جهت کنترل ایمنی مواد غذایی دنبال شده است.

اطمینان از ایمنی و کیفیت غذا امروزه مورد توجه مصرف کنندگان است. GMP یک پیشرفت مهم در سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی شما است، که اعتماد مشتریان شما را نسبت به تعهد شما در تجارت و تولید مواد غذایی بی کیفیت و با کیفیت بالا افزایش می دهد.

انطباق با الزامات GMP حداقل نیازهای بهداشتی و فرآوری عقل سلیم را شامل می شود که در تمام موسسات فرآوری مواد غذایی اعمال می شود. بسیاری از شرکتهای صنایع غذایی طرح صدور گواهینامه GMP برای پردازش مواد غذایی را به عنوان بنیادی که سایر سیستمهای مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی از جمله HACCP ، ISO 22000 ، SQF و ISO 9001 را توسعه و اجرا کرده اند، اجرا می کنند.

چرا باید گواهینامه GMP اخذ نماییم؟
گواهینامه تولید محصول خوب GMP روش های خوب تولید را برای انطباق با دستورالعمل های توصیه شده توسط شرکت هایی که مجوز تولید و فروش را دارند کنترل می کند. مواد آرایشی بهداشتی، محصولات دارویی، مکمل های غذایی و تجهیزات پزشکی باید تحت نظارت GMP باشند.

این دستورالعمل ها حداقل الزاماتی را که یک تولید کننده باید رعایت کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات آنها از نظر دسته ای به دسته دیگر برای استفاده در نظر گرفته شده، با کیفیت هستند مشخص می کند. قوانینی که بر هر صنعت حاکم است ممکن است تفاوت چشمگیری داشته باشد. با این حال، هدف اصلی GMP همیشه جلوگیری از آسیب رسیدن به کاربر نهایی است.

انجمن اعتبار سنجی GFSI متشکل از کشور های انگلستان، ایالت متحده امریکا، کانادا، چین، هند و برخی کشور های اروپایی همانند TUV (توف) آلمان می باشد. هدف تشکیل انجمن GFSI تدوین و بررسی همچنین نظارت استاندارد شیوه های تولید خوب همانند GMP همراه با روش های خوب کشاورزی، آزمایشگاه های خوب و اقدامات بالینی می باشد.

گواهینامه تولید محصول خوب GMP عبارتند از اطمینان از عدم آلودگی محصول نهایی، سازگاری آن در ساخت، مستند بودن ساخت محصول ، آموزش پرسنل و همچنین بررسی کیفیت محصول بیش از رسیدن به دست مصرف کننده. GMP به طور معمول با استفاده موثر از سیستم مدیریت کیفیت (QMS) تضمین می شود.

دستورالعمل اجرای استاندارد GMP:
دستورالعمل های مناسب تولید راهنمایی هایی را برای تولید، آزمایش و تضمین کیفیت ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که یک محصول تولید شده، برای مصرف انسان یا استفاده از آن بی خطر است. دستورالعمل های GMP شامل:

تأسیسات تولیدی باید یک منطقه تولید تمیز و بهداشتی را حفظ کنند. فرآیندهای تولید باید به وضوح تعریف و کنترل شوند. فرآیندهای ساخت باید کنترل شوند و هرگونه تغییر در فرآیند ارزیابی شود. دستورالعمل ها و رویه ها باید با زبانی واضح و بدون ابهام با استفاده از روش های مناسب اسناد نوشته شود. اپراتورها باید برای انجام و مستند کردن رویه ها آموزش ببینند.

در حین ساخت باید سوابقی به صورت دستی یا الکترونیکی ثبت شود که نشان دهد در واقع تمام مراحل مورد نیاز روش ها و دستورالعمل های تعیین شده انجام شده و مقدار و کیفیت غذا یا دارو همانطور که انتظار می رود، بوده است. انحرافات باید بررسی و مستند شود.

سوابق تولید (از جمله توزیع) که امکان ردیابی تاریخچه کامل یک دسته را فراهم می کند ، باید به شکل قابل فهم و قابل دسترسی حفظ شود. هرگونه توزیع محصولات باید خطرات مربوط به کیفیت آنها را به حداقل برساند. برای فراخوان هر دسته از فروش یا عرضه ، باید سیستمی وجود داشته باشد.

شکایات مربوط به محصولات عرضه شده در بازار باید بررسی شود ، علل نقص کیفی باید بررسی شود و اقدامات مناسبی در رابطه با محصولات معیوب و جلوگیری از عود مجدد انجام شود.

اخذ گواهینامه تولید محصول خوب GMP:
متولی صدور گواهینامه تولید محصول خوب GMP در هر کشوری متفاوت می باشد. اغلب سازمان غذا دارو کشور ها همانند سازمان غذا دارو کشور آمریکا FDA متولی بازرسی و صدور گواهینامه GMP می باشد. در کشور ما ایران سازمان غذا دارو ایران متولی صدور گواهینامه GMP میباشد.

سازمان غذا دارو در سایت https://www.fda.gov.ir/ مراجعی را به عنوان نهاد صادر کننده گواهینامه GMP معرفی می نماید که نهاد فوق بر اساس الزامات و روش های اجرایی، شرکت های متقاضی را بازرسی و در نهایت گواهینامه GMP توسط نهاد مورد تایید سازمان غذا دارو صادر می گردد.

مجموعه مشاوره و مهندسین هوداک سیستم فرتاک می تواند اقدامات لازم جهت پیاده سازی و استقرار الزامات GMP بر مبنای بازرسی فنی سازمان غذا دارو برای شرکت های درخواست کننده انجام دهد.

اخذ گواهینامه GMP توسط هوداک سیستم فرتاک نه تنها در هزینه های سازمان صرفه جویی نمی کند، بلکه در مدت زمان کمتری می توانید گواهینامه GMP مورد نیاز سازمان را اخذ نمایید. مهندسین و مشاوران ما آماده خدمات رسانی به شرکت ها در جهت پیاده سازی الزامات GMP بر مبنای ساختار سخت گیری سازمان غذا دارو می باشند.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهینامه GMP, GMP چیست, استاندارد GMP, گواهی محصول خوب GMP,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

اخذ گواهینامه CE جهت صادرات

  

اخذ-گواهینامه-CE-جهت-صادرات

 اخذ گواهینامه CE جهت صادرات کالا تقاضای تولید کنندگان محصولات برای ورود به بازار های بین المللی من جمله بازار اقتصادی اتحادیه اروپا می باشد. CE مارک نشان انطباق کالا بر اساس استاندارد های تدوین شده اتحادیه اروپا جهت کیفیت محصولات می باشد. محصولاتی که برچسب CE مارک دارند می توانند ورود پیدا کنند به بازار های جهانی، بنابراین اخذ نشان CE بین تولید کنندگان محصولات تقاضای بالایی داشته.

حال اینکه نهاد صادر کننده گواهینامه CE چگونه شناسایی می شود و برای صادرات محصول چه نوع گواهینامه CE مورد نیاز است. مقاله فوق توسط شرکت مهندسی هوداک سیستم فرتاک جهت انتخاب صحیح نهاد صادر کننده گواهینامه CE بر اساس نوع در خواست متقاضی تدوین و منتشر شده. بنابراین با مطالعه دقیق مقاله متقاضی می تواند مرجع صدور CE مارک معتبر شناسایی و هزینه بالایی جهت صدور گواهینامه CE فیک پرداخت نکند.

مزایای اخذ گواهینامه CE توسط مجموعه هوداک سیستم:
شرکت هوداک سیستم فرتاک در زمینه مشاوره و کارسازی استاندارد های ملی و بین المللی همچنین استقرار الزامات استاندارد ISO فعالیت می کند. بنابراین شرکت هوداک سیستم در زمینه صدور گواهینامه ایزو یا صدور گواهینامه CE فعالیت نمی کند. لذا متقاضی می تواند با خیال آسوده بر مبنای اطلاعات دریافتی و هدف ترسیم شده نهاد صادر کننده گواهینامه CE انتخاب نماید.

مشاوره اصولی بر مبنای درخواست متقاضیان CE مارک، کارشناسی در مورد محصول جهت اخذ گواهینامه CE، تهیه تست ریپورت مورد تایید بازار های بین المللی، تدوین و اجرای تکنیکال فایل محصول و در نهایت معرفی مرجع صدور CE معتبر، مهمترین مزایای اخذ گواهینامه CE جهت صادرات کالا توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک می باشد.

چرا باید محصولات نشان CE داشته باشند؟
درج لوگو CE به روی محصولات این اطمینان را به خریدار می دهد که محصول قابل عرضه هیچ گونه مخاطره زیست محیطی و ایمنی برای مصرف کننده ندارد. در حقیقت نشان CE مارک به محصولاتی تعلق می گیرد که برای انسان یا محیط زیست مخاطره ایجاد می کنند. نکته مهم اینکه CE مارک به تمامی محصولات مخصوصا محصولات کشاورزی به هیچ عنوان تعلق نمی گیرد، لذا برای صادرات محصول متقاضی نیازی به اخذ گواهینامه CE ندارد.

مهمترین موضوع این است که تولید کنندگان چرا باید گواهینامه CE برای محصولات اخذ نمایند. CE مارک در حقیقت مجوز ورود کالا به بازار اقتصادی اتحادیه اروپا همچنین بازار های بین المللی می باشد. بازار اقتصادی اتحادیه اروپا 27 کشور اروپایی می باشد نه الزاما تمامی کشور های اروپایی، بنابراین کالاهایی که می خواهند در این اتحادیه به فروش برسند باید حتما دارای مجوز CE مارک باشند.

CE مارک به چه محصولاتی تعلق می گیرد؟
اشتباه اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه CE جهت صادرات کالا این است که، به تمامی محصولات ساخته شده گواهینامه CE تعلق می گیرد. در حالیکه محصولاتی که دارای خطرات زیست محیطی و ایمنی هستند، می توانند نشان CE اخذ نمایند. نکته بعدی اینکه CE مارک به پکیج کلی کالا تعلق نمی گیرد بلکه به قطعه تولید شده تخصیص پیدا می کند. مثال اینکه پکیج لب تاپ نمی تواند نشان CE بگیرد، بلکه قطعاتی که در لب تاپ اسمبل شده تماما باید دارای نشان CE اورجینال باشند.

محصولاتی همانند اسباب بازی، لوازم آرایشی بهداشتی، پودرهای شیمیایی، لوازم و مصالح ساختمانی، کالاهای پزشکی، قطعات الکترونیکی و مکانیکی می توانند نشان CE مارک دریافت کنند. متقاضیان اخذ گواهینامه CE جهت صادرات کالا باید توجه داشته باشند که خود تولید کننده بوده، و خط تولید قابل ممیزی داشته باشند.

نهاد صادر کننده گواهینامه CE:
نهاد صادر کننده گواهینامه CE مارک Notified Body اختصارا NB نامیده می شود. NB ها باید مورد تایید Nondo به عنوان انجمن اعتبار سنجی اتحادیه اروپا باشد. NB ها دارای کد چهار رقمی قابل رجیستری در سایت ناندو هستند و نکته مهم اینکه هیچ شرکت ایرانی مورد تایید ناندو جهت صدور CE مارک نمی باشد. متاسفانه به دلیل شرایط تحریم های ضالمانه کشور های دیگر جهت صدور گواهینامه CE اورجینال به ایران خدمات نمی دهند. بنابراین تنها مراجعی که گواهینامه CE اورجینال صادر می کنند در کشور ترکیه حضور دارند.

متقاضیانی که اقدام می کنند برای  اخذ گواهینامه CE جهت صادرات کالا حتما باید توسط نهاد صادر کننده گواهینامه CE معتبر اقدام نموده. چنانچه CE مارک توسط یک نهاد معتبر صادر نشده باشد، متقاضی نمی تواند محصول خود را به اتحادیه اروپا بفروشد. نکته مهم اینکه CE مارک معتبر صرفا یک برگ گواهینامه نیست، بلکه یک زونکن چند برگی شامل تست ریپورت، تاییدیه تکنیکال فایل، نتایج ممیزی و در نهایت تاییدیه استاندارد محصول می باشد.

انواع گواهینامه CE:
گواهینامه CE صادر شده در ایران توسط شرکت های مشاوره، مشاوران CE و نهاد های صدور گواهینامه CE متاسفانه فیک هستند. البته متقاضی اخذ گواهینامه CE جهت صادرات کالا فریب صحبت ها و بزرگ نمایی های مشاوران را خورده، احساس می کند گواهینامه CE صادر شده معتبر می باشد. در حالی که حدود 98 درصد گواهینامه های CE صادر شده (گواهینامه CE اخذ شده توسط شرکت ها) فیک می باشد.

گواهینامه CE توسط مراجع صدور داخل ایران به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند، گواهینامه CE اورجینال که بالاترین اعتبار در سطح بین الملل داشته، گواهینامه CE خوداظهاری و گواهینامه CE انطباق. گواهینامه CE انطباق حداقل اعتبار را در سطح بین الملل داشته، می توان گفت گواهینامه CE انطباق هیچگونه اعتباری ندارد.

گواهینامه CE اورجینال:
CE مارک اورجینال به محصولاتی تعلق می گیرد که در دسته کلاس خطر A قرار می گیرند. در حقیقت محصولاتی که از لحاظ امنیت و سلامت زیست محیطی خطرات بالایی دارند در کلاس خطر A قرار می گیرند. بنابراین محصولاتی که دارای ریسک های بالایی هستند باید توسط NB مورد تایید ناندو گواهینامه CE اورجینال اخذ نمایند.

CE مارک اصلی در صورتی برای محصول صارد می گردد که نتایج تست استاندارد توسط آزمایشگاه مورد تایید ILAC، روی محصول انجام شود و نتایج تست مثبت باشد. نحوه اخذ گواهینامه CE اورجینال برای شرکت ها داخل ایران با توجه به هزینه های سنگین صدور گواهینامه و شرایط موجود سیاسی سخت و به صرفه نمی باشد.

گواهینامه CE خوداظهاری:
گواهینامه CE خواظهاری برای محصولاتی صادر می گردد که دارای کلاس خطر B یا C هستند. در حقیقت محصولاتی که دارای مخاطره کمتری از لحاظ ایمنی بهداشت و اثرات مخرب زیست محیطی هستند، گواهینامه CE خوداظهاری می گیرند. گواهینامه CE خوداظهاری توسط نهاد صادر کننده معتبر مورد تایید ناندو بر اساس اظهارات و مستندات تولید کننده صادر می شود.

متقاضیانی که خواهان اخذ گواهینامه CE جهت صادرات کالا هستند می توانند با گرفتن گواهینامه CE خوداظهاری محصولات خود را صادر نمایند. نکته مهم اینکه کلاس خطر برخی محصولات کم خطر توسط نهاد صادر کننده مشخص می شود. مدت زمان اخذ گواهینامه CE خوداظهاری کمتر و متقاضی باید هزینه کمتری پرداخت نماید جهت اخذ گواهینامه.

گواهینامه انطباق CE:
صدور گواهینامه CE انطباق توسط نهادی انجام می شود که موردتایید ناندو نیست، بنابراین گواهینامه CE انطباق دارای کمترین اعتبار در سطح بین الملل می باشد. سهم صدور گواهینامه CE انطباق در بازار ایران بسیار بالا می باشد، در بعضی مواقع دیده شده محصولاتی که دارای هیچ دایرکتیوی بابت صدور CE مارک نیستند، دارای گواهینامه CE انطباق هستند.

گواهینامه CE انطباق توسط مراجعی صورت می پذیرد که اغلب ساخته پرداخته ایرانی ها هستند. در حقیقت گواهینامه CE توسط مرجع صدور صادر می شود و در سایتی که مورد تایید ناندو نیست و توسط مرجع صدور معرفی می شود، رجیستری می شود. لذا هزینه اخذ گواهینامه CE انطباق بسیار پایین و در مدت زمان کوتاهتری صادر می گردد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967

 



:: برچسب‌ها: دریافت گواهینامه CE, نحوه اخذ گواهینامه CE,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد؟

دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد، مهمترین معظل تولید کنندگان کالا جهت صادرات محصول دریافت گواهینامه CE است. اغلب کارفرمایان با مراجعه به گوگل و سرچ اخذ گواهینامه CE با شرکت های بیشماری مواجه می شوند که گواهینامه CE صادر می کنند و هر کدام هزینه متفاوتی جهت صدور گواهینامه CE درخواست می کنند. بنابراین متقاضیان سردر گم شده که دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بابت اینکه اطلاع داشته باشید دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد و روند اخذ گواهینامه CE چگونه می باشد، پیشنهاد میکنم تا انتها مقاله فوق را که توسط شرکت مهندسی هوداک سیستم فرتاک تدوین شده مطالعه نمایید.

مزایای اخذ گواهینامه CE توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک
متقاضیان اخذ گواهینامه CE می توانند به راحتی توسط شرکت بازرسی فنی هوداک سیستم فرتاک اقدام کنند جهت اخذ گواهینامه CE. مزایای اخذ گواهینامه CE توسط هوداک سیستم فرتاک به شرح ذیل می باشد.

نیاز سنجی متقاضی جهت اخذ گواهینامه  CE مارک بدون دریافت هزینه، بررسی تکنیکال فایل و استاندارد محصول در سریع ترین زمان ممکن، بررسی سطح کلاس خطر محصول جهت دریافت گواهینامه CE، اعلام کمترین هزینه ممکن برای گرفتن گواهینامه CE، صدور گواهینامه CE معتبر در کمترین زمان ممکن و از همه مهمتر ضمانت اعتبار گواهینامه CE.

هدف از گرفتن گواهینامه CE
تولید کنندگان کالا جهت تجارت و فروش بهتر محصولات مخصوصا در اتحادیه اروپا نیاز پیدا می کنند به نشان CE. CE مارک درج شده روی بدنه کالا بیان گر کیفیت محصول نیست فقط مشخص کننده استاندارد مربوط به دستگاه بر اساس استاندارد تعریف شده اتحادیه اروپا می باشد. بنابراین مهمترین هدف کارفرما از اخذ گواهینامه CE صادرات کالا بدون دردسر و به دست آوردن اعتماد مشتری جهت خرید محصول است.

CE مارک اصلی توسط مرجع خاصی که مورد تایید اتحادیه اروپا می باشد صادر می گردد و با توجه به شرایط اقتصادی تولید کنندگان و شرایط سیاسی کمی گرفتن گواهینامه CE اورجینال سخت می باشد.

دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد؟
مهمترین سوال متقاضیان CE مارک، هزینه دریافت گواهینامه CE می باشد. مراجع بیشماری در ایران گواهینامه CE معتبر یا غیر معتبر صادر می کنند که تماما ادعا می کنند گواهینامه CE صادر شده توسط مرکز آنها معتبر می باشد. بنابراین وقتی کارفرما درخواست هزینه اعلتام شده بابت CE محصول خود را ارائه میدهد با قیمت های مختلفی روبرو می شود.

برای اطلاع از هزینه دریافت گواهینامه CE ابتدا بهتر است تولید کننده اطلاعات بدست آورد که آیا اصلا محصول می تواند گواهینامه CE بگیرد و در نهایت اینکه هدف از گرفتن گواهینامه CE چیست. چنانچه هدف از گرفتن CE مارک صادرات هست، صادرات به کدام کشور است.

شرکت هوداک سیستم فرتاک آماده خدمات مشاوره رایگان به متقاضی CE مارک می باشد.

از کجا متوجه بشیم گواهینامه CE معتبر است؟
CE مارک توسط مرجع صدور به نام Notification Bady که اختصارا NB مشخص می شود باید صادر شود. نکته مهم مورد توجه متقاضیان اخذ گواهینامه CE اینکه اغلب مراجع فعال در حوزه صدور نشان CE در ایران فیک هستند. مرجع صدور CE معتبر باید یک کد چهار رقمی قابل مشاهده در سایت ناندو باشد و اینکه کد چهار رقمی باید در گواهینامه درج شده باشد.

جهت اطلاع از اعتبار مرجع صدور باید ابتدا اطلاع داشته باشیم گواهینامه از کدام کشور صادر می گردد. سپس وارد سایت ناندو شویم کشور را انتخاب نماییم و کد چهار رقمی NB را بین مراجع معرقی شده پیدا کنیم. بهترین راه جهت استعلام مرجع صادر کننده گواهینامه CE این هست که با شرکت فنی بازرسی هوداک سیستم فرتاک تماس بگیرید.

اخذ گواهینامه CE ارزان قیمت
برای اطلاع از اینکه دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد باید ابتدا مشخص شود هدف از گرفتن نشان CE چیست. نکته مهم اینکه گواهینامه CE فقط برای اتحادیه اروپا که شامل 28 کشور است مورد قبول می باشد. بنابراین متقاضی جهت صادرات به دیگر کشور ها نیازی به دریافت گواهینامه CE پیدا نمیکند مگر اینکه بخواهد جلب اعتماد مشتریان را داشته باشد.

متقاضی اخذ گواهینامه CE می تواند برای صادرات محصول به کشور هایی غیر از اتحادیه اروپا با حداقل قیمت و در کمترین زمان ممکن توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک گواهینامه استاندارد برای اخذ نماید. هزینه و روند دریافت گواهینامه CE برای محصولات با سطح خطر مختلف متفاوت می باشد، لذا جهت استعلام کمترین قیمت با ما در ارتباط باشید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: هزینه گواهی CE, CE معتبر, CE ارزان, CE اورجینال, hodak system fartak,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد؟

​دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد، مهمترین معظل تولید کنندگان کالا جهت صادرات محصول دریافت گواهینامه CE است. اغلب کارفرمایان با مراجعه به گوگل و سرچ اخذ گواهینامه CE با شرکت های بیشماری مواجه می شوند که گواهینامه CE صادر می کنند و هر کدام هزینه متفاوتی جهت صدور گواهینامه CE درخواست می کنند. بنابراین متقاضیان سردر گم شده که دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بابت اینکه اطلاع داشته باشید دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد و روند اخذ گواهینامه CE چگونه می باشد، پیشنهاد میکنم تا انتها مقاله فوق را که توسط شرکت مهندسی هوداک سیستم فرتاک تدوین شده مطالعه نمایید.

مزایای اخذ گواهینامه CE توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک
متقاضیان اخذ گواهینامه CE می توانند به راحتی توسط شرکت بازرسی فنی هوداک سیستم فرتاک اقدام کنند جهت اخذ گواهینامه CE. مزایای اخذ گواهینامه CE توسط هوداک سیستم فرتاک به شرح ذیل می باشد.

نیاز سنجی متقاضی جهت اخذ گواهینامه  CE مارک بدون دریافت هزینه، بررسی تکنیکال فایل و استاندارد محصول در سریع ترین زمان ممکن، بررسی سطح کلاس خطر محصول جهت دریافت گواهینامه CE، اعلام کمترین هزینه ممکن برای گرفتن گواهینامه CE، صدور گواهینامه CE معتبر در کمترین زمان ممکن و از همه مهمتر ضمانت اعتبار گواهینامه CE.

هدف از گرفتن گواهینامه CE
تولید کنندگان کالا جهت تجارت و فروش بهتر محصولات مخصوصا در اتحادیه اروپا نیاز پیدا می کنند به نشان CE. CE مارک درج شده روی بدنه کالا بیان گر کیفیت محصول نیست فقط مشخص کننده استاندارد مربوط به دستگاه بر اساس استاندارد تعریف شده اتحادیه اروپا می باشد. بنابراین مهمترین هدف کارفرما از اخذ گواهینامه CE صادرات کالا بدون دردسر و به دست آوردن اعتماد مشتری جهت خرید محصول است.

CE مارک اصلی توسط مرجع خاصی که مورد تایید اتحادیه اروپا می باشد صادر می گردد و با توجه به شرایط اقتصادی تولید کنندگان و شرایط سیاسی کمی گرفتن گواهینامه CE اورجینال سخت می باشد.

دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد؟
مهمترین سوال متقاضیان CE مارک، هزینه دریافت گواهینامه CE می باشد. مراجع بیشماری در ایران گواهینامه CE معتبر یا غیر معتبر صادر می کنند که تماما ادعا می کنند گواهینامه CE صادر شده توسط مرکز آنها معتبر می باشد. بنابراین وقتی کارفرما درخواست هزینه اعلتام شده بابت CE محصول خود را ارائه میدهد با قیمت های مختلفی روبرو می شود.

برای اطلاع از هزینه دریافت گواهینامه CE ابتدا بهتر است تولید کننده اطلاعات بدست آورد که آیا اصلا محصول می تواند گواهینامه CE بگیرد و در نهایت اینکه هدف از گرفتن گواهینامه CE چیست. چنانچه هدف از گرفتن CE مارک صادرات هست، صادرات به کدام کشور است.

شرکت هوداک سیستم فرتاک آماده خدمات مشاوره رایگان به متقاضی CE مارک می باشد.

از کجا متوجه بشیم گواهینامه CE معتبر است؟
CE مارک توسط مرجع صدور به نام Notification Bady که اختصارا NB مشخص می شود باید صادر شود. نکته مهم مورد توجه متقاضیان اخذ گواهینامه CE اینکه اغلب مراجع فعال در حوزه صدور نشان CE در ایران فیک هستند. مرجع صدور CE معتبر باید یک کد چهار رقمی قابل مشاهده در سایت ناندو باشد و اینکه کد چهار رقمی باید در گواهینامه درج شده باشد.

جهت اطلاع از اعتبار مرجع صدور باید ابتدا اطلاع داشته باشیم گواهینامه از کدام کشور صادر می گردد. سپس وارد سایت ناندو شویم کشور را انتخاب نماییم و کد چهار رقمی NB را بین مراجع معرقی شده پیدا کنیم. بهترین راه جهت استعلام مرجع صادر کننده گواهینامه CE این هست که با شرکت فنی بازرسی هوداک سیستم فرتاک تماس بگیرید.

اخذ گواهینامه CE ارزان قیمت
برای اطلاع از اینکه دریافت گواهینامه CE چقدر هزینه دارد باید ابتدا مشخص شود هدف از گرفتن نشان CE چیست. نکته مهم اینکه گواهینامه CE فقط برای اتحادیه اروپا که شامل 28 کشور است مورد قبول می باشد. بنابراین متقاضی جهت صادرات به دیگر کشور ها نیازی به دریافت گواهینامه CE پیدا نمیکند مگر اینکه بخواهد جلب اعتماد مشتریان را داشته باشد.

متقاضی اخذ گواهینامه CE می تواند برای صادرات محصول به کشور هایی غیر از اتحادیه اروپا با حداقل قیمت و در کمترین زمان ممکن توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک گواهینامه استاندارد برای اخذ نماید. هزینه و روند دریافت گواهینامه CE برای محصولات با سطح خطر مختلف متفاوت می باشد، لذا جهت استعلام کمترین قیمت با ما در ارتباط باشید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: هزینه گواهی CE, CE معتبر, CE ارزان, CE اورجینال, hodak system fartak,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

چرا باید گواهینامه CE بگیریم؟

 


چرا باید گواهینامه CE بگیریم، مهمترین دلیل اخذ گواهینامه CE بین متقاضیان صادرات کالا می باشد. اغلب وقتی که از متقاضی CE سوال پرسیده می شود چرا گواهینامه CE درخواست دارید، عنوان می شود جهت صادرات محصول. منتها آیا به تمامی محصولات گواهینامه CE تعلق می گیرد و اینکه چه نوع گواهینامه CE ای نیاز هست جهت صادرات محصول به دیگر کشور ها. مقاله فوق توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک آماده شده جهت اطلاع متقاضیان و جواب پرسش اینکه، چرا باید گواهینامه CE بگیریم. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

CE مارک چیست؟
بسیاری از محصولات قبل از فروش در اتحادیه اروپا به مارک CE نیاز دارند. مارک CE نشان می دهد که یک محصول توسط تولید کننده ارزیابی شده و مطابق با شرایط ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا است. CE مارک برای محصولات تولید شده در هر نقطه از جهان که پس از آن در اتحادیه اروپا به بازار عرضه می شود ، مورد نیاز است. چرا باید گواهینامه CE بگیریم، مارک Conformitè Europëenne (CE) به عنوان علامت انطباق اجباری اتحادیه اروپا (EU) برای تنظیم کالاهای فروخته شده در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) از سال 1985 تعریف شده است.

چه زمانی CE مارک اجباری است؟
مارک CE فقط برای محصولاتی که توسط اتحادیه اروپا مشخص شده و برای محیط ریست یا بدن انسان مخاطره ایجاد می کند، الزامی است. برخی از محصولات به طور همزمان مشمول چندین مورد دایرکتیو بوده که نیاز به صدور چندین گواهینامه CE می باشد. قبل از قرار دادن مارک CE بر روی محصول، باید اطمینان حاصل کنید که محصول شما با تمام الزامات مربوطه مطابقت دارد. چرا باید گواهینامه CE بگیریم، چسباندن مارک CE به محصولاتی که مشخصات اتحادیه اروپا وجود ندارد یا نیازی به چسباندن مارک CE نیست، ممنوع است.

الزام اخذ مارک CE چیست؟
مارک CE نمادی است که قبل از فروش در بازار اروپا باید روی بسیاری از محصولات چسبانده شود. مارک نشان می دهد که یک محصول: الزامات بخشنامه های مربوط به محصولات اروپایی را برآورده می کند. تمام الزامات مربوط به استانداردهای ایمنی و عملکرد هماهنگ و شناخته شده اروپا را برآورده می کند. وجود علامت CE بیشتر نشان می دهد که در صورت درخواست اتحادیه اروپا اسناد فنی مناسب برای استفاده از علامت موجود است و می تواند توسط تولید کننده، وارد کننده یا شخصی که محصول را روی آن قرار می دهد ارائه دهد.

آیا مارک CE بیان کننده کیفیت کالا هست؟
CE مارک چسبانده شده روی بدنه کالا بیان کننده این هست که محصول فوق با الزامات استاندارد اتحادیه اروپا سازگاری دارد. بنابراین مارک CE به هیچ عنوان بیان کننده کیفیت محصول نیست بلکه نمایان گر استاندارد محصول می باشد. برخی محصولات حتی توسط یک سازمان ارزیابی تست گرفته نمی شوند، بلکه بر اساس اظهارات متقاضی CE گواهینامه CE خوداظهاری صادر می گردد. لذا چنانچه محصول توسط خریدار به چالش کشیده شود، متقاضی می بایست مستندات مربوط به تست های استاندارد محصول را ارائه دهد.

مرجع صادر کننده نشان CE
نشان CE توسط یک سازمان مطلع از الزامات استاندارد CE پس از بررسی و اعلام نتایج تست صادر می شود. مرجع صادر کننده گواهینامه CE توسط سایت Nando با کد چهار رقمی قابل رجیستری معرفی می شود. اصطلاحا نام مرجع صدور CE مارک  NB نامیده می شود و مرجع صدور بر اساس سطح خطر محصول دو نوع گواهینامه CE اورجینال و CE خوداظهاری صادر می کند. نکته مهم اینکه اغلب مراجع صادر کننده گواهینامه CE در ایران که به اسم کشور های دیگر گواهینامه CE صادر می کنند، جزو NB ها نبوده لذا گواهینامه CE صادره فیک می باشد.

چرا باید گواهینامه CE بگیریم؟
اینکه چرا باید گواهینامه CE بگیریم اشتباها بین متقاضیان یا تولید کنندگان جا افتاده اخذ گواهینامه CE برای صادرات ضروری است. مسلما محصولی که دارای لیبل CE است در بازار بین المللی بهتر تجارت می شود، منتها برای تمامی محصولات CE مارک نیاز نیست و نکته مهم تر اینکه برای صادرات محصول تمامی کشور ها نیاز به نشان CE ندارد. در حقیقت نشان CE فقط مختص اتحادیه اروپا که شامل 27 یا 28 کشور می باشد، دارد. لذا حتی برای صادرات محصول به دیگر کشور های اروپا یی تولید کنندگان نیازی به اخذ گواهینامه CE ندارد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: CE مارک چیست, گواهی محصول, شرکت هوداک سیستم فرتاک,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه CE چیست؟

 

گواهینامه CE​گواهینامه CE چیست، گواهی نامه CE نشان انطباق محصولاتی هست که جهت ورود به اتحادیه اروپا می بایست داشته باشند. CE مارک به عنوان مجوز ورود به اتحادیه اروپا معرفی می شود، البته گواهینامه CE باید اورجینال باشد و توسط مرجع صدور مورد تایید اتحادیه اروپا صادر شده باشد. گواهینامه CE در حقیقت به عنوان مجوز ورود کالا به اتحادیه اروپا می باشد و صرفا یک برگه کاغذ نیست، بلکه مستنداتی شامل تکنیکال فایل، تست ریپورت و در نهایت تاییدیه نشان CE است. شرکت هوداک سیستم فرتاک شما را راهنمایی می کند برای چه محصولاتی گواهینامه CE تهیه کنید و از کجا گواهینامه CE بگیرید. لطفا تا انتها با ما همراه باشید… 49382-021

CE چیست؟
CE نشان انطباق اروپایی برای محصولاتی هست که به محیط زیست یا برای انسان زیان آور هستند. اغلب محصولاتی که مخصوصا برای محیط زیست مضر هستند باید بر مبنای استاندارد تعریف شده اتحادیه اروپا ساخته شوند. نشان CE به دستگاه یا پکیج کلی محصول تعلق نمیگیرد، مثال اینکه دستگاه لب تاپ دارای نشان CE نیست، بلکه قطعات تشکیل لب تاپ باید دارای CE مارک باشند. در مورد تاریخچه استاندارد CE به کرات طی مقالات قبلی توضیحات داده شده، لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک نمایید.  نکته مهم اینکه نشان CE فقط برای محصولات خاص و فقط برای اتحادیه اروپا الزامی هست.

گواهینامه CE چیست؟
گواهی نامه CE مدرک ثبت شده توسط مرجع صدور CE می باشد که در سایت مرکز صدور CE قابل رهگیری است. در برخی محصولات گواهینامه CE صرفا یک برگه کاغذ نیست، بلکه CE مارک شامل تست ریپورت محصول، تکنیکال فایل، لیست استاندارد های محصول در نهایت یک تاییدیه اخذ نشان استاندارد CE می باشد. گواهینامه CE در حقیقت مجوز ورود و خروج کالا به اتحادیه اروپا یا دیگر کشور ها می باشد، منتها گواهینامه CE انواع و اعتبارات متفاوتی دارد که در ادامه مقاله به صورت مختصر بدآن پرداخته می شود. متقاضیان اخذ گواهینامه CE جهت صادرات محصول به کشور های اتحادیه اروپا یا دیگر کشور ها می توانند از مشاوره رایگان شرکت هوداک سیستم فرتاک استفاده کنند.

اعتبار سنجی مرجع صدور گواهی نامه CE
مرجع صدور گواهینامه CE به نام Notification Bady  اختصارا NB شناخته می شود. NB های معتبر دارای کد چهار رقمی قابل رهگیری در سایت اتحادیه اروپا به ادرس https://ec.europa.eu/ هستند. بنابراین تمامی مراجعی که ادعا می کنند گواهینامه CE معتبر می دهند می بایست توسط سایت فوق قابل رهگیری باشند. متقاضی جهت اعتبار سنجی مرجع صدور CE ابتدا باید متوجه شود گواهینامه تحت اعتبار چه کشوری می باشد. سپس با ورود به سامانه فوق باید کشور مقصد را پیدا کند، بعد نام مرجع صادر کننده یا کد چهار رقمی مرجع صادر کننده را در بین NB های معرفی شده جستجو نماید.

اعتبار سنجی گواهینامه CE
گواهینامه CE چیست، گواهینامه های CE صادر شده در ایران اغلب فیک می باشند، بنوعی میتوان گفت تعداد اندکی از شرکت ها دارای گواهینامه CE اورجینال هستند. جهت اعتبار سنجی گواهینامه CE ابتدا باید مرجع صدور اعتبار سنجی شود. نحوه استعلام مرجع صدور طی سرفصل اعتبار سنجی مرجع صدور گواهی نامه CE توضیح داده شد. جهت استعلام گواهینامه CE باید وارد سایت معرفی شده مرجع صدور شد و با کد رجیستری ثبت شده داخل گواهینامه، اطلاعات سازمان و مشخصات فنی محصول را جستجو نمود. نکته مهم اینکه متقاضیانی که می خواهند گواهینامه CE اصل دریافت نمایند حتما باید محصول را جهت انجام تست استاندارد و گرفتن تست ریپورت به یک آزمایشگاه معتبر ارسال نمایند.

انواع گواهینامه CE
صدور گواهینامه CE توسط مراجع صدور CE  در ایران به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند. CE اورجینال دارای بالاترین اعتبار CE مارک بین جهانیان شناخته می شود، CE مارک به عنوان گواهینامه CE اورجینال شناخته می شود و توسط مرجع اصلی مورد تایید ناندو صادر می گردد. CE خوداظهاری، گواهینامه CE خوداظهاری توسط مرجع صدور اصلی صادر می گردد با این تفاوت که بر اساس اظهارات متقاضی بایت استاندارد محصول گواهینامه CE خوداظهاری صادر می شود. گواهینامه CE انطباق که متقاضیان بیشماری به دلیل هزینه پایین در ایران داشته توسط مراجع صدور خصوصی صادر می شود و کمترین اعتبار بین المللی را دارا می باشد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهینامه CE چیست, اعتبار سنجی گواهینامه CE, انواع گواهینامه CE, گواهی محصول, شرت هوداک سیستم فرتاک,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE

  

CE استاندارد

گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE چیست؟ چه کسانی به گواهی CE نیاز دارند ؟ محصولات CE کدامند ؟ هزینه اخذ گواهینامه CE چقدر است ؟ چگونه CE بگیریم ؟ استاندارد اتحادیه اروپا چیست و از این قبیل سوالات توسط متقاضیان در موتور جستجوگر گوگل سرچ می گردد.

گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE تماما الزامات استانداردی است که محصول جهت ورود به بازار اقتصادی اتحادیه اروپا باید داشته باشد. لذا گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE نشان انطباق محصولاتی می باشد که جهت ورود کالا به اتحادیه اروپا نیاز است.

حال چالش متقاضیان این است که، چه محصولاتی برای صادرات باید نشان CE انطباق داشته باشند و نحوه اخذ گواهینامه CE چگونه است. مقاله فوق در مورد استاندارد CE و دریافت گواهی CE توسط شرکت مهندسین هوداک سیستم فرتاک مکتوب شده. با مطالعه دقیق مقاله اطلاعات کاملی در مورد گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE به دست می آورید.

نشان CE چیست:
گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE یک نشان قابل اجرا که بیان کننده انطباق محصولات با استاندارد های تعریف شده اتحادیه اروپا شامل (بهداشت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست) برای محصول فروخته شده در منطقه اقتصادی اروپا است. علامت CE همچنین در محصولات فروخته شده در خارج از منطقه اقتصادی اروپا که با استاندارد EEA تولید شده اند یافت می شود.

استاندارد CE بیان کننده موضوع است که، محصولاتی که در منطقه اقتصادی اروپا EEA خرید و فروش می شوند مورد ارزیابی از لحاظ ایمنی و بهداشت زیست محیطی قرار گرفته تا شرایط ایمنی محصولات تایید گردد. گواهینامه CE یا مارک CE نشان صادراتی هست که برای اکثر محصولات تولیدی جهت ورود به بازار های جهانی و بین المللی به ویژه بازار اروپا اجباری شده. لذا تولید کنندگان که هدف صادرات را دنبال می کنند باید محصولات خود را انطباق دهند با استاندارد اروپا CE سپس اقدام به اخذ گواهینامه CE اورجینال کنند.

نهاد صادر کننده گواهی CE:
گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE توسط نهاد صادر کننده و تایید شده انجمن بین المللی ناندو مشخص می شود. مراجع معتبر صادر کننده گواهینامه CE می بایست توسط Nando به عنوان انجمن تطبیق استاندارد اروپایی ممیزی و تایید شوند.
نهاد صادر کننده گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE به نام Notified Bodie یا اختصارا NB نامیده می شود. NB های صادر کننده گواهینامه CE دارای کدی چهار رقمی بوده که در سایت ناندو قابل رهگیری و رجیستری هستند.
متقاضیان جهت استعلام مرجع صادر کننده گواهینامه CE باید وارد سایت ناندو شود، کشوری که NB در آن اقدام به صدور گواهینامه CE می کند را انتخاب نماید، سپس با توجه به کد اعلام شده از اعتبار نهاد صادر کننده مطمئن شود.
مثال اینکه شرکت صادر کننده گواهی نامه سی ای ادعا دارد CE مارک تحت NB ایتالیایی صادر می شود. متقاضی با ورود به سایت ناندو باید کشور ایتالیا را انتخاب نماید، سپس کد چهار رقمی NB را میان نهاد های معرفی شده ایتالیایی پیدا کند. نکته مهم اینکه ورود به سایت NB فقط از طریق آدرس سایتی که ناندو معرفی کرده بایستی انجام گیرد و گواهی نامه CE در همان سایت استعلام و رجیستری شود.

صدور گواهی CE در ایران:
فریب افراد سودجو جهت خرید گواهینامه CE را نخورید. متقاضیان جهت دریافت گواهینامه CE یا مشاوره برای گرفتن گواهینامه CE هنگامی که به سایت گوگل مراجعه و سرچ می کنند با شرکت های بیشماری مواجه می شوند. مراکز صدور CE اغلب ادعای صدور گواهینامه CE اصلی و مورد تایید کشور های بین المللی را دارند، لذا متقاضی به راحتی اطمینان کرده و هزینه بالایی برای خرید یک برگه گواهینامه CE فیک پرداخت می کند.

گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE در ایران به سه صورت معرفی و صادر می گردد. گواهینامه CE اورجینال که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تحریم های ظالمانه همچنین هزینه بالای یورویی مقرون به صرفه برای تولید کننده محصول نمی باشد. بنابراین شاید در شرایط فعلی سهم CE اورجینال 1 درصد از گواهینامه های CE صادر شده باشد.

گواهینامه CE خوداظهاری که همانند CE اورجینال توسط NB ها صادر می شود با این تفاوت که درجه کلاس خطر محصول پایین بوده و مرجع صدور بر مبنای اظهارات تولید کننده بدون نیاز به تست و ممیزی گواهینامه CE را صادر می کند.

گواهینامه CE انطباقی که سهم بسیار مهمی از گواهینامه های CE صادر شده در ایران را به خود اختصاص داده. تقریبا حدود 95 درصد از گواهینامه های صادر شده CE در ایران از نوع اطباق می باشد که حداقل اعتبار را در وجه بین المللی دارد. تولید کننده با گواهینامه CE انطباق به هیچ عنوان نمی تواند صادرات داشته باشد به اتحادیه اروپا، حتی ممکن است گواهینامه صادر شده اعتبار برای دیگر کشور ها را هم نداشته باشد.

CE استاندارد
فرآیند دریافت گواهینامه CE در ایران:
مراحل دریافت گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE توسط متقاضیان بسیار سوال می شود. ابتدا اینکه باید سطح کلاس خطر محصول مشخص شود و اینکه تولید کننده محصول را به کدام کشور می خواهد صادر نماید. در واقع تولید کننده باید ابتدا هدف از گرفتن گواهینامه CE و کلاس خطر محصول خود را مشخص نماید.

چنانچه گواهینامه CE جهت صادرات به اتحادیه اروپا مورد درخواست متقاضی باشد نحوه اخذ گواهینامه CE به شرح ذیل می باشد.  انتخاب دایرکتیوها یا قوانین مرتبط با حوزه کاربری محصول، تعیین و استخراج روش های آزمون استاندارد های مورد نیاز محصول، بررسی خطرات و انتخاب روش های ارزیابی ریسک برای محصول، رعایت استاندارد ها و مقررات فنی تعریف شده جهت تولید.

 تهیه گزارشات نتایج آزمون و مشخصات محصول شامل تکنیکال فایل، تهیه اظهارنامه تطابق محصول با استاندارد تعریف شده اتحادیه اروپا، انتخاب نهاد صادر کننده گواهی CE با توجه به دایرکتیو محصول، ممیزی توسط ممیز مرجع صدور که در محل بر اساس تکنیکال فایل صورت می پذیرد.فرآیند دریافت گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE در ایران با توجه به نوع کاربری محصولات از دو ماه الی چهار ماه به صورت متغییر زمان بر است.

نشان CE برای چه محصولاتی ضرورت دارد:
اغلب تولید کنندگان محصولات احساس می کنند برای صادرات تمامی محصولات به گواهینامه CE نیاز دارند. در صورتی که مثلا محصولات غذایی جهت صادرات به گواهینامه CE نیاز ندارد. نکته مهم اینکه برخی از محصولات تولید شده که شامل قطعات مختلفی می شوند، می بایست برای تک تک قطعات به کار رفته گواهی CE اخذ شود.

مثال اینکه دستگاه لب تاپ گواهینامه CE ندارد بلکه قطعات به کار رفته در دستگاه لب تاپ هر یک نشان CE جهت صادرات نیاز دارند. ب طور کلی لیست محصولاتی که برایصادرات نیاز به اخذ گواهی CE، نشان CE، استاندارد CE دارند شامل موارد ذیل می باشد.

مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، مواد و تجهیزات کاشتنی در بدن انسان، تجهیزات الکترونیکی، سردکننده ها و یخچال ها، اسباب بازی ها، ماشین آلات صنعتی و الکتریکی، تجهیزات حفاظت شخصی، تجهیزات اندازه گیری غیر اتوماتیک، تجهیزات گازسوز، مواد منفجره غیر نظامی، بالابر ها و مخازن تحت فشار و تجهیزات رادیویی و مخابراتی.به منظور دسترسی کامل به لیست دایرکتیو ها و محصولات به سایت https://ec.europa.eu/ مراجعه کنید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: گواهی CE, نشان CE, استاندارد, نشان CE چیست, شرکت هوداک سیستم فرتاک,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

ISO-IEC 27001 مدیریت امنیت اطلاعات

ISO-IES 27001

ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات، در مورد ایمن نگه داشتن دارایی های اطلاعاتی، سازمان ها می توانند به خانواده ISO / IEC 27000 اعتماد کنند. ISO / IEC 27001 به طور گسترده ای شناخته شده است، و الزاماتی را برای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) فراهم می کند، اگرچه بیش از ده استاندارد در خانواده ISO / IEC 27000 وجود دارد.

استفاده از ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات سازمانها را از هر نوع قادر می سازد تا امنیت دارایی هایی مانند اطلاعات مالی، مالکیت معنوی، مشخصات کارمندان یا اطلاعات سپرده شده توسط اشخاص ثالث را مدیریت کنند.

مقدمه ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات:
با توجه به موضوع امنیت اطلاعات برای سازمان ها به ویژه نگاه سیستماتیک امنیت اطلاعات، همچنین ایجاد چارچوب ها و مکانیزم های قابل قبول برای حوزه مدیریت امنیت اطلاعات، تهیه و تدوین استاندارد از سالیان گذشته در دستور کار مجامع بین الملل و سازمان های ذینفع قرار گرفته است. به صورت خاص در حوزه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) استاندارد های خانواده سازمان جهانی (ISO)، در حال حاضر به عنوان معتبر ترین استاندارد ها  ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات نام برده می شود.مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک برای آشنایی با خانواده استاندارد ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات تدوین و منتشر شده است.

ISO 27001 ( ایزو 27001) استانداردی بین المللی در مورد نحوه مدیریت امنیت اطلاعات است. ایزو 27001 در ابتدا به طور مشترک توسط سازمان استاندارد سازی ایزو (ISO) و کمیسیون بین المللی الکترونیک (IEC) تدوین و در سال 2005 منتشر شد. نسخه جدید استاندارد ایزو 27001 سال 2013 مورد بازنگری قرار گرفت و گواهینامه ایزو 27001 در نسخه جدید 2017 میلادی توسط نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو صادر می گردد.

هدف از تدوین ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات کمک به سازمان ها برای ایجاد امنیت بیشتر در دارایی های اطلاعاتی است که در اختیار دارند. سازمان های IT، انفورماتیک، بانک ها و موسسات اطلاعاتی می توانند گواهینامه ایزو 27001 اخذ نمایند.

تاریخچه ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات:
اولین بار موسسه استاندارد انگلستان (BSI) و با نام BSI 7799 استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات را تدوین نمود. استاندارد ISO 27001 توسط دپارتمان دولتی تجارت و صنعت انگلستان (DTI) نوشته شده و دارای چندین بخش است که به طور جداگانه به آن پرداخته می شود. بخش اول استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات در سال 1995 منتشر و در سال 1998 بازنویسی شد، سپس سال 2000 توسط موسسه استاندارد بین المللی ISO تحت عنوان ISO/IEC 17799  ارائه شد.
استاندارد ایزو 27000 توسط سازمان ایزو در سال 2005 بازنگری شده و بالاخره در زیر گروه استانداردهای امنیتی ISO 27000 قرار گرفت و استاندارد ISO/IEC 27002 بر اساس آن در جولای 2007 عرضه شد.

اجرای بخش دوم ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات:
بخش دوم استاندارد ایزو 27001 توسط کمیته فنی BSI7799 برای اولین بار در سال 1999 با عنوان Information Security Management Systems – Specification with guidance for use ارائه شد. تمرکز بخش دوم بر روی پیاده سازی سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) می باشد. نسخه دوم BS7799-2 در سال 2002 توسط یک مدل جدید به نام PDCA معرفی شد، که رابطه با تضمین کیفیت را ارائه می دهد. ارائه این مدل به استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9000 نزدیک است.

بخش سوم BS 7799 در سال 2005، با موضوع تحلیل و مدیریت مخاطرات منتشر شد. این استاندارد نیز در ردیف ISO/IEC 27001 قرار می گیرد. بر اساس سیاست ها و ساختارهای مدیریت امنیت اطلاعات ارائه شده در دو نسخه مذکور، استاندارد ISO/IEC 27001 در نوامبر سال 2005 منتشر شد.

مروری بر ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات:
مروری بر سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شامل: محرمانگی ( اطمینان در مورد منابع فقط برای افراد مجاز سازمان)، یکپارچه گی (تامین دقت لازم و کامل منابع، داده ها و نحوه پردازش آن ها)، دسترس پذیری (اطمینان از اینکه افراد مجاز در هر زمانی به منابع دسترسی داشته باشند).

ایزو 27001 استانداردی سطح بالا برای سازمان هایی که امنیت اطلاعات آن ها بسیار مهم بوده و ایزو 27001 منابع و دارایی های سازمان را به عنوان سرمایه آن سازمان در نظر می گیرد. هدف سیستم مدیریت امنیت اطلاعات حفاظت از این سرمایه می باشد، تا با این کار بتوان استمرار کسب و کار را تضمین نمود، آسیب پذیری آن را به حداقل برساند و بازگشت سرمایه را به بالا ترین مرز ممکن خود نزدیک نماید.

مزایای ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات:
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مبنایی را برای ایمن سازی سرمایه های سازمانی و روش هایی را برای مدیریت فرآیند امنیت اطلاعات ارایه می نماید. امنیت اطلاعات سازمان ها می تواند نیاز تجارت سازمان را در سه ضلعی محرمانگی، یکپارچه گی و دسترسی پذیری بر طرف سازد.

برخورداری از متالوژی سازمان یافته بین المللی برای مدیریت امنیت اطلاعات، داشتن فرآیند مشخص برای ارزیابی، اجرا و نگهداری همچنین امنیت اطلاعات، برخورداری از مجموعه سیاست ها، استاندارد ها، روال تعیین شده در استاندارد ایزو 27001 جزو مزایای مهم ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات می باشد. در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، بر خلاف سیستمهای سنتی، به منظور تشخیص و جلوگیری از مواجهه با چالشهای امنیتی ، بهترین الگو امنیتی برای سازمان می باشد.

اجزای تشکیل دهنده ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات:
اجزای تشکیل دهنده استاندارد ایزو 27001 دارای کنترل های امنیتی در 11 دامنه بسیار مهم می باشند. سازمان هایی که خواهان پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 27001 هستند باید هر 11 دامنه امنیتی را اجرا نمایند. این 11 دامنه مبنای ارزیابی مخاطرات امنیتی و گسترش امنیت در نظر گرفته می شوند که شامل:
ساختار امنیت اطلاعات، مدیریت سرمایه، امنیت منابع انسانی، امنیت فیزیکی و محیطی، مدیریت ارتباطات و عملیات، کنترل های دسترسی، ایجاد پیاده سازی و نگهداری سیستم های اطلاعاتی، مدیریت بحران امنیت اطلاعات، مدیریت تداوم کسب وکار، تطابق سیسات های امنیتی می باشد.

ممیزی ایزو 27001 عبارت است از نگرش مدیریت شده به ضعف های این نواحی که می تواند به محرمانگی، یکپارچه گی و قابلیت دسترسی سیستم تکنولوژی اطلاعات تاثیر گذار باشد.

خانواده ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات:
خانواده استاندارد های مدیریت امنیت اطلاعات شامل استاندارد های بین المللی زیر می باشد که با عنوان کلی فناوری اطلاعات و تکنیک های امنیتی معرفی می شوند.
ISO / IEC 27000: 2009 سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات – نمای کلی و واژگان، سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات – مرور و لغت نامه، سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات – نیازمندی ها، آئین نامه کاری مدیریت امنیت اطلاعات، راهنمای پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، مدیریت امنیت اطلاعات – سنجش، مدیریت مخاطرات امنیت اطلاعات، نیازمندی های ممیزان و ارائه دهندگان سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات، راهنمای ممیزی سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات، راهنمای مدیریت امنیت اطلاعات برای سازمان های مخابراتی بر مبنای ISO/IEC 27002.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 27001 معتبر:
ISO/IEC 27000 مدیریت امنیت اطلاعات جزو خانواده استاندارد ISO می باشد که نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو، گواهینامه ایزو 27001 با ویرایش 2017 صادر می کنند. متقاضیان اخذ گواهینامه ISO 27001 می توانند توسط گروه مهندسین شرکت هوداک سیستم فرتاک اقدام نمایند جهت پیاده سازی و استقرار استاندارد ایزو 27001. صدور فوری گوهینامه ایزو 27001 جهت حضور در مناقصه توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک کارسازی و گواهینامه ایزو 27001 اخذ می گردد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: ISO, CE, GMP, HSE, ایزو, هوداک سیستم فرتاک, گواهینامه استاندارد, گواهینامه محصول, ISO-IEC 27001,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

  

ایزو 27001
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات استاندارد تدوین شده توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO می باشد. گوهینامه ایزو 27001 برای متقاضیان توسط نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو تحت نظارت انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF صادر می گردد.

ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات چیست، فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 27001 چگونه است، الزامات ISO 27001 چیست، آخرین ویرایش استاندارد ایزو 27001، ISMS 27001 چیست، اخذ فوری گواهینامه ایزو 27001 موضوع مقاله فوق می باشد. بنابراین جهت دریافت گواهینامه ایزو 27001 تا انتها با ما همراه باشید.

رشد روز افزون تغییرات در علوم فناوری درون جامعه به سرعت در حال افزایش است، حرکت رو به جوامع در راستای جامعه اطلاعاتی باعث رشد وسیع خدمات شده است. با توجه به اتفاقات فوق اطلاعات برای یک سازمان بسیار حائز اهمیت می باشد.

اتصالات گسترده بین المللی باعث شده اطلاعات سازمانی به صورت کنترل شده در معرض استفاده همکاران سازمان یا عموم قرار گیرد. بنابراین در مقابل تهدید های اتفاق افتاده باید الزامات پیشگیرانه صحیحی صورت پذیرد. بنابراین استاندارد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط سازمان ISO در خصوص حفاظت از اطلاعات سازمان ها به کمک، سازمان ها آمده.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 27001 توسط ما:
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مزایای بسیاری برای یک سازمان دارد. پذیرش استاندارد امنیت اطلاعات، اطمینان یافتن از امنیت بخشی از فرهنگ شرکت و اطمینان از مقاومت در برابر تهدیدات سایبری است. ISO 27001 اطمینان حاصل می کند که رویه هایی برای محافظت از امنیت اطلاعات به حداقل رساندن تهدیدات انجام می شود.

مهمترین مزیت اخذ گواهینامه ایزو 27001 این است که، مدیران سازمان حداقل ریسک را دارند جهت درز اطلاعات شرکت به خارج از سازمان. یک رویکرد موثر و کارآمد برای تأمین نیازهای اولیه، یعنی جلب رضایت همه طرفها، مدیریت ریسک سایبری و بهبود بلوغ کلی امنیت.
گواهینامه ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط سازمان های IT همچنین شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتری تقاضا می شود. متقاضیان برای بهبد عملکرد سیستم خود یا حضور در مناقصات به گواهینامه ایزو 27001 نیاز پیدا می کنند. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از خرید از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید.
مزایای اخذ گواهینامه ایزو 27001 از شرکت هوداک سیستم فرتاک شامل: پیاده سازی رایگان، مشاوره تلفنی و حضوری، سرعت در کارسازی و صدور گواهینامه ایزو 27001 و پرداخت کمترین هزینه جهت صدور گواهینامه ایزو 27001 می باشد.

ایزو 27001 چیست:
ISO/IEC 27001 جزو خانواده استاندارد ایزو 27000  استاندارد سیستم مدیریت امنیات اطلاعات (ISMS) می باشد. ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سال 2005 توسط سازمان بین المللی استاندارد ایزو همچنین کمیسیون بین المللی برق تدوین و منتشر شد.

نام کامل ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات تکنولوژی اطلاعاتی، تکنیک های امنیتی، سیستم مدیریت امنیت اطلاعاتی و نیازمندی ها می باشد. متن استاندارد ایزو 27001 دو نوبت توسط سازمان بین المللی ایزو در سال 2013 میلادی و 2017 میلادی ویرایش شده. بنابراین آخرین ویرایش استاندارد ایزو 27001 مربوط به سال 2017 میلادی می باشد.

ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سال 1995 برای اولین بار توسط کمیته فنی BSI Group تحت عنوان BS 7799 تاسیس شد. استاندارد BS 7799 توسط سازمان صنعت تجارت انگلیس نوشته شده که شامل چندین بخش همانند تجربیات مدیریت امنیت اطلاعات می باشد.

استاندارد BS7799 سال 2000 میلادی توسط سازمان بین المللی ISO مورد بازبینی قرار گرفت و در ابتدا با عنوان ISO/IEC17799  مورد مطالعه قرار گرفت. ISO/IEC17799 در ژوئن 2005 مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت سال 2007 میلادی با عنوان ISO/IEC 27001:2007 منتشر شد. آخرین ویرایش استاندارد مربوط به سال 2017 میلادی می باشد.

چرا گواهینامه ISO 27001 ضروری است:
ایزو 27001 استاندارد بین المللی است که چارچوبی را برای سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) فراهم می کند. ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن اطلاعات و همچنین انطباق قانونی را ارائه دهد.

گواهینامه ISO 27001 برای محافظت از مهمترین دارایی های شما مانند اطلاعات کارمندان و مشتری ها، تصویر برند و سایر اطلاعات خصوصی ضروری است. استاندارد ISO27001  شامل یک رویکرد مبتنی بر فرآیند برای شروع، پیاده سازی، بهره برداری و نگهداری ISMS شماست. اجرای ISO 27001 پاسخی ایده آل به مشتری و الزامات قانونی همانند تهدیدات امنیتی بالقوه می باشد.

چرا ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، استاندارد بین المللی استاندارد (ISO) بهترین پاسخ را برای این موضوع دارد. ISO با ایده پاسخ به این سوال اساسی تاسیس شد: بهترین روش برای انجام این کار چیست؟

پیروی از یک روش استاندارد برای انجام کارها (در مورد الزامات استاندارد ایزو 27001، رفع تهدیدها و کاهش خطرات ناشی از حملات سایبری) به این معنی است که مشتریان، مصرف کنندگان و تنظیم کنندگان این اطمینان را دارند که شما یک رویکرد پذیرفته شده و آزمایش شده برای مقابله با خطرات سایبری را در پیش می گیرید.

چرا شرکت ها گواهینامه ایزو 27001 می گیرند:
اقدامات کنترل مناسبی را برای محافظت از اطلاعات محرمانه و ممتاز انجام می دهند. بهترین روشهای بین المللی را برای کاهش تهدیدات سایبری دنبال می کنید و برای پاسخگویی به حملات سایبری فرآیندهای مدیریت و واکنش به حوادث سایبری را دارید.

یک فرایند مدیریت ریسک اطلاعات رسمی و یک سیستم عامل عملکرد خطرناک امنیت اطلاعات یا ISMS ایجاد کرده اید. ISMS یک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت اطلاعات شرکت است تا امنیت آن حفظ شود. ISMS باید: افراد، فرایندها و سیستم های IT را در نظر بگیرید.

صدور گواهینامه برای اکثر سازمان ها الزامی نیست. با این حال، یک گواهینامه نشان می دهد که سازمان شما به طور رسمی اهداف الزامات صدور گواهینامه را برآورده کرده است. به عنوان بخشی از روش صدور گواهینامه ISO 27001، یک ارگان خارجی ادعای شما را ارزیابی می کند تا اطمینان حاصل کند که آنچه را که ادعا می کنید انجام می دهید.

ISO 27001 هر ساله نیاز به بررسی مجدد گواهینامه دارد (که به آن ممیزی داخلی نیز گفته می شود)، که اطمینان حاصل می کند از امنیت اطلاعات و الزامات انطباق خود پیروی می کنید. مشتریان ما در کنترل خطرات و کنترل های موجود خود برای حفاظت از دارایی از این خطرات، مزایای قابل توجهی دیده اند.

مزایای پیاده سازی ISMS چیست:
ایجاد یک بنیاد مستحکم برای انطباق با مقررات ملی و بین المللی موجود و آینده (به عنوان مثال GDPR اتحادیه اروپا).  به این ترتیب، احتمالاً  جلوگیری از مجازات های نظارتی پرهزینه و ضررهای مالی.

افزایش بلوغ کلی امنیت تجارت شما. اطمینان از مشتریان و تنظیم کنندگان این امر که خطرات مربوط به امنیت سایبری را جدی می گیرد.

محافظت و ارتقا brand شهرت برند خود. برآورده ساختن الزامات حسابرسی توسط تیم های داخلی، مشتریان و یا تنظیم کنندگان. احتمالاً پس انداز مالی در دراز مدت (کاهش هزینه های مربوط به حوادث فناوری، جریمه های نظارتی و عدم رعایت موارد).

ISMS مجموعه ای از سیاست ها و رویه ها برای مدیریت امنیت اطلاعات سازمان ها است. ISMS شامل امنیت فیزیکی، خطرات مرتبط با افراد است. کارمندان، منابع، فرایندها و فناوری. یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات می تواند در یک منطقه خاص از تجارت یا کل سازمان اعمال شود.

 اجرای ISMS در داخل سازمان به این معنی است که شرکت شما رویه های امنیت اطلاعات را جدی می گیرد. این اجازه می دهد تا استراتژی امنیتی شما به طور کارآمد مدیریت شود تا کمتر حوادث سایبری رخ دهد. دامنه ISO 27001 همچنین می تواند در طول جنبه های دیگر یک تجارت برای تقویت امنیت اطلاعات گسترش یافته و اجرا شود.

نهاد صادر کننده گواهینامه ISO 27001:
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط نهاد صادر کننده گواهی نامه ایزو به نام اختصاری CB صادر می گردد. در مورد نهاد صادر کننده . اعتبار سنجی نهاد صادر کننده گواهی نامه ایزو در مقالات همین سایت مطالب جامعی مکتوب شده. لذا مجددا اعلام می شود که CB می بایست تحت نظارت و ممیزی سازمان بالادستی به نام اختصاری AB فعالیت، تایید گردد.

متقاضیان برای دریافت گواهینامه ایزو 27001 باید ابتدا استراتژی مشخصی طرح ریزی کنند. اینکه برای چه هدفی نیاز به دریافت گواهینامه ISO 27001 دارند، و آیا مدیران مجموعه آمادگی برای پیاده سازی الزامات ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را دارند.

اجرای دقیق مراحل پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات باعث می شود، سازمان متقاضی مراحل بازرسی را به طور کامل طی نماید. بنابراین در مدت زمان کوتاهتری موفق به اخذ گواهینامه ایزو 27001 می شود.

نهاد هایی هستند که به صورت خصوصی و بدون نیاز به ممیزی و مستند سازی اقدام به صدور گواهینامه ایزو 27001 فوری می کنند. معمولا شرکت ها برای حضور در مناقصه بدون هیچ گونه مستنداتی توسط CB های خصوصی، اقدام به گرفتن گواهینامه ایزو 27001 از مراجع خصوصی می کنند. نکته بسیار مهم اینکه گواهینامه ایزو صادر شده توسط مراجع خصوصی اعتبار بین المللی ندارد.

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 27001:
مدت زمان اخذ گواهینامه ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات کاملا بستگی به اهداف در نظر گرفته شده سازمانی دارد. کمی با خود منطقی باشیم، هدف از گرفتن گواهینامه ایزو 27001 چیست. آیا می خواهید امتیاز کامل برای حضور در مناقصه بدست آورید. یا اینکه می خواهید امنیت اطلاعات و شبکه خود را برای ارتقاء فرآیند های سازمانی خود افزایش دهید.

چنانچه صرفا جهت برندینگ، تبلیغات، یا حضور در مناقصه و یا بدست آوردن تمامی امتیازات در اعتبار سنجی سالیانه سازمان ها اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 27001 می کنید، ما در کنار شما هستیم که با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاهی گواهینامه ایزو اخذ نمایید.

تمامی مستندات و هر آنچه نیاز دارید تا به همراه گواهی نامه ایزو 27001 به کارفرما ارائه دهید در همین سایت قسمت دانلود مستندات قابل دسترسی می باشد. بنابراین برای اخذ گواهی نامه ISO 27001 با حداقل هزینه و بهترین مزایا شرکت مهندسین هوداک سیستم فرتاک در کنار شما است.

اگر خواهان اخذ گواهی نامه ISO 27001  هستید تا فرآیند های خود را اصلاح نمایید، پس نیاز به یک مشاور ایزو دارید. استراتژی تعبین شده و اهداف سازمانی مهمترین فاکتور در مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 27001 است. بنابراین برای اخذ گواهینامه ISO 27001 معتبر باید ابتدا اقدام به استقرار الزامات ایزو 27001 نمایید. مدت زمان اخذ گواهی نامه ایزو بستگی به اهداف تعیین شده سازمان دارد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: ایزو 27001 چیست, ایزو, iso, iso27001, iso 27000,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه ایزو 22000

  

گاهینامه ایزو 22000​گواهینامه ایزو 22000 الزامات مربوط به سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را تعیین کرده و می تواند به آن گواهی دهد. این نقشه کاری را نشان می دهد که یک سازمان برای نشان دادن توانایی خود در کنترل خطرات ایمنی غذا برای اطمینان از ایمن بودن غذا باید انجام دهد.

اندازه سازمان ها یا محصول آنها هر اندازه باشد، همه تولیدکنندگان مواد غذایی وظیفه دارند ایمنی محصولات خود و رفاه مصرف کنندگان خود را مدیریت کنند. به همین دلیل استاندارد ایمنی مواد غذایی Fssc 22000 توسط سازمان بین المللی ISO تدوین و منتشر شد.

مقاله گواهینامه ایزو 22000 توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک تهیه شده و متقاضیان اخذ گواهی نامه ایزو 22000 جهت صادرات مواد غذایی با مطالعه مقاله می توانند، نهاد صادر کننده معتبر گواهینامه ایزو 22000 را شناسایی کنند

ایزو 22000 مدیریت ایمنی مواد غذایی:
عواقب غذای بی خطر می تواند جدی باشد بنابراین سازمان ISO استانداردهای مدیریت ایمنی غذایی را همزمان با سایر استانداردهای مدیریت ISO، مانند ایزو 9001 تدوین و منتشر نمود. ISO 22000  به سازمانها کمک می کند تا خطرات ایمنی مواد غذایی را شناسایی و کنترل کنند.

اخذ گواهینامه ایزو 22000 به زنجیره تامین کمک می کند تا مصرف کننده اطمینان خاطر داشته باشد، بلحاظ ایمنی مواد غذایی مصرفی جهت خرید. بنابراین داشتن گواهی نامه ISO 22000 برای تمامی تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات غذایی الزامی می باشد.

از آنجا که خطرات ایمنی غذایی می تواند در هر مرحله از زنجیره غذایی رخ دهد، ضروری است که کنترل کافی در این زمینه صورت گیرد. بنابراین ، تلاش مشترک همه طرفین از طریق زنجیره غذایی مورد نیاز است.

ISO 22000 چیست؟
ISO 22000 یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی است که می تواند برای هر سازمانی در زنجیره غذایی، مزرعه تا چنگال اعمال شود. دریافت گواهینامه ISO 22000 به شرکت اجازه می دهد تا به مشتریان خود نشان دهد که سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی در اختیار دارند.

داشتن گواهی نامه ایزو 22000 اطمینان مشتری را نسبت به محصول فراهم می کند. این امر از آنجا که مشتری ها به غذای بی خطر و محصولات غذایی نیاز دارند تا موادی که از تأمین کنندگان آنها بدست آمده ایمن باشند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

موثر ترین سیستم ایمنی غذا در چارچوب یک سیستم مدیریت ساختار یافته ایجاد و به روز می شوند، سپس در فعالیت های مدیریتی کل سازمان گنجانده می شوند. لذا ایزو 22000 حداکثر سود را برای سازمان و مصرف کنندگان به وجود می آورد.

درباره ایزو 22000:
سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) صدور گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000 را توسعه داد. ISO و کشورهای عضو آن از رویکرد سیستم مدیریت کیفیت استفاده کردند و آن را متناسب با ایمنی مواد غذایی با استفاده از اصول  HACCP تدوین و منتشر کردند.

ایزو 22000 سال 2005 میلادی توسط کمیته فنی ایزو تصویب و جهت استفاده متقاضیان منتشر شد. در سال 2018 میلادی سازمان ایزو استاندارد ایزو 22000 را ویرایش نمود. سپس نهاد های صادر کننده گواهینامه،  گواهینامه ایزو 22000 را با ویرایش 2018 صادر می کنند.

ایزو 22000 را می توان مستقل از سایر استانداردهای سیستم مدیریت یا با نیازهای سیستم مدیریت موجود ادغام کرد. معمولا گواهینامه ایزو 22000 همزمان با گواهینامه ایزو 9001 توسط متقاضیان اخذ می گردد. لذا پیشنهاد می شود جهت صرفه جویی در هزینه ها، انجام شود.

چرا ایزو 22000:
شناخت نقش و موقعیت سازمان در داخل زنجیره غذایی برای اطمینان از برقراری ارتباط موثر و تعاملی در سراسر زنجیره به منظور ارائه محصولات غذایی بی خطر به مصرف کننده نهایی ضروری است، بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 22000 برای سازمان های تولید کننده یا بسته بندی مواد غذایی ضرورت پیدا می کند

استاندارد بین المللی ISO 22000 الزامات مورد نیاز برای سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را شامل می شود که شامل عناصر زیر است:

ارتباطات تعاملی

مدیریت سیستم

برنامه های پیش نیاز

اصول HACCP
با توجه به اینکه گواهینامه ایزو 22000 ایمن بودن مواد غذایی را برای مصرف کننده اطمینان می دهد، بنابراین داشتن گواهی نامه ایزو 22000 برای صادرات الزامی می باشد. با توجه به مباحث ایمنی مواد غذایی جهت صادرات محصول به ایزو 22000 نیاز دارید.

مزایای استاندارد ایزو 22000 نسبت به HACCP:
استاندارد ایزو 22000 اصول سیستم تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی (HACCP) و مراحل کاربردی را که توسط کمیسیون Codex Alimentarius تهیه شده ادغام می کند. با استفاده از الزامات قابل کنترل، برنامه HACCP را با برنامه های پیش نیاز ترکیب می کند.

تجزیه و تحلیل خطر کلید یک سیستم مدیریت ایمنی غذایی موثر است، زیرا انجام تجزیه و تحلیل خطر به سازماندهی دانش مورد نیاز برای ایجاد ترکیبی موثر از اقدامات کنترل کمک می کند. ISO 22000 ایجاب می کند که کلیه خطرات احتمالی پیش بینی شده در زنجیره غذایی از جمله خطرات مربوط به نوع فرآیند و امکانات مورد استفاده شناسایی و ارزیابی شود.

بنابراین ابزارهایی را برای تعیین و مستندسازی فراهم می کند که چرا برخی از خطرات شناسایی شده باید توسط یک سازمان خاص کنترل شوند و چرا دیگران نیازی به آن ندارند. استاندارد HACCP ریسک ها را شناسایی می کند منتها ایزو 22000 ریسک ها را کنترل می کند.

خانواده استاندارد ایزو 22000:
ISO / TS 22002 برنامه های پیش نیاز در مورد ایمنی مواد غذایی شامل شش قسمت تولید مواد غذایی، پذیرایی، کشاورزی، تولید بسته بندی مواد غذایی و قسمت 6 تولید خوراک خوراک دام می باشد. استاندارد ایزو 22003 گواهینامه حسابرسی برای نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 22000 می باشد.

ISO 22005  قابلیت ردیابی در زنجیره خوراک و مواد غذایی، اصول کلی و الزامات اساسی برای طراحی و اجرای سیستم می باشد. ISO 22006  سیستم های مدیریت کیفیت، راهنمای استفاده از ISO 9002: 2000 برای تولید محصولات زراعی.

ISO 22000 همچنین به عنوان پایه ای برای برنامه صدور گواهینامه سیستم های ایمنی غذا (FSSC) FSSC 22000 مورد استفاده قرار می گیرد. FSSC 22000 یک طرح جهانی برای تأمین امنیت غذایی (GFSI) است. لذا گواهینامه FSSC 22000 با گواهینامه ISO 22000 متفاوت می باشد.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 22000:
صدور گواهینامه ایزو 22000 توسط CB های مورد تایید سازمان استاندارد کشور ها انجام می شود. مرجع صدور گواهی نامه ایزو 22000 باید بر مبنای گواهینامه 22003 توسط یک سازمان بالادستی تایید شده باشد. در نهایت اینکه CB می بایست مورد تایید انجمن IAF قرار گیرد.

در مورد نهاد های صدور گواهینامه ایزو معتبر قبلا از طریق همین سایت و سایت های مشابه توضیحات تکمیلی مکتوب شده. نکته ضروری اینکه چنانچه صادر کننده محصولات غذایی قصد ورود به بازار های بین المللی را دارد، حتما باید گواهینامه ایزو 22000 معتبر اخذ نماید.

متقاضیان اخذ گواهی نامه ایزو 22000 یا گواهینامه ایزو مواد غذایی همانند HACCP، GFSI، IFS FOOD، BRC یا گواهینامه FSSC 22000 می توانند جهت مشاوره و دریافت گواهینامه با حداقل قیمت و در کمترین زمان ممکن با شرکت هوداک سیستم فرتاک در ارتباط باشند.

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 22000:
در مورد فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 22000 به طور کامل در ستون کناری مقاله (فرآیند اخذ گواهینامه ایزو 22000) توضیحات کامل داده شده. منتها به صورت اختصار، متقاضیان جهت دریافت گواهینامه ایزو 22000 باید طی هشت قدم مشخص شده اقدام نمایند.

ارزیابی ریسک ها در ایمنی مواد غذایی بر مبنای استاندارد HACCP، برطرف کردن ریسک ها و روش اجرایی جهت جلوگیری از به وجود آمدن ریسک ها، پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 22000، مستند سازی اقدامات، ممیزی داخلی توسط مشاور ایزو، انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو، حسابرسی توسط ممیز نهاد صادر کننده و در نهایت صدور گواهینامه ایزو 22000.

متقاضیان می توانند راه ذکر شده را در پیش گیرند جهت اخذ گواهی نامه ایزو که مسلما زمان بر می باشد، متقاضیانی که درخواست اخذ فوری گواهینامه ایزو 22000 را دارند با شرکت ارتباط برقرار نمایند.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: ISO, CE, GMP, گواهینامه های بین المللی, گواهینامه ایزو 22000,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

گواهینامه ایزو 45001

ISO 45001
گواهینامه ایزو 45001 جزو برخی از معروفترین و پرکاربرد ترین استاندارد های اخذ شده توسط سازمان ها همچنین شرکت ها در داخل ایران و سطح بین الملل می باشد. OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY (سلامت و ایمنی شغلی) برای سازمان هایی که جدی در مورد بهبود ایمنی کارکنان، کاهش خطرات محل کار و ایجاد شرایط کار بهتر و ایمن تر فعال هستند ، ISO 45001 پیشنهاد می شود.

براساس گزارش سازمان بین المللی کار، هر روز بیش از سه میلیون نفر در اثر حوادث ناشی از کار یا بیماری می میرند. به همین دلیل یک کمیته ISO متشکل از متخصصان ایمنی و بهداشت شغلی تلاش می کند تا یک استاندارد بین المللی را با توانایی نجات تقریباً سه میلیون نفر در سال تهیه کند.

ایزو 45001 که به روش مشابه سایر سیستم های مدیریت ISO ساخته شده است، برای شرکت های اخذ کننده استاندارد هایی مانند ISO 14001 یا ISO 9001 آشنا خواهد بود. ISO 45001 بر اساس موفقیت استانداردهای بین المللی قبلی در این زمینه مانند OHSAS 18001، تدوین و توسط سازمان ایزو منتشر شده است.

گواهینامه ایزو 45001، همه آنچه لازم است بدانید:
ایزو 45001 یک نقطه عطف است! ISO 45001، سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی همچنین الزامات برای استفاده، به عنوان اولین استاندارد بین المللی در جهان با بهداشت و ایمنی در کار می باشد. ایزو 45001 چارچوب مشخصی را برای همه سازمان هایی که مایل به بهبود عملکرد OH&S خود هستند، ارائه می دهد. استاندارد ایزو 45001 که در راس مدیریت عالی یک سازمان قرار گرفته است، ایجاد یک محل کار امن و سالم برای کارمندان و بازدیدکنندگان است.

برای دستیابی گواهینامه ایزو 45001، کنترل کلیه عواملی که ممکن است منجر به بیماری، جراحت و در موارد شدید مرگ شوند، از طریق پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 45001 و بررسی وضعیت جسمی، روحی و شناختی یک فرد بسیار مهم است. بنابراین ISO 45001 همه این جنبه ها را پوشش می دهد.

در حالی که ISO 45001 از OHSAS 18001 استفاده می کند و در سال 2018 میلادی توسط کمیته فنی ایزو جایگزین استاندارد اوهساس 18001 شد، منتها اغلب موارد و دستورالعمل ها بر مبنای استاندارد ایزو 9001، ایزو 14001 و اوهساس 18001 بنا شده است.

ISO 45001
تفاوت عمده بین OHSAS 18001 و ISO 45001 چیست:
تفاوت های زیادی وجود دارد، اما تغییر اصلی این است که ISO 45001 بر تعامل بین یک سازمان و محیط کسب و کار آن متمرکز است در حالی که OHSAS 18001 بر مدیریت خطرات OH&S و سایر مسائل داخلی متمرکز بود. اما استانداردهای ایزو 45001 و اوهساس 18001 از بسیاری جهات دیگر نیز متفاوت هستند:

ISO 45001 مبتنی بر فرآیند است، OHSAS 18001 مبتنی بر روش است.

ISO 45001 در تمام بندها پویا است، OHSAS 18001 چنین نیست.

ISO 45001 ریسک و فرصت ها را در نظر می گیرد، OHSAS 18001 منحصراً با ریسک سروکار دارد.

ایزو 45001 شامل دیدگاه های علاقه مندان است، OHSAS 18001 چنین نیست.

این نکات نشان دهنده یک تغییر قابل توجه در نحوه درک مدیریت بهداشت و ایمنی است. OH&S دیگر به عنوان مستقل تلقی نمی شود، بلکه باید از منظر اداره یک سازمان سالم و پایدار به آن نگاه کرد. همانطور که گفته شد، اگرچه این دو استاندارد از نظر رویکرد متفاوت هستند منتها در حال حاضر سازمان ها می بایست گواهینامه ایزو 45001 اخذ نمایند.

ISO 45001، استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی:
ISO 45001 استاندارد بین المللی بهداشت و ایمنی شغلی جهان است که برای محافظت از کارمندان و بازدید کنندگان در برابر حوادث و بیماری های مربوط به کار صادر شده است. گواهینامه ایزو 45001 برای کاهش هرگونه عواملی که می تواند صدمات جبران ناپذیری به کارمندان و مشاغل وارد کند، ایجاد شد.

تدوین استاندارد ایزو 45001 حاصل نتیجه تلاش فراوان کمیته ای از کارشناسان مدیریت ایمنی و بهداشت است که تعدادی از رویکردهای دیگر مدیریت سیستم،  از جمله ایزو 9001 و ایزو 14001 را از نزدیک بررسی کرده است. علاوه بر این، ایزو 45001 برای گرفتن سایر بهداشت شغلی موجود نیز طراحی شده است.

هدف نهایی استاندارد اخذ گواهینامه ایزو 45001  این است که به مشاغل کمک کند تا یک محیط کار سالم و ایمن را برای کارمندان خود و هر کس دیگری که از محل کار بازدید می کند فراهم کند. این هدف را می توان با کنترل عواملی که به طور بالقوه منجر به آسیب، بیماری و (در شرایط شدید) حتی مرگ می شود، به دست آورد. در نتیجه، ISO 45001 درگیر کاهش هرگونه عواملی است که مضر است و سلامت جسمی و یا روانی کارگران را تهدید می کند.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو 45001:
مراحل اخذ گواهینامه ایزو 45001 به طور کلی به 8 بند تقسیم می شود. ابتدا آموزش مدیر عامل مجموعه و آموزش مسئول ایمنی مجموعه، مرحله دوم تجزیه و تحلیل شکاف ایمنی بر مبنای OHSAS، مرحله سوم طرح ریزی اولیه بابت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 45001. مرحله چهارم آموزش همکاران سازمان بابت درک استاندارد. مرحله پنجم ممیزی داخلی و بهبود فرآیندها، مرحله ششم انتخاب نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 45001. مرحله هفتم بازرسی توسط ممیز نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو و در آخر صدور گواهینامه ایزو 45001.

نکته مهم اینکه، آیا واقعا تمامی سازمان ها و شرکت ها برای اخذ گواهینامه ایزو 45001 راه پیش رو را طی کرده اند. معمولا گواهینامه های ایزو در ایران به صورت رابطه ای صادر می شود و سازمان ها برای اخذ گواهینامه ها راه های اصولی را دور می زنند تا در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن بتوانند گواهینامه ایزو را دریافت کنند.

شرکت فنی مهندسی هوداک سیستم فرتاک به عنوان شرکت مشاور و کارسازی صدور گواهینامه ایزو 45001 در کنار متقاضیان می باشد تا با کمترین هزینه موفق به دریافت گواهینامه ایزو شوند.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 45001:
نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 45001 اختصارا CB (بدنه صدور) نامیده می شود. CB های بیشماری در ایران به عناوین مختلفی اقدام به صدور گواهینامه ایزو 45001 می کنند که، اغلب معتبر نیستند. اعتبار سنجی گواهینامه ایزو توسط نهادی به نام مرکز اعتبار سنجی بین المللی IAF مشخص می شود.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو باید توسط یک سازمان بالادستی به نام اختصاری AB تایید گردد و مهمتر اینکه AB باید توسط IAF اعتبار سنجی شده باشد. اغلب گواهی نامه های ایزو صادر شده در ایران توسط مجموعه هایی تولید می شود که به نام CB های خصوصی شناخته می شوند. مراکز فوق بر اساس اصطلاحا یک اپلیکیشن فرم یا برگه درخواست اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند.

شرکت هایی که مخصوصا برای حضور در مناقصه فورس زمانی دارند توسط نهاد های خصوصی صادر کننده گوهینامه ایزو، اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 45001 می کنند. بنابراین گواهینامه صادر شده حداقل اعتبار را داشته حتی ممکن است سازمان برگزار کننده مناقصه مدرک را تایید نکند. در مورد اعتبار سنجی گواهینامه ایزو قبل از گرفتن گواهینامه با ما در تماس باشید.

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 45001:
مدت زمان اخذ گواهی نامه ایزو 45001 بستگی به استراتژی تعریف شده سازمان برای گرفتن گواهینامه ایزو همچنین هدف از اخذ گواهی نامه ایزو داشته. مجموعه هایی هستند که صرفا نیاز به گواهینامه ایزو دارند برای اینکه در مناقصه شرکت کنند یا اینکه برای مباحث برندینگ یا تبلیغاتی استفاده کنند. لذا در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل هزینه می توانند گواهینامه ایزو بگیرند.

برخی سازمان ها جهت افزایش سطح ایمنی سازمانی یا کارگاهی اقدام به پیاده سازی می کنند، بحث پیاده سازی بستگی به خواسته متقاضی، تعداد نفرات درگیر و سطح پیاده سازی داشته. مسلما سازمان هایی که برای گرفتن ایزو 45001 نیاز به پیاده سازی دارند مدت زمان بیشتری درگیر اخذ گواهینامه ISO 45001 هستند.

سازمان ها و مجموعه هایی که دنبال پیاده سازی واقعی الزامات استاندارد ایزو 45001 هستند باید بر اساس 8 اصل نامبرده شده در بالا اقدام کنند. مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو 45001 برای سازمان های فوق ممکن است تا یک سال هم زمان بر باشد. شرکت ها می توانند برای پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 45001 از مشاوره رایگان شرکت هوداک سیستم فرتاک استفاده کنند.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 45001 از هوداک سیستم فرتاک:
گواهینامه ایزو 45001 جزو یکی از مهم ترین استاندارد ها که چنانچه به صورت همزمان مجموعه ای گواهینامه ایزو 9001 و گواهینامه ایزو 14001 را اخذ نماید، اصطلاحا سیستم مدیریت یکپارچه را پیاده سازی نموده موفق به اخذ گواهینامه IMS می گردد.

شرکت هوداک سیستم فرتاک نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو نیست بلکه، مشاور پیاده سازی و کارساز استاندارد ایزو می باشد. بنابراین متقاضی گواهینامه ISO 45001 می تواند از مشاوره شرکت استفاده نماید تا با توجه به اهداف سازمانی بهترین نهاد را برای اخذ گواهینامه انتخاب نماید.

مشاوره رایگان، اخذ گواهینامه ایزو در کمترین زمان، پرداخت هزینه ارزان با توجه به نوع اعتبار گواهینامه ایزو و پیاده سازی رایگان جزو مهمترین مزیت های اخذ گواهی نامه ایزو از هوداک سیستم فرتاک است.

متقاضیان اخذ گواهی نامه ISO 45001 می توانند ابتدا از مشاوره رایگان شرکت استفاده کنند تا بر مبنای نوع نیاز خود، توسط شرکت نهاد صادر کننده ایزو معرفی شود.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: رتبه انفورماتیک, ایزو, گواهینامه محصول, ISO, ISO 9001,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

اخذ گواهینامه ایزو 14001

  

گواهینامه ISO 14001

اخذ گواهینامه ایزو 14001، چگونه می توانم گواهینامه ISO 14001 دریافت کنم؟ فرآیند چگونگی دریافت گواهینامه ISO 14001 شامل طراحی و اجرای EMS است، که از بهترین روش های ISO برای سیستم مدیریت محیط زیست (EMS) پیروی می کند. راه اندازی و پیاده سازی الزامات برای اخذ گواهینامه ایزو 14001  نیاز مبرم دارد به داشتن حسابرس معتبر ISO برای انجام یک ممیزی کامل از استاندارد ایزو 14001.

اخذ گواهینامه ایزو 14001 مورد نیاز شرکت ها و سازمان هایی  از هر نوع که به ابزارهای عملی برای مدیریت مسئولیت های زیست محیطی خود نیاز دارند، خانواده ISO 14000 وجود دارد. استاندارد ایزو 14001 در مورد سیستم مدیریت زیست محیط توسط سازمان استاندارد سازی بین المللی ایزو بیان شده است.

گواهینامه ایزو 14001 جزو خانواده استاندارد ISO 14000 می باشد و توسط نهاد های صادر کننده استاندارد ایزو قابلیت صدور دارد. طی مقاله فوق در مورد استاندارد ایزو 14001 و فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 14001 بحث و بررسی می شود.

سیستم مدیریت چیست؟
سیستم مدیریت، روشی است که در آن سازمان برای دستیابی به اهداف خود ، قسمتهای مرتبط به کار خود را مدیریت می کند. این اهداف می توانند به موضوعات مختلفی از جمله کیفیت محصول یا خدمات، کارایی عملیاتی، عملکرد محیطی، بهداشت و ایمنی در محل کار و موارد دیگر مربوط شوند.

سطح پیچیدگی سیستم به زمینه خاص هر سازمان بستگی خواهد داشت. برای برخی از سازمان ها ، به ویژه سازمان های کوچک تر ، این ممکن است به معنای داشتن رهبری قوی از طرف صاحب تجارت ، ارائه تعریف مشخصی از آنچه از هر کارمند جداگانه انتظار می رود و چگونگی کمک آنها به اهداف کلی سازمان، بدون نیاز به مستندات گسترده ایجاد گردد. مشاغل پیچیده تری که به عنوان مثال در بخشهایی کاملاً نظارتی فعالیت می کنند، برای انجام تعهدات قانونی و دستیابی به اهداف سازمانی خود ممکن است به اسناد و کنترلهای گسترده نیاز داشته باشند.

استاندارد های تدوین شده سازمان ایزو تماما الزامات مدیریتی جهت بهبود فریند های سازمان ها را بیان می کند. اگر این مقاله را می خوانید ، به این معنی است که شما علاقه مندید یاد بگیرید چگونه اقدام کنید برای اخذ گواهینامه ایزو 14001 و هزینه گواهینامه ISO 14001 را مدیریت کنید.

گواهینامه ISO 14001
گواهینامه ISO 14001 چیست و چگونه می توان برای آن آماده شد؟
ISO 14001 هنگامی که صحبت از مشاغل تعهد به مدیریت محیط زیست می شود، استاندارد طلا در نظر گرفته می شود. ISO 14001 که توسط متخصصان سازمان بین المللی استاندارد تهیه شده است، زمینه کار برای یک سیستم مدیریت محیط زیست (EMS) موثر را فراهم می کند. برخی از سبزترین مشاغل جهان گواهینامه ISO خود را بعنوان بخشی از موفقیت های پایداری خود تبلیغ می کنند و یا تجارت خود را فقط با سایر تأمین کنندگان مجاز ISO 14001 انجام می دهند.

روند صدور گواهینامه ISO می تواند یک فرآیند دشوار باشد. این که آیا شما در حال آماده سازی برای اولین حسابرسی خود برای ISO 14001 هستید، یا اینکه به سادگی آماده می شوید تا آخرین ویرایش استاندارد ایزو 14001 را دریافت کنید، نزدیک شدن اخذ گواهینامه ISO 14001 برای برخی سازمان ها کار سختی به نظر می رسد. هدف از این مقاله ترویج استفاده از ISO و همچنین اطلاع رسانی و آموزش، توصیف مشکلات مختلف احتمالی است که ممکن است هنگام مطالعه برای دریافت گواهینامه ISO با آن روبرو شود.

متقاضیان جهت اخذ گواهینامه ایزو 14001 برای مناقصات با توجه به فورس بودن زمان می توانند توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک اقدام به اخذ فوری گواهینامه ایزو 14001 نمایند.

چگونه می توانم گواهینامه ISO 14001 دریافت کنم؟
فرآیند چگونگی دریافت گواهینامه ISO 14001 شامل طراحی و اجرای EMS است که از بهترین روش های ISO برای سیستم مدیریت محیط زیست (EMS) پیروی می کند. راه اندازی و پیاده سازی الزامات ایزو 14001 و معرفی مرجع صادر کننده معتبر برای صدور گواهینامه ایزو 14001 می تواند فرآیند صدور گواهینامه را برای سازمان ها تسهیل نماید. این حسابرسی مستندات گسترده ای نیاز دارد و حسابرس ممکن است توصیه هایی داشته باشد که باید قبل از دریافت گواهینامه ISO 14001 رعایت شود.

مدت زمان متوسطی که برای طراحی، اجرا و صدور گواهینامه ISO 14001 لازم است، بسته به اندازه و پیچیدگی سازمان از 1 ماه تا 6 ماه طول می کشد. بنابراین ضروری است که مشاور ایزو قابل اطمینان برای راهنمایی و ثبت هر مرحله از فرآیند وجود داشته باشد.

یک سیستم مانیتورینگ خطاهای انسانی را به شدت کاهش می دهد، لذا یک پایگاه داده مرکزی فراهم می کند تا تمام اسناد و مدارک (رویه ها ، کتابچه های راهنما ، برنامه های اضطراری ، چک لیست ها ، سوابق و …) را جمع آوری و ثبت می کند. یک سیستم نظارت می تواند به همه این جنبه ها کمک کند، همچنین یک چرخش سریع در تولید اسناد جدید یا به روز را فراهم می کند.

روند صدور گواهینامه ایزو 14001 در ایران :
مطالعات در کشور ایران نشان می دهد شناسایی جنبه های زیست محیطی و تأثیرات مربوط به آنها به روی محیط زیست الویت اول سازمان ها نیست. اولویت اغلب شرکت های متقاضی در ایران با توجه به اینکه مشتری استاندارد ایزو 14001 اغلب شرکت های پیمانکاری هستند، اخذ گواهینامه ایزو 14001 در کمترین زمان با کمترین هزینه است.

برای سازمان هایی که می خواهند گواهینامه ایزو 14001 معتبر اخذ نمایند و نیاز به پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 14001 دارند، ارزیابی اهمیت و اولویت بندی مراحل ممکن است دشوار باشد. یک شرکت مشاوره ایزو می تواند به کاهش فشار کمک کرده و تخصص لازم را برای برنامه های شرکت ها و سهامداران فراهم کند .

یک مسئله مشترک در فرآیند صدور گواهینامه ISO 14001 منابع انسانی است. ابزار اساسی در ایجاد و حفظ استانداردهای جدید زیست محیطی، نیروی انسانی شایسته است. به طور کلی کمبود کارمندان متقابل وجود دارد که می توانند طیف گسترده ای از مباحث زیست محیطی (هوا ، آب ، پسماند و غیره) را برای اجرای موثر EMS انطباق داده و پوشش دهند.

استانداردهای ISO 14001 چیست؟
جهان به سرعت در حال گسترش است، و تعداد زیادی از مردم، فرهنگ ها و مشاغل به طور فزاینده ای به یکدیگر متصل می شوند. این ارتباط جهانی همچنین باعث افزایش میزان آگاهی عمومی،  و با گسترش دولت  در مورد توسعه پایدار و استانداردهای زیست محیطی همراه شده است.

 صدور گواهینامه ISO 14001 برای کمک به سازمانها جهت پیاده سازی EMS (سیستم مدیریت محیط زیست) با هدف شناسایی، مدیریت، نظارت و کنترل مسائل بالقوه زیست محیطی طراحی شده است. رعایت استانداردهای مدیریت زیست محیطی ISO ثابت می کند که یک کسب و کار محیط را در چارچوب اهداف خود در نظر گرفته است، که به نوبه خود به شهرت بین المللی، انتخاب به عنوان فروشنده و بهره وری کلی مواد کمک می کند.

ISO 14001 یک استاندارد بین المللی است که الزامات لازم برای یک سیستم مدیریت محیط زیست موثر (EMS) را مشخص می کند. این چارچوبی را فراهم می کند که سازمان می تواند به جای ایجاد الزامات عملکرد محیطی از آن پیروی کند.

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 14001 می توانند همگام با پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 14001، گواهینامه ISO 9001 را اخذ نمایند. این عمل باعث می شود در هزینه ای سازمان صرفه جویی شود.

آخرین استاندارد ISO 14001 چیست؟
یکی از نقاط قوت سیستم سازمان استاندارد بین المللی ISO این است که استانداردها به صورت دوره ای بازنگری و بهبود می یابند. در مورد استاندارد ایزو 14001 به دنبال همان چرخه بهبود مستمر که استانداردها بدآن نیاز دارند، استاندارد محیط زیست نیز تغییرات داشته است. همانطور که گفته شد، آخرین استاندارد ISO 14001 بیش از 5 سال پیش، در سال 2015 منتشر شده است. آخرین ویرایش مربوط به  استاندارد ISO 14001  همان سال 2015 میلادی است.

تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی، ISO 14001:2004 وجود دارد، این موارد شامل دامنه عمومی الزامات EMS را همانند اسناد بیشتر، مشارکت بیشتر در رهبری، تعاملات بیشتر با اشخاص ثالث و … هزینه های صدور گواهینامه ایزو 14001 معتبر را به طور گسترده ای گسترش دادند. قابل ذکر است، ISO 14001: 2015 همچنین نیاز به برنامه ریزی مبتنی بر ریسک را به عنوان بخشی از مدیریت محیط زیست شما اضافه کرده است.

به طور کلی آخرین استاندارد ISO 14001 نشان دهنده یک تغییر فلسفی برای استاندارد است.  ISO14001:2004 سازمانها را ملزم به کاهش تأثیر منفی (مانند میزان انتشار) کرد در حالی که ISO14001:2015  از این سازمانها می خواهد تا به طور فعال شرایط محیطی اطراف سایت های خود را بهبود بخشند.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 14001 از شرکت هوداک سیستم فرتاک :
شرکت هوداک سیستم فرتاک به عنوان مجموعه بازرسی و نهاد صادر کننده گواهینامه ISO فعالیت نمی کند. بلکه حوزه فعالیت شرکت پیاده سازی الزامات و استقرار الزامات استاندارد و در نهایت کارسازی جهت اخذ گواهینامه ایزو بر اساس نیاز سازمان می باشد.

اخذ گواهینامه ایزو 14001 به لحاظ مسائل زیست محیطی و آسیب های ناشی از کار که پیمانکاران در کارگاه ها به محیط زیست وارد می کنند، توسط پیمانکاران تقاضای بیشماری دارد. پیمانکاران به لحاظ ورود سریعتر در مناقصه و کسب حداکثر امتیاز مناقصه نیاز به اخذ گواهینامه ایزو 14001 و ارائه آن دارند. بنابراین عمده مشتریان اخذ گواهینامه ایزو 14001 پیمانکاران می باشند.

کارسازی و اخذ فوری گواهینامه ایزو 14001 همچنین کاهش هزینه های اخذ گواهینامه ایزو 14001 تقاضای اغلب پیمانکاران می باشد. لذا مهمترین مزیت اخذ گواهینامه ایزو توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک کوتاه تر کردن مسیر اخذ گواهینامه همین طور پرداخت کمترین هزینه برای دریافت ایزو 14001 می باشد.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: اخذ گواهینامه ایزو 14001, ایزو 14000, iso 14001, شرکت هوداک سیستم فرتاک, گواهی استاندارد,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

خانواده ISO 14000 مدیریت محیط

گواهینامه ایزو 14000​در پاسخ به شرکت ها و سازمان ها از هر نوع که به ابزارهای کاربردی نیاز دارند تا مسئولیت های زیست محیطی خود را مدیریت کنند، خانواده ISO 14000 مدیریت محیط معرفی شده است. در ادامه با استانداردهای خانواده ISO 14000 مدیریت محیط بیشتر آشنا می شوید.

ایزو 14001
ایزو 14001  الزامات زیست محیطی توسط سازمان استاندارد بین المللی ISO در تاریخ مارس 1992 با کمک گروه BSI تدوین و منتشر شد. در مارس 1992 ، گروه BSI به عنوان بخشی از پاسخ به نگرانی های روزافزون در مورد حفاظت از محیط زیست، اولین استاندارد سیستم های مدیریت محیط زیست جهان را با نام BS 7750 منتشر كرد.

خانواده ISO 14000 مدیریت محیط به ویژه استاندارد ISO 14001 را شامل می شود که نشان دهنده مجموعه اصلی استانداردهایی است که سازمانها برای طراحی و اجرای یک سیستم مدیریت محیط زیست موثر (EMS) استفاده می کنند. از دیگر استانداردهای این مجموعه می توان به ISO 14004 اشاره کرد که رهنمودهای اضافی برای EMS خوب و استانداردهای تخصصی تر در زمینه جنبه های خاص مدیریت محیط ارائه می دهد. هدف اصلی از خانواده ISO 14000 مدیریت محیط ارائه ابزارهای عملی برای انواع شرکت ها و سازمان ها است که به دنبال مدیریت مسئولیت های زیست محیطی خود هستند.

شرکت هوداک سیستم فرتاک:
شرکت هوداک سیستم فرتاک در زمینه مشاوره و پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو علی الخصوص ایزو 14001، همچنین کارسازی و اخذ گواهینامه ایزو همینطور ISO14001:2015 بر مبنای درخواست متقاضیان فعالیت میکند. مقاله فوق در جهت آشنایی متقاضیان با استاندارد ایزو 14001 توسط کمیته فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک تبیین و منتشر شده است.

هدف از انتشار مقاله فوق آشنایی متقاضیان با مراجع صدور گواهینامه ایزو 14001، روش های پیاده سازی الزامات ایزو 14001، مستندات ایزو 14001، تعریف استاندارد ایزو 14001 و نحوه اخذ گواهینامه ایزو 14001 می باشد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید ت در مورد استاندارد ایزو 14001 بیشتر بدانید، همچنین چنانچه هدف شما اخذ گواهینامه ISO 14001 است با ما در تماس باشید تا در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به هدف خود برسید.

ایزو 14000:
استاندارد ایزو14001 جزو مهمترین استاندارد های منتشر شده سازمان ایزو و همینطور یکی از اجزای خانواده ISO 14000 مدیریت محیط است، حال خانواده ISO 14000 مدیریت محیط چیست؟

خانواده ISO 14000 مدیریت محیط مرتبط با مدیریت محیطی است که جهت کمک به شرکت ها یا سازمان ها و موسسات خصوصی در به حداقل رساندن نارسایی ها و صدمات به محیط ( مانند تغییرات آب و هوایی مضر و مسموم کردن آب یا زمین ) با توجه به قوانین دولت های جهان در جهت کمک به حفظ محیط زیست است.

خانواده ISO 14000 مدیریت محیط از لحاظ کیفیت و نوع اجراء بسیار شبیه به استاندارد ایزو 9001 می باشد، بداین منظور سازمان ها نیاز به انتشار یک شیوه نامه سازمانی کنترل کننده کارایی و بررسی جنبه های محیطی احساس می کنند. خانواده استاندارد ایزو 14000 نسیار وسیع می باشد منتها به چند نمونه آن اشاره می شود.

ایزو14001 که با خرابکاری های محیطی سازمان ها مقابله می کند، ایزو 14004 که راهنمایی برای استفاده ISO 14001 می باشد، ایزو 14020 برچسب های محیطی، ایزو 14030 بررسی عواقب تولید محصول برای محیط زیست، ایزو 14031 بررسی شرایط محیطی و ایزو 14040 ارزیابی چرخه حیات.

ISO 14001:2015 سیستم مدیریت محیط زیست چیست:
14001 یک استاندارد بین المللی از خانواده ISO 14000 مدیریت محیط است که الزامات لازم برای یک سیستم مدیریت محیط زیست موثر (EMS) را مشخص می کند. این چارچوبی را فراهم می کند که سازمان می تواند به جای ایجاد الزامات عملکرد محیطی ، از آن پیروی کند.

ISO 14001 بخشی از استانداردهای خانواده ISO 14000 در مدیریت محیط زیست ، یک استاندارد داوطلبانه است که سازمان ها می توانند به آن گواهی دهند. ادغام آن با سایر استانداردهای سیستم مدیریت ، معمولاً ISO 9001 ، می تواند در تحقق اهداف سازمانی بیشتر کمک کند.

سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO سیستم مدیریت محیط زیست را به عنوان بخشی از سیستم مدیریتی مورد استفاده برای مدیریت جنبه های زیست محیطی، انجام تعهدات مربوط به انطباق و رسیدگی به خطرات و فرصت ها تعریف می کند. چارچوب موجود در استاندارد ISO 14001 را می توان در یک رویکرد plan-do-check-act (PDCA) برای بهبود مستمر استفاده کرد.

چه کسی باید از نسخه ISO 14001: 2015 استفاده کند؟
ISO 14001: 2015 باید توسط هر سازمانی که مایل به ایجاد، بهبود یا نگهداری یک سیستم مدیریت محیط زیست است تا مطابق با سیاست و الزامات زیست محیطی تعیین شده، استفاده شود. الزامات استاندارد را می توان در هر سیستم مدیریت محیطی گنجانید، که میزان آن توسط عوامل مختلفی از جمله صنعت سازمان، سیاست های زیست محیطی، محصولات و خدمات ارائه شده و مکان تعیین می شود.

تمامی سازمان ها و موسسات فارق از نوع فعالیت خود می توانند الزامات استاندارد ایزو 14001 پیاده سازی و توسط مرجع صدور ایزو اقدام به اخذ گواهینامه ایزو14001 نمایند.

شرکت های پیمانکاری و سازمان های فعال در حوزه صنعت تولیدی همچنین شرکت های فعال در حوزه محصولات گلخانه ای می توانند مدرک معتبر ISO 14001 اخذ نمایند. شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصات، سازمان ها و کارخانجات تولیدی جهت بهبود فرآیند تولید گازهای مضر همینطور رتبه بندی و کمک به محیط زیست بهتر و شرکت های محصولات گلخانه ای جهت ورود به بازار فروش اقدام با گرفتن گواهینامه ISO 14001  از خانواده ISO 14000 مدیریت محیط می کنند.

سیستم مدیریت محیط زیست چیست:
یک سیستم مدیریت محیط زیست که اغلب EMS نامیده می شود ، متشکل از سیاست ها ، فرآیندها ، برنامه ها ، اقدامات و سوابق است که قوانین حاکم بر نحوه تعامل شرکت شما با محیط را تعریف می کند. این سیستم باید متناسب با شرکت خاص شما باشد ، زیرا فقط شرکت شما دارای الزامات قانونی دقیق و تعاملات محیطی متناسب با فرآیندهای خاص تجاری شما خواهد بود. با این حال ، الزامات ISO 14001 چارچوب و دستورالعمل هایی برای ایجاد سیستم مدیریت محیط زیست شما فراهم می کند تا عناصر مهم مورد نیاز برای موفقیت EMS را از دست ندهید.

مراقبت از محیط زیست و جلوگیری از تأثیرات منفی شرکتها بر محیط زیست، مهمترین چالشهای پیش روی مشاغل امروزی است. یکی از بزرگترین مزایای اجرای EMS، شناختی است که با حضور در میان مشاغلی به وجود می آید که به اندازه کافی مراقبت می کنند تا اثرات محیطی خود را کاهش دهند.

بسیاری از شرکت ها می توانند از طریق اجرای سیستم مدیریت محیط زیست در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

نهاد های صادر کننده ایزو 14001:
نهاد صادر کننده ایزو 14001 به نام Certification Body اختصارا CB نامیده می شود. در ایران نهاد های صدور گواهینامه ایزو مختلفی فعالیت می کنند که اغلب آنها گواهینامه ISO 14001:2015 غیر معتبر صادر می کنند. نهاد صادر کننده ایزو14001 می بایست توسط نظارت سازمان استاندارد کشور خودش به نام اختصاری AB فعالیت نموده و AB باید توسط انجمن اعتبار سنجی IAF تایید شده باشد.

مراحل صدور گواهینامه ایزو 14001 بر اساس اهداف سازمانی جهت گرفتن گواهی نامه طرح ریزی می شود. چنانچه متقاضی خواهان اخذ گواهینامه ایزو 14001 معتبر باشد، باید مراحل پیاده سازی الزامات ISO 14001 توسط یک سازمان بی طرف اجرایی شده سپس توسط ممیز مرجع صدور ممیزی انجام شود بعد گواهینامه ایزو 14001 صادر می گردد.

چنانچه متقاضی خواهان اخذ فوری گواهینامه ایزو 14001 مخصوصا برای مناقصه باشد می تواند توسط CB های خصوصی که اغلب ساخته پرداخته ایرانی ها هستند اقدام به دریافت گواهینامه ISO 14001 نماید.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک:
شرکت هوداک سیستم فرتاک یک شرکت مشاوره در زمینه پیاده سازی و اجرای الزامات استاندارد بین المللی ISO به عنوان مثال خانواده ISO 14000 مدیریت محیط  می باشد، لذا دارای شماره ثبتی فعال می باشد. بنابراین شرکت ها چنانچه برای دریافت گواهینامه ایزو درخواست فاکتور رسمی داشته باشند می توانند به راحتی بابت پرداخت هزینه خود فاکتور رسمی دریافت کنند.

اجرا و پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو توسط کارشناسان شرکت در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن امکان پذیر می باشد. بنابراین چنانچه مجموعه ای خواستار اخذ ایزو معتبر باشد می تواند مراحل پیاده سازی و ممیزی داخلی را به کارشناسان زبده مرکز بسپارد.

اخذ یا صدور گواهینامه ایزو در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن حتی از NACI توسط مرکز مشاوره هوداک سیستم فرتاک امکان پذیر می باشد. فقط کافی است جهت مشاوره بابت اخذ گواهینامه ایزو یک بار با ما تماس بگیرید تا به صداقت در کار ما پی ببرید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: ایزو, ایزو14000, ایزو 14001, iso, صدور گواهینامه استاندارد,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

اخذ گواهینامه ایزو 9001

گواهینامه ایزو 9001
اخذ گواهینامه ایزو 9001 مورد درخواست تمامی متقاضیان دریافت گواهینامه ایزو می باشد. ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت، برای سازمان هایی که می پرسند چگونه کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند و به طور مداوم انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند مورد استفاده قرار می گیرد. ایزو 9001 به عنوان استاندارد بین المللی تعریف می شود که الزامات سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را مشخص می کند.

ایزو 9001 جزو خانواده استاندارد ISO 9000 می باشد که توسط سازمان بین المللی ISO منتشر شده است. در مورد استاندارد ایزو 9001 و استاندارد ایزو 9000 طی مقالات سایت در قسمت مهمترین گواهینامه های ایزو (خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت) توضیحات داده شده.

حال اینکه متقاضیان اخذ گواهینامه به چند دسته تقسیم می شوند، شرکت های پیمانکاری به چه گواهینامه هایی نیاز دارند و شعار گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید چگونه توسط تیم هوداک سیستم فرتاک محقق می گردد.

چکیده در مورد ISO 9001:
ISO 9001 یک استاندارد بین المللی برای تعریف سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است. این استاندارد  معیارها (یا استانداردهای) مختلفی را برای تعریف اصول مدیریت کیفیت مانند تمرکز بر مشتری، بهینه سازی رهبری و مدیریت در سازمان، بهبود و تنظیم دقیق فرآیندهای داخلی و روشهای کلی بهبود مستمر، مشخص می کند.

اخذ گواهینامه ایزو 9001، ایزو 9001 الزامات مربوط به سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان های درخواست کننده اجرایی می کند. اهداف استاندارد ایزو 9001 نیاز به نشان دادن توانایی خود در ارائه مداوم محصولات و خدمات همینطور افزایش رضایت مشتری بیان می شود. تمامی الزامات ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت عمومی بوده و در نظر گرفته شده برای تمامی سازمان ها صرف نظر از نوع فعالیت خود قابلیت اجرا دارد.

شرکت های پیمانکاری جهت کسب حداکثر امتیازات برای حضور در مناقصه به گواهینامه های ISO, IMS و گواهینامه HSE-MS نیاز دارند. بنابراین می توان نتیجه گرفت شرکت های پیمانکاری گواهینامه اخذ می کنند تا بتوانند در مناقصات حضور داشته باشند.

گواهینامه ایزو 9001:
اخذ گواهینامه ایزو 9001 توسط تمامی سازمان ها حتی بعضا اشخاص در خواست می شود. از نظر فنی، فقط سازمان ها می توانند گواهینامه ایزو 9001 بگیرند. با این حال، افراد می توانند به منظور انجام حسابرسی بر روی سازمانها اقدام نمایند جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001، تا به حسابرس اصلی یا ممیز تبدیل شوند.

سازمان ISO امکان صدور گواهینامه ایزو 9001 ندارد، بلکه سازمان ایزو فقط اقدام به منتشر متن استاندارد می کند.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 به سازمان ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان شان به طور مداوم محصولات و خدمات با کیفیت بالا دریافت می کنند. که به نوبه خود مزایای زیادی از جمله مشتریان راضی، مدیریت و کارمندان را به همراه دارد. پیاده سازی الزامات ایزو 9001 باعث رضایت مشتریان، مدیریت و کارمندان، باعث بهبود روند کاری سازمان و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

گواهی نامه ایزو 9001 می تواند برای هر سازمانی صرف نظر از اندازه و نوع کارکرد صنعت اعمال شود. بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 را در سیستم های مدیریتی خود اعمال کرده اند.

گواهینامه استاندارد محصولات شامل گواهینامه CE اروپا برای محصولات صنعتی الکتریکی و پزشکی، گواهینامه GMP  برای تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی دارویی و غذایی، گواهینامه GAP برای محصولات کشاورزی گلخانه ای، گواهینامه BRC سیستم ایمنی غذایی، گواهینامه ROHS جهت محصولات الکتریکی می باشد.

داشتن گواهینامه ISO 9001 به چه معناست؟
سازمان هایی که دارای گواهینامه ISO 9001 هستند، با موفقیت یک سیستم مدیریت کیفیت را مطابق با تمام الزامات مندرج در استاندارد ISO 9001 پیاده سازی کرده اند.

بخشی از گواهینامه ایزو 9001 این است که مطمئن شوید زمینه های بهبود شناسایی و بر اساس آنها عمل می شود. به همین ترتیب می توان سازمان هایی را که دارای گواهینامه ISO 9001 هستند، محصولات و  یا خدماتی ارائه دهند که از استانداردهای دقیق مدیریت کیفیت برخوردار باشند.

استاندارد ایزو 9001 بر اساس روش انجام برنامه، انجام فرآیند را بررسی می کند لذا رویکرد فرآیند محور جهت مستند سازی و بررسی ساختار، مسئولیت ها و رویه های لازم برای دستیابی به مدیریت کیفیت موثر در سازمان را ارائه می دهد. الزامات QMS ، از جمله اطلاعات مستند، برنامه ریزی و تعیین تعاملات فرآیندی، مسئولیت های مدیریت، مدیریت منابع، از جمله منابع انسانی و محیط کار یک سازمان تحقق محصول، شامل مراحل طراحی تا تحویل، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود QMS از طریق فعالیت هایی مانند حسابرسی داخلی و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه جزو مباحث استاندارد ایزو 9001 می باشد.

فعالیت شرکت هوداک در زمینه مشاوره جهت پیاده سازی، استقرار الزامات استاندارد بین المللی ISO، کارسازی جهت اخذ گواهینامه های صادر شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و صدور انواع گواهینامه محصولات می باشد. بنابراین متقاضیان اخذ گواهینامه معتبر فارق از نوع فعالیت و گواهینامه درخواستی می توانند به راحتی توسط شرکت به اهداف خود برسند.

QMS چیست؟
سیستم مدیریت کیفیت QMS در استاندارد ایزو 9001 قابلیت مرکزی دارد، لذا جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001 رعایت و پیاده سازی الزامات QMS ضرورت پیدا می کند. در ساده ترین حالت، یک سیستم مدیریت کیفیت مجموعه ای از اصول یا دستورالعمل ها برای روش های عملیاتی استاندارد است که می تواند برای اندازه گیری کیفیت، جنبه های مختلف کسب و کار را بررسی نماید.

QMS را به عنوان مجموعه ای از سیاست ها، فرایندها و رویه های مستند در نظر بگیرید که روش ایده آل شما برای ارائه محصول یا خدمات خود به مشتریان را تعریف می کند. این تقریباً مانند سیستمی برای مدیریت فرآیند تجارت است.

کاری که استاندارد ISO 9001 (و به طور کلی خانواده ISO 9000) انجام می دهد ارائه مجموعه ای از دستورالعمل ها برای کمک به شما در طراحی و اجرای QMS موفق است.

سازمان ها می توانند QMS را با تقسیم به چهار عنصر اصلی درک کنند که شامل (طرح، انجام الزامات و مستندات، بررسی و ممیزی در نهایت عمل کردن به مستندات) می باشد.

ISO 9000 اصول و اصطلاحاتی را که به ISO 9001 اطلاع می دهند، تعریف می کند.

ISO 9004 برای بهبود میزان موفقیت QMS که 9001 تعریف می کند، طراحی شده است.

گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید، بنابراین ابتدا با ما ارتباط بگیرید تا توسط مشاوران توضیحات کاملی به شما ارائه گردد، سپس توسط کارشناسان نیاز سنجی می شوید تا اهداف سازمانی جهت اخذ گواهینامه مشخص گردد، بعد توسط فرم های ثبت شده در زیر می توانید اقدام نمایید جهت تکمیل اطلاعات شرکت و در آخر با کمترین هزینه و در کمترین زمان گواهینامه درخواستی به دست شما می رسد.

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 مهم است:
اخذ گواهینامه ایزو 9001 نمادی از اعتبار و تضمین کیفیت بین المللی است. فرض بر این است که سازمان های معتبر به یک سیستم ثابت برای اطمینان از سطح بالایی از رضایت مشتری و بهبود مستمر دست یافته اند.

افزایش پتانسیل سود و سهم بازار، صرفه جویی زمان در مدیریت منابع، مشکلات و ناهنجاری های مکرر کاهش یا برطرف می شوند. اخذ گواهینامه ایزو 9001 کمک می کند، تصویر و اعتبار برند بهبود پیدا میکند، کار دستی با ادغام فرآیند و اتوماسیون فرایند کاهش می یابد.

کارایی و اثربخشی سازمانی با استفاده از داده ها و شواهد برای اطلاع از تصمیم گیری بهبود می یابد.

اگر می خواهید به اهداف تجاری خود برسید، استفاده از داده ها و شواهد برای اطلاع از تصمیم گیری شما ضروری است. جمع آوری گزارش های کافی و مستند سازی کافی فرآیندها نیز ضرورت داشته.

اخذ گواهینامه ایزو 9001  سیستم های مدیریت کیفیت در این زمینه به سازمان ها کمک میکند، چارچوبی را برای مستند سازی کلیه فرآیندهای کسب و کار شرکت ها و سازمان ها فراهم کند.

گواهینامه ISO 9001 چگونه به نفع مشتریان شما است:
اخذ گواهینامه ایزو 9001 این اطمینان را به شرکت ها  می دهد که یک فروشنده قابل اعتماد و با کیفیت بالا باشید. لذا رضایت مشتری کانون اصلی ایزو 9001 است. با بازخورد مشتری می توان سریع و کارآمد عمل کرد، برنامه ریزی مقدماتی به این معناست که مسائل قبل از اینکه فرصتی برای مشتریان شما ایجاد کنند، مورد رسیدگی قرار می گیرند.

یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده سیستمهای مدیریت کیفیت، تمرکز بر بهبود رضایت مشتری از طریق شناسایی نیازها و اهداف آنها است. بهبود رضایت مشتری سپس منجر به ادامه کار می شود. وقتی برای مشتری مشخص شد که شما به استانداردهای بالای کیفیت مورد نیاز برای صدور گواهینامه ISO 9001 دست یافته اید، او با آسودگی بیشتری اعتماد می کند به سازمان در نتیجه باعث فروش بالا برای سازمان می شود.  

یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده سیستمهای مدیریت کیفیت، تمرکز بر بهبود رضایت مشتری از طریق شناسایی نیازها و اهداف آنها است. بهبود رضایت مشتری سپس منجر به ادامه کار می شود. وقتی برای مشتری مشخص شد که شما به استانداردهای بالای کیفیت مورد نیاز برای صدور گواهینامه ISO 9001 دست یافته اید، او با آسودگی بیشتری اعتماد می کند به سازمان در نتیجه باعث فروش بالا برای سازمان می شود.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 9001 توسط هوداک سیستم فرتاک:
اخذ گواهینامه ایزو 9001 توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک این اطمینان را برای مشتریان تضمین میکند در مدت زمان کوتاهی و براساس نیاز سنجی مدیران سازمان، گواهینامه ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت صادر شود. اعتبار گواهینامه ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت کاملا متفاوت بوده بستگی به مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو داشته. بنابراین مشاوره رایگان بابت اخذ گواهینامه ایزو همینطور اعتبار گواهینامه ایزو برای مشتریان در صورت ارتباط اعمال می گردد.

سیستم مدیریت کیفیت یا استاندارد ISO 9001 توسط سازمان بین المللی ISO جهت ارتباط صحیح سازمان ها با مشتریان همینطور بالا بردن سطح کیفی خدمات تدوین و منتشر شده. ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت جزو مهمترین و اصلی ترین استاندارد های تدوین شده سازمان ایزو و از خانواده QMS ایزو 9000 می باشد. تمامی سازمان ها حتی کسب و کار کوچک می توانند گواهینامه ایزو 9001 اخذ نمایند. جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001 با شرکت مهندسی هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار نمایید.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 چگونه به نفع کارمندان شما است:
مشاغل به لطف بهبود عملکرد تجاری از امنیت بیشتری برخوردار هستند. کارمندان گزارش می کنند که رضایت شغلی بالاتر و شادی در محل کار به دلیل مشخص بودن نقش آنها (چه کاری باید انجام دهیم، و چگونه آن را انجام دهیم) منابع، آموزش، پردازش و منابع آموزشی به لطف برنامه ریزی بهبود یافته و ساختار سازمانی به راحتی در دسترس هستند.

اجرای QMS می تواند فرهنگ شرکت را برای بهبود مستمر پرورش دهد بنابراین کارمندان بیشتر درگیر می شوند و نسبت به فرایندهایی که استفاده می کنند احساس مسئولیت بیشتری می کنند.

پرورش فرهنگ بهبود مستمر می تواند به بهبود روحیه کارگر (و همچنین شادی عمومی محل کار) کمک کند تا کارگران احساس کنند که به طور فعال درگیر هستند، و مسئولیت توسعه، اجرا و بهینه سازی فرایندهایی را که استفاده می کنند به صورت روزانه.

علاوه بر این، منطقی است که افرادی که در مورد طراحی و بهینه سازی یک فرآیند خاص تصمیم می گیرند، کسانی هستند که در واقع روزانه از آنها استفاده می کنند.

با گردآوری کل نیروی کار خود برای ایجاد و بهبود فرایندهای موجود، سازمان ها با اخذ گواهینامه ایزو 9001 نه تنها فرهنگ بهبود مستمر را پرورش می دهید، بلکه کارگران را با اهداف کل سازمان همسو می کنید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: اخذ گواهینامه ایزو 9001, ایزو, ایزو9001, iso, iso 9001,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت

 

گواهینامه ایزو 9001​برای پاسخ به این سوال سازمان ها که چگونه کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود ببخشند تا انتظارات مشتریان آنها را برآورده کند، ISO پاسخ مناسبی دارد. برای پاسخ به جنبه های گوناگون مدیریت کیفیت که شامل برخی از  معروف ترین استانداردها می شود،  خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت پیشنهاد می شود.

ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت
ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت جزو شناخته شده ترین استاندارد بین المللی سازمان ISO همچنین محبوب ترین استاندارد از خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت می باشد. بنوعی می توان گفت استاندارد ایزو 9001 بین جوامع بین الملل به عنوان استاندارد عمومی نامیده می شود. اخذ گواهینامه ایزو 9001 تقاضای بالایی در جهان و ایران داشته، شرکت ها سازمان ها حتی متولیان کسب و کار کوچک می توانند اقدام نمایند برای گرفتن ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت.

مقاله فوق توسط گروه مشاوران شرکت هوداک سیستم فرتاک در مورد استاندارد ایزو 9001، مراحل پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 همینطور مراجع صدور گواهینامه ایزو 9001 مکتوب شده. بنابراین متقاضیان اخذ گواهینامه ISO 9001 می توانند ارتباط برقرار نمایند با شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001.

ایزو 9000:
خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت (QMS) شامل مجموعه ای از استاندارد هایی می باشد که به سازمان ها کمک می کند نیاز مشتریان و ضینفعان خود را مطابق با الزامات قانونی برآورد نمایند.  ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت جزو خانواده ایزو 9000 می باشد که شامل هفت اصل مدیریتی می باشد. ایزو 9001 در برگیرنده پایه و اساس استاندارد شامل، QMP تمرکز به روی مشتری، رهبری، درگیری و مشارکت افراد، رویکرد فرآیند، بهبود فرآیند، تصمیم گیری مبتنی بر شواهد و مدیریت روابط می باشد.

پیاده سازی الزامات ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت شامل فرآیند هایی همانند، مجموعه ای از روند ها که مراحل کسب و کار را تحت پوشش می گیرند. کنترل و اصلاح روند ها، ثبت و ضبط اطلاعات مناسب، کنترل اطلاعات معیوب و اتخاذ تصمیم و انجام عمل درست برای اصلاح، بررسیث برای اطمینان پیدا کردن از روند منحصر به فرد سیستم مدیریت کیفیت، بهبود مداوم و مستمر به روندها و محصولات.

شرایط اخذ ایزو 9001:
شرایط اخذ ایزو 9001 که یک از معروف ترین استانداردهای خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت می باشد، رعایت الزامات مطرح شده در توضیحات استاندارد است که توسط سازمان بین المللی ایزو منتشر و همه ی کشور ها ملزم به رعایت آن می باشند. استاندارد ایزو 9001 دارای بخش هایی با عنواین ( دامنه کاربردی، مراجع الزامی، اصطلاحات و تعاریف، محیط کسب و کار سازمان، رهبری، طرح ریزی برای سیستم مدیریت کیفیت، پشتیبانی و اجرا، ارزیابی عملکرد، بهبود مستمر ) می باشد.

تمامی سازمان‌هایی که درخواست اخذ گواهینامه از خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت و از جمله اخذ گواهینامه  ISO 9001را دارند می‌بایست ابتدا الزامات کاربردی را پیاده‌سازی نموده و پس از ممیزی داخلی و بازنگری مدیریت، اقدام به انتخاب نهاد صدور گواهینامه ایزو نمایند. اساساً، ISO 9001:2015  نیز مشابه استاندارد قبلی ISO 9001:2008 می‌باشد به این ترتیب که این نسخه نیز از چرخه طرح،اجرا،بررسی،اقدام در یک رویکرد مبتنی بر فرایند پیروی می‌کند. منظور اهداف کیفی، تعیین انطباق الزامات (مشتریان و سازمان‌ها)، تسهیل استقرار مؤثر و بهبود سیستم مدیریت کیفیت می‌باشد.

روند صدور گواهینامه ایزو 9001:
سازمان بین المللی ISO صادر کننده گواهینامه خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت نیست بلکه فقط تعیین کننده ی خطوط استاندارد ها می باشد. صدور گواهینامه ایزو توسط مرجعی به نام Certification Bady  که اختصارا CB نامیده می شود، صادر می گردد. CB ها در کشور های مختلفی اسقرار یافته و تحت تایید سازمان بالادستی  یا مرکز استاندارد کشور خودشان فعالیت می کنند. اعضاء قبلی خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت شامل سه استاندارد ISO 9001، ISO9002، همچنین ISO 9003 می باشد، سازمان هایی که ادعا می کنند دارای گواهینامه ایزو 9000 هستند گواهینامه ایزو 9001 دارند.

کشورها نهادهایی را برای اعتبار سنجی به نهاد های صدور گواهینامه ایزو ایجاد کرده اند تحت عنوان Accredition Body که اختصارا AB نامیده می شود. نهاد های صدور گواهینامه ایزو خود تحت استاندارد کیفیت دیگری تحت عنوان ISO/IEC 17021 تایید شده اند. نهاد اعتبار سنجی مرجع صدور گواهی نامه ISO تحت استاندارد ISO/IEC 17011 توسط انجمن بین المللی IAF فعالیت می کند.

شرایط اخذ گواهینامه ایزو 9001:
از زمانیکه یک سازمان تصمیم به اخذ گواهینامه از خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت می گیرد 3 الی 12 ماه طول میکشد. زمان طی شده بابت اخذ گواهینامه ایزو در جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو تدوین شده توسط سازمان بین المللی ISO است. در مدت مذکور شرکت متقاضی ایزو باید تمام موارد مربوط به ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت به دقت مطالعه و در واحد های سازمان پیاده سازی شود.

جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001 می توانید از شرکت هوداک سیستم فرتاک در جهت استقرار الزامات ایزو 9001 استفاده کنید. شرکت هوداک سیستم فرتاک به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاه تری و با صرف هزینه کمتری گواهینامه ایزو 9001 معتبر دریافت نمایید. قبل از اقدام بابت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001 متقاضی ابتدا باید یک سازمان صدور گواهینامه انتخاب نماید، تا با توجه به سطح سخت گیری مرجع صدور اقدامات بابت پیاده سازی صورت پذیرد.

بعد از پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت می بایست اقدام گردد جهت ممیزی.


خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت فلوچارتممیزی جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001:
برای دریافت گواهینامه ایزو 9001 دو نوع ممیزی مورد نیاز است، قبل از ممیزی صدور گواهینامه ممیزی داخلی توسط کارشناسان هوداک سیستم فرتاک انجام میشود. ممیزی داخلی انجام می شود تا ارزیابی گردد آیا سازمان واقعا آمادگی کافی برای دریافت گواهینامه را دارد. با اینکه هدف از ممیزی اول بررسی اسناد و مستندات می باشد، این ممیزی معمولا با بازدیدی از کارخانه یا کارگاه شروع می شود.

در ممیزی مرحله دوم که ممیزی اصلی می باشد، انطباق سیستم مدیریت کیفیت با الزامات ایزو 9001 بصورت دقیق و با جزئیات کامل بررسی می شود. ممیزی مرحله دوم توسط ممیزان نهاد صادر کننده گواهینامه طی یک نوبت یا چند مرحله انجام میشود. چنانچه عدم انطباقی بابت مراحل پیاده سازی یا درک سازمانی در جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001 وجود نداشته باشد، مرجع صدور گواهینامه ایزو گواهینامه ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت را صادر می نماید. گواهینامه ایزو صادر شده اعتباری سه ساله داشته که باید سالیانه یک بار تمدید شود و برای تمدید مجددا ممیزی صورت می پذیرد.

انتخاب مرجع صدور ایزو 9001 بر اساس نیاز سازمان:
شرکت هوداک سیستم فرتاک مجموعه یا نهاد صادر کننده گواهینامه خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت و به طور خاص ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت نیست، بلکه شرکت هوداک سیستم فرتاک مشاور استاندارد ایزو می باشد که می تواند شما را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به گواهینامه ایزو 9001 برساند. با توجه به پیدایش نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو بیشماری که در ایران هستند انتخاب مرجع صدور ایزو مطمئن به سختی امکان پذیر می باشد. بنابراین متقاضی ایزو 9001 به یک شرکت مشاوره نیاز دارد تا با اطلاع کامل از نوع اعتبار نهاد صادر کننده اقدام نماید جهت خرید گواهینامه ایزو 9001.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران دو سته کلی تقسیم بندی میشوند. دسته اول که دارای بالاترین سطح اعتباری هستند گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند و تحت نظارت یک Accredita معتبر فعالیت می کنند. دسته دوم که سطح اعتباری بین المللی ندارند توسط ایرانی ها ساخته پرداخته شده و به عناوین متفاوت گواهینامه ایزو فیک در کوتاهترین زمان ممکن صادر می کنند.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: ایزو 9000, شرایط اخذ ایزو 9001, iso, شرکت هوداک سیستم فرتاک, اخذ گواهینامه های استاندارد,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو

  

نهاد-صادر-کننده-گواهینامه-ایزو-2

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو همچنین اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو چالش تمامی مشتریان ایزو می باشد. اخذ گواهینامه ISO معتبر تشویش اغلب متقاضیان مدرک ایزو می باشد که، بیشترین سرچ را در موتور جستجوگر WWW.GOOGLE.COM توسط شرکت های داخل ایران دارد. مشتریان اخذ گواهینامه ISO اغلب شرکت های پیمانکاری هستند که، درخواست گواهینامه ISO 9001 یا گواهینامه IMS جهت حضور در مناقصه را دارند.

مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک تدوین شده برای اینکه گرفتن گواهینامه ایزو را برای شرکت ها راحت تر نماید. همچنین با مطالعه مقاله فوق می توانید نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر را تشخیص دهید.

ایزو چیست:
ISO سازمان استاندارد سازی بین المللی برای تدوین استاندارد سازمانی و یکپارچه نمودن استاندارد بین جهانیان ایجاد شد. سازمان های دارنده گواهینامه ایزو می توانند ادعا داشته باشند که، استاندارد مدیریتی یکپارچه ای بر مبنای تعریف سازمان ISO ایجاد کرده اند. بنابراین شرکت های دارنده گواهینامه ISO خدمات و تولیدات بهتری جهت عرضه ارائه می دهند.

استاندارد ایزو کمک می کند سازمان ها فرآیند های خود را بهبود ببخشند و مسیسر اشتباه خود را اصلاح نمایند. کمک در بهبود هزینه های جاری سازمان ها، دوباره کاری در سازمان همچنین عدم ارتباط صحیح سازمان با ذینفعان و ارتباط صحیح با مشتری توسط اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 امکان پذیر بوده.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو:
شرکت هوداک سیستم فرتاک به شما کمک می کند در راحت ترین شرایط ممکن گواهینامه ایزو بگیرید و از مزایای اخذ گواهینامه ایزو بهره مند شوید، نکته مهم اینکه نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو با توجه به اهداف سازمان از دریافت گواهی نامه ISO مهم است. مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان ها بستگی به استراتژی شرکت ها از گرفتن مدرک ISO دارد.

اغلب شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصه و برای کسب کلیه امتیازات اقدام به اخذ گواهینامه ایزو می کنند. نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو برای اینگونه مشتریان زیاد حائز اهمیت نبوده، فقط دنبال گواهینامه ایزو ارزان و معتبر هستند.

مهمترین دلیل دریافت گواهینامه ایزو:
میتوان گفت مهمترین دلیل اخذ گواهینامه ایزو، پیاده سازی و استقرار الزامات استاندارد ایزو جهت رسیدن به رشد و تکامل سازمانی می باشد. متاسفانه سازمان های تقاضا کننده گواهینامه ایزو در ایران به مقوله استقرار الزامات استاندارد ایزو توجهی نمی کنند، بلکه دنبال نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر هستند تا به هدف ترسیم شده (حضور در مناقصه یا اخذ امتیاز کامل سازمانی در عملکرد سالیانه) برسند.

کیفیت در پیاده سازی استاندارد مهم است بلحاظ اینکه جلب اعتماد مشتریان مهمترین دلیل اخذ گواهینامه ایزو (گواهینامه استاندارد بین المللی) می باشد.

مهمترین دلیل دریافت گواهینامه ایزو از دید جوامع بین الملل، بهره وری بیشتر سازمان از داشته های موجود، بهبود فرآیند های سازمانی، تعامل بهتر سازمان با ذینفعان، زبان مشترک بین المللی جهت ارائه خدمات و در نهایت کسب بازار بین المللی بیشتر است.

نام نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو چیست؟
مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو Certificate Body که اختصارا CB است، نامیده می شود. CB به معنای بدنه صدور در مرکز صدور گواهینامه استاندارد بین المللی ISO می باشد. CB ها به واقع یک نهاد ممیزی کننده سازمان ها هستند که الزامات استقرار یافته توسط سازمان درخواست کننده گواهینامه ایزو را تایید می کنند. CB ها توسط یک نهاد معتبر و بر اساس الزامات استاندارد ISO 17020 بررسی و تایید می گردند.

نهاد های صدور گواهینامه ایزو بیشماری در ایران فعالیت می کنند که اغلب آنها فیک هستند و با نام های کشور های خارجی اقدام به صدور گواهینامه می کنند. لذا مشتریان اخذ گواهینامه ایزو باید بدانند چه مرجعی اعتبار بین المللی داشته و نحوه استعلام مرجع صدور گواهینامه ایزو به چه صورت است.

اعتبار نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو چگونه سنجیده می شود؟
مهمترین نکته برای گرفتن گواهینامه ایزو معتبر، اعتبار سنجی مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو می باشد. CB ها به عنوان مرکز صدور گواهینامه ایزو باید تحت نظارت یک سازمان معتبر (مرکز استاندارد کشور خودشان) به نام Accreditation Body اختصارا AB فعالیت می کنند. AB  ها باید در سایت انجمن اعتبار سنجی بین المللی IAF قابل رجیستری باشند.

ادامه مقاله نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو :

مثال اینکه نهاد صادر کننده ایزو داخل ایران باید مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI بوده و دارای کد رجیستری از NACI  باشد. متقاضیان جهت استعلام و لیست شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر در ایران باید وارد سایت NACI شوند، و در قسمت خدمات مرکز/ سازمان های گواهی کننده اقدام به انتخاب مرجع صدور ایزو نمایند.

تشخیص اعتبار نهاد صادر کننده ایزو معتبر:
راحت ترین راه برای تشخیص اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو توجه به مشخصات فیزیکی ثبت شده در سرتیفیکیت ایزو می باشد. اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه ISO اطلاعات جامعی در مورد نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور ندارند، لذا فریب افراد سودجو را می خورند و هزینه بالایی جهت اخذ گواهینامه ایزو فیک پرداخت می کنند.

توجه به لوگو ها و نشان های درج شده در سرتیفیکیت ایزو ساده ترین راه برای تشخیص گواهینامه ایزو معتبر و گواهینامه ایزو فیک می باشد. چنانچه گواهینامه ایزو صادر شده توسط مرجع دارای هولوگرام ثبت شده، لوگو مرکز اعتبار سنجی بین المللی IAF همچنین نشان مرکز اعتبار دهنده به مرجع صدور (اختصارا  AB) باشد، گواهینامه ایزو صادر شده معتبر می باشد.

چگونه گواهینامه ایزو معتبر دریافت کنیم؟
هدف از اخذ گواهینامه ایزو بین سازمان ها و شرکت های حاضر در ایران معمولا اعتبار سنجی خود سازمان می باشد. لذا برخی مشتریان ایزو دنبال مرکزی هستند تا حداقل هزینه را برای صدور گواهینامه ایزو انجام دهند یا برخی دیگر از سازمان ها مخصوصا دولتی دنبال مرجعی هستند که گواهینامه ایزو بین المللی با حداقل دردسر و در حداقل زمان ممکن اخذ نمایند.

جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر نیاز به یک مشاور استاندارد ایزو می باشد تا با توجه به اهداف سازمانی شما را در مسیر درست هدایت نماید. شرکت مهندسی هوداک سیستم فرتاک با سابقه 10 ساله جهت استقرار الزامات ایزو، کارسازی و اخذ گواهینامه ایزو، می تواند بهترین مشاور شما جهت دریافت گواهینامه ایزو از یک نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر باشد.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو توسط هوداک سیستم فرتاک:
ما به عنوان یک شرکت مشاور نه الزاما یک نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو، در کنار شما هستیم تا در سریعترین زمان ممکن و با حداقل هزینه ممکن گواهینامه ایزو معتبر دریافت نمایید. بنابراین ابتدا جهت دریافت گواهینامه ایزو دنبال یک مشاور صادق باشید.

شرکت هوداک سیستم فرتاک توسط مشاوران خبره ابتدا اعتبار مراجع صدور گواهینامه ایزو در ایران را به شما توضیح میدهد. سپس با توجه به اهداف سازمانی (مدت زمان رسیدن به گواهینامه، نیاز سازمان به گواهینامه و هزینه جهت اخذ گواهینامه ایزو) نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو به شما معرفی می نماید.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967

 



:: برچسب‌ها: شرکت هوداک سیستم فرتاک, ایزو, iso, اخذ گواهینامه استاندارد,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

دریافت گواهینامه ایزو چقدر هزینه دارد؟

هزینه گواهینامه ایزو
دریافت گواهینامه ایزو چقدر هزینه دارد، اولین سوالی که در ذهن متقاضی اخذ گواهینامه ایزو تداعی می شود اینکه دریافت گواهینامه ایزو چقدر هزینه دارد. اولین سوالی که کارفرمایان جهت گرفتن ایزو می پرسند اینکه صدور گواهینامه ایزو چقدر هزینه دارد و روند صدور گواهینامه ایزو چگونه است. مدارک لازم جهت گرفتن گواهینامه ایزو سوال بعدی کافرمایان است که توسط مقاله فوق سعی می شود توضیحات کاملی در مورد چالش متقاضیان ارائه گردد.

هزینه دریافت گواهینامه ایزو مبحثی است که تمامی کارفرمایان به آن توجه دارند. با توجه به وضعیت اقتصادی اغلب شرکت های پیمانکاری، سعی می کنند با حداقل هزینه ممکن گواهینامه ایزو معتبری تهیه کنند.

اخذ گواهینامه ایزو چقدر هزینه دارد؟
هزینه دریافت گواهینامه ایزو مبحثی است که تمامی کارفرمایان به آن توجه دارند. با توجه به وضعیت اقتصادی اغلب شرکت های پیمانکاری، سعی می کنند با حداقل هزینه ممکن گواهینامه ایزو معتبری تهیه کنند. حال اینکه برای گرفتن گواهینامه ایزو ارزان قیمت توسط چه شرکتی امور مربوطه را هماهنگ کنیم. زمانی که متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو توسط موتور جستجوگر www.google.com  سرچ خود را شروع می کنند با شرکت های بیشماری مواجه می شود که اغلب ادعا می کنند گواهینامه ایزو ارزان قیمت و معتبر ارائه می دهند. بنابراین اولین چالش متقاضی انتخاب شرکت صادر کننده ایزو بین تمامی این شرکت ها می باشد. شرکت هوداک سیستم فرتاک مشاور شما بابت انتخاب مرجع صدور ایزو می باشد.

اخذ گواهینامه ISO,HSE ارزان
گستردگی مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران بسیار است، لذا استفاده از یک مشاور ایزو جهت دریافت گواهینامه ایزو معتبر و ارزان توسط شرکت مهندسی هوداک سیتم فرتاک پیشنهاد می شود. ابتدا برای اینکه جواب سوال دریافت گواهینامه ایزو چقدر هزینه دارد، را پیدا کنید بهتر است مشخص شود هدف از گرفتن گواهینامه ایزو چیست.

اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو پیمانکاران یا کارفرمایانی هستند که برای ورود به مناقصه نیاز پیدا می کنند به ارائه گواهینامه ایزو. بنابراین متقاضی می تواند با حداقل هزینه ممکن و در مدت زمان کوتاهی اقدام کند برای گرفتن گواهینامه ایزو مورد تایید مسئول مناقصه. پیشنهاد می شود فریب افراد سوء استفاده گر را نخورید و هزینه بالایی برای دریافت گواهینامه ایزو انجام ندهید.

کار مشاور ایزو چیست؟
امروزه چنانچه خرید محصول، پکیج یا خدماتی را دارید، با توجه به گستردگی صنایع نیاز است که با یک خبره هماهنگ باشید. نشانه های یک مشاور خوب اطلاعات دقیق از کیفیت محصول، شناخت کافی از ارائه خدمات سازمان تحویل دهنده محصول، و برآورد هزینه تمام شده محصول می باشد. مشاور ایزو می بایست اطلاعات کافی از اعتبار مرجع صادر کننده ایزو، اعتبار گواهینامه ایزو، و هزینه دریافت گواهینامه ایزو داشته باشد. لذا هماهنگی با یک مشاور ISO با توجه به گستردگی مراجع صادر کننده ایزو  جهت دریافت گواهینامه ایزو مناسب با حداقل قیمت بسیار ضرورت داشته.

مشاوران شرکت هوداک سیستم فرتاک می توانند در زمینه اخذ گواهینامه ایزو کارفرمایان را راهنمایی کنند و در صورت نیاز شرکت هوداک گواهینامه مورد نیاز متقاضی را اخذ نماید.

دریافت گواهینامه ایزو چقدر هزینه دارد؟
کارفرمایان جهت اخذ گواهینامه ایزو باید بدانند هدف از دریافت گواهینامه ISO چیست. مراجعی که گواهینامه ایزو در ایران صادر می کنند اعتبار های متفاوتی دارند، البته تمام مراجع ادعا می کنند گواهینامه ایزو بین المللی صادر می کنند ولی در عمل اینگونه نیست. بنابراین هدف از گرفتن گواهینامه ایزو بسیار مهم است بلحاظ اینکه کارفرما می تواند گواهینامه ایزو از 500000 هزار توان در ایران دریافت کند تا 20000000 میلیون تومان.

چنانچه هدف از دریافت گواهینامه ایزو صرفا جهت ورود به مناقصات و دریافت حداکثر امتیازات باشد، کارفرما می تواند گواهینامه ایزو معتبر مورد تایید مسئول مناقصه با حداقل هزینه ممکن دریافت نماید. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

روند صدور گواهینامه ایزو چگونه است؟
چالش برخی متقاضیان ایزو مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه ایزو است. برای دریافت گواهینامه ایزو ابتدا باید متقاضی مرجع صدور ایزو را مشخص نماید. بلحاظ اینکه هر مرجعی بسته به سطح سخت گیری و اعتبار خود مدارک متفاوتی در خواست میکند. چنانچه متقاضی اخذ گواهینامه ایزو بخواهد مدرک بین المللی ایزو دریافت کند باید ابتدا الزامات استاندارد ایزو توسط یک مشاور ایزو پیاده سازی نماید سپس ممیزی شود بعد گواهینامه ایزو صادر می شود.

البته متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو می توانند با تکمیل نمودن فقط فرم درخواست ایزو و ارسال اساسنامه همینطور واریز وجه صدور گواهینامه، اقدام کنند برای گرفتن گواهینامه ایزو.

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: آشنایی با استاندارد ISO, آشنایی با NACI ایران, صدور گواهینامه ایزو, ایزو, شرکت هوداک سیستم فرتاک,


یک شنبه 19 ارديبهشت 1400
ن : rad

چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم؟

 گواهینامه ایزو

چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم، مقاله نوشته شده توسط کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک به شما کمک می کند جواب سوال خود را پیدا کنید. همچنین با مطالعه دقیق مقاله متوجه می شوید از کجا با چه قیمتی گواهینامه ایزو بگیرید. گواهینامه ایزو خود را چگونه استعلام کنید و نحوه رجیستری گواهینامه ISO را مطلع می شوید. مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو همینطور مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو را مطالع می شوید. لذا با مقاله چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم همراه باشید تا از مزیت های اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان ها مطلع باشید.

آشنایی با استاندارد ISO
استاندارد ایزو توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی International Organization for Standardization اختصارا ISO نامیده می شود تدوین و منتشر می گردد. مقرر سازمان بین المللی ایزو در ژنو سوئیس سال 1947 تاسیس شد. هدف از تاسیس سازمان ایزو همگام سازی استاندارد بین سازمان ها در سراسر دنیا است. سازمان ایزو هر ساله اقدام میکند جهت بررسی متون استاندارد منتشر شده یا انتشار استاندارد جدید. در حال حاضر سازمان ایزو حدود 22000 استاندارد منتشر کرده، که مهمترین آنها استاندارد ISO 9001 می باشد.

آشنایی با NACI ایران
مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به نام National Accreditation Center Of IRAN اختصارا Naci نامیده می شود. NACI به عنوان مرکز تایید صلاحیت شده توسط انجمن IAF در حوزه استاندارد در ایران فعالیت می کند. یکی از وظایف NACI اعتبار دهی به مرجع صدور گواهینامه ایزو در ایران هست، لذا مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو می بایست مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI قرار گیرد. NACI سال 1382 شمسی در هفدهمین اجلاس مشترک IAF و ILAC با ایجاد تفاهم نامه مشترک به عضویت انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF درآمد.

چرا استاندارد ISO
چرا استاندارد ISO یا اینکه چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم، استاندارد ایزو زبان مشترک جوامع بین الملل جهت ارتباط تجاری با یکدیگر می باشد. نظر به ضرورت تعاملات بین المللی در عرصه رقابت های تجاری، بازرگانی در سطح ملی و بین المللی اخذ گواهینامه ایزو ضرورت پیدا کرده. استاندارد ایزو بر عکس استاندارد های تدوین شده بین المللی دیگر همانند استاندارد CE، استاندارد GMP شناخت بین المللی پیدا کرده. استاندارد ایزو اغلب مربوط به سیستم مدیریتی می باشد لذا به مدیران سازمان ها کمک می کند فرآیند های خود را جهت بهبود افزایش دهند.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان ها
چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم، مزیت اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان ها مهمترین پرسمان متقاضیان می باشد. شناسایی فرآیند ها و دوباره کاری های اشتباه که به وجه سازمان ضربه شدیدی میزند، مهمترین مزیت اخذ گواهینامه ایزو می باشد. بهبود فرآیند ها با پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو تصحیح می شود. وقتی فرآیندهای در حال انجام سازمانی تصحیح گردد ارتباط با مشتریان، ایجاد خدمات بهتر و تولیدات با کیفیت تر اتفاق می افتد. لذا مهمترین دلیل اینکه چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم ارتباط با مشتری و درآمد زایی بیشتر تعریف می شود.

مهمترین دلیل اخذ گواهینامه ایزو بین شرکت های ایرانی
مهمترین دلیل اخذ گواهینامه ISO در ایران حضور شرکت ها در مناقصات می باشد. پیمانکاران جهت جمع آوری کلیه امتیاز مناقصات همین طور حضور در مناقصه نیاز مبرم پیدا می کنند به ارائه گواهینامه ایزو. بنابراین اخذ گواهی نامه ایزو توسط شرکت های پیمانکاری بیشترین درخواست را دارا می باشد. برخی سازمان های دولتی یا شبه دولتی جهت بررسی ارزیابی عملکرد سالیانه خود اقدام می کنند به اخذ گواهینامه ایزو معتبر. اغلب تولید کنندگان جهت ورود به بازارهای بین المللی و تجارت نیز گواهینامه ایزو معتبر در خواست می کنند.

مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو
مرکز صدور گواهینامه ایزو می بایست توسط نهاد بالا دستی اعتبار سنجی شده باشد. نهاد بالا دستی به نام اختصاری AB در کشور های عضو انجمن IAF قابل شناسایی می باشد. لذا مرجع صدور ایزو که توسط AB مورد تایید انجمن بین المللی IAF تایید شده باشد، مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر شناخته می شود. در ایران مراجع صدور معتبر گواهینامه ایزو توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران معرفی شده، همچنین برخی CB ها توسط AB دیگر کشور ها در ایران گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند.
 

جهت اطلاع از قیمت های به روز صدور گواهینامه های استاندارد و مشاوره های مدیریتی با کارشناسان ما در هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

تلفن تماس: 02149382 - 09127645967



:: برچسب‌ها: آشنایی با استاندارد ISO, آشنایی با NACI ایران, صدور گواهینامه ایزو, ایزو, شرکت هوداک سیستم فرتاک,